"Silniejsi razem" - kampania Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką
Kampania "Silniejsi Razem" to ważna inicjatywa Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, czyli najstarszej w Polsce organizacji promującej przedsiębiorczość. Akcja ruszyła 29 sierpnia 2022 roku i została objęta patronatem Miasta st. Warszawa oraz Wojewody Mazowieckiego.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w naszym kraju brakuje prawie 150 tys. pracowników. Jednocześnie na każde zlikwidowane miejsce pracy przypadają 2,1 nowo utworzone. Jak wynika z miesięcznego raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego i Banku Gospodarstwa Krajowego, niedostępność pracowników stanowi ważną lub bardzo ważną barierę w prowadzeniu firmy dla połowy przedsiębiorców.
Praca i finanse
- Dziś są uchodźcami i uchodźczyniami. Jeśli damy im szansę - jutro będą świetnymi pracownikami, przedsiębiorczymi właścicielkami firm, podatnikami, atrakcyjnymi konsumentkami i inwestorami. Zatrudnianie uchodźców i tworzenie miejsc bez granic to szansa na lepsze życie nie tylko dla przesiedleńców, ale każdego z nas. Nie będę zaprzeczać - tak ogromna liczba nowych mieszkańców to ogromne wyzwanie społeczne i finansowe. Ale musimy ponieść pewne koszty, by mówić o zyskach. I nasza kampania jest właśnie o tym, że razem wszyscy jesteśmy silniejsi - mówi współzałożycielka Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, Olga Legosz.
"Silniejsi razem" - jaki jest cel kampanii?
Najwięcej wolnych miejsc pracy według GUSu jest w sektorach przemysłu, budownictwa, handlu i naprawy pojazdów samochodowych, transportu i magazynowania, działalności profesjonalnej, naukowej i technicznej oraz opieki zdrowotnej i pomocy społecznej. Niemal ¼ wszystkich wolnych miejsc pracy stanowią te zaliczane do szerokiej grupy stanowisk określanych jako specjaliści. Z kolei największy wzrost liczby wolnych miejsc pracy odnotowano w sektorze informacji i komunikacji. Blisko 85 proc. podmiotów dysponujących wolnymi miejscami pracy to firmy prywatne. Tymczasem stopa bezrobocia w Polsce wynosi aktualnie niecałe 5 proc. i jest najniższa od 32 lat. Dodatkowo badania wskazują, że wśród zatrudnianych uchodźców i uchodźczyń wskaźnik rotacji jest znacznie niższy niż wśród pozostałych pracowników, a Europejczycy chętniej korzystają z usług firm zatrudniających uchodźców - częściej wybiera je aż 80 proc. europejskich konsumentów między 18 a 35 rokiem życia.
- Odpowiedzią na problemy przedsiębiorców ze znalezieniem pracowników jest zatrudnianie cudzoziemców - imigrantów i uchodźców. Różnorodność kulturowa i etniczna jest dla Polaków stosunkowo nowym zjawiskiem, które nadal wymaga oswojenia. A oswajać warto, ponieważ włączenie cudzoziemców w nasz rynek pracy to korzyść zarówno dla firm, jak i dla polskiej gospodarki, której rozwój brak pracowników zwyczajnie hamuje. Eksperci szacują, że już teraz Polska jest w stanie znaleźć zatrudnienie nawet dla pół miliona uchodźców. Rynek jest więc niezwykle chłonny. Dzięki współpracy wszyscy będziemy silniejsi, dlatego potrzebujemy budować wśród Polaków i polskich przedsiębiorców świadomość i otwartość - zapewnia Andrzej Pacek, Dyrektor Oddziału NatWest Group w Polsce, partner kampanii.
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Zobacz także:
- Mają 3 małych dzieci i 3 kredyty. Jak sobie radzą z wysokimi ratami i inflacją?
- Ochrona zdrowia w pracy - na czym polega? Co musi zapewnić pracodawca?
- Jak rozmawiać o pieniądzach w związku? "Od razu podnosi się ciśnienie, że to twoja wina"
Autor: Magdalena Brzezińska
Źródło: mat. prasowe
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe