Klasa vlogerska w słupskim liceum. "Nauczą się dzielenia swoją pasją z internautami i zarabiania na tym"

Newsy

Wokandapix/Pixabay

Jak zostać youtuberem albo influencerem? Niebawem będzie się można tego nauczyć w szkole. Prywatne liceum w Słupsku uruchamia bowiem klasę vlogerską. Jednocześnie rezygnuje z klasy o profilu dziennikarskim.

Klasa vlogerska

Jedna ze szkół w Słupsku uruchomiła ostatnio nowe profile nauczania. Daje teraz możliwość nauki w klasie vlogerskiej.

- Chcesz założyć własną markę lub kanał w mediach społecznościowych? A może wiążesz swoją przyszłość z szeroko pojętym marketingiem? Klasa Vlogerska jest dla Ciebie! Podczas 4-letniej edukacji pomożemy Ci stworzyć markę / wizerunek, zbudować własną identyfikację wizualną, pozyskać wartościowych fanów oraz nauczymy, jak radzić sobie z hejtem i sukcesem – można przeczytać na stronach internetowych I Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego w Słupsku.

Jej absolwenci będą mogli - jak tłumaczy dyrekcja - zostać zarówno youtuberami, influencerami jak i marketingowcami czy członkami ekip filmowych.

– Starałem się, by profile pokrywały się z realnym zapotrzebowaniem na rynku pracy – wyjaśnia Łukasz Jankowski, dyrektor kreatywny szkoły.

Słupsk: liceum otwiera klasę vlogerską

Jaką wiedzę wyniosą uczniowie po profilu vlogerskim?

- Uczniowie tego profilu będą posiadali umiejętności graficzne , nauczą się nagrywać i montować materiał wideo , pisać scenariusze/artykuły, zbierać cenny content, dbać o wizerunek marki w mediach, wezmą też udział w szkoleniach z wystąpień publicznych . Nauczą się dzielenia swoją pasją z internautami i zarabiania na tym – wylicza Łukasz Jankowski.

Absolwenci mogą być – jego zdaniem - zarówno youtuberami, influencerami jak i marketingowcem lub członkiem ekipy filmowej. A dzięki współpracy z działem kreatywnym mają zdobyć też niezbędne umiejętności z zakresu marketingu, nawiązywania współpracy czy planowania strategii marketingowej.

- Każde ze zdobytych kompetencji opiszemy stosownym certyfikatem z suplementem opisującym wykonane przez ucznia zadania. Nie chodzi tu absolutnie o sławę dla sławy, a rozsądne budowanie kariery. Wśród przedmiotów znajdą się na pewno fotografia i multimedia, marketing, edukacja dziennikarska, nie jesteśmy jednak zwolennikami zamykania tej wiedzy w przedmiotach, chcielibyśmy, by miało to formę warsztatów bez sztywnych ram, pozwalających na rozwój na wielu płaszczyznach. Zajęcia ogólnokształcące odbywać się będą do południa, po południu warsztaty związane z profilem, tak, by mogli w nich brać udział uczniowie wszystkich profili – dodaje dyrektor kreatywny słupskiego liceum.

Gaming i nowe technologie w 1 PLO w Słupsku działa od 2016 roku. Uczy się w nim obecnie 65 osób, z czego większość to klasy pierwsze i drugie oraz kilka osób w klasie trzeciej. Szkoła stawia na klasy 15-, 18-osobowe, by mieć możliwość indywidualnego podejścia do uczniów. Łukasz Jankowski od dwóch lat prowadzi zajęcia dodatkowe w liceum, takie jak: programowanie, e-commerce, fotografia i multimedia czy edukacja dziennikarska.

Liceum w Słupsku stawia na nowoczesne kierunki

- Klasę gamingową mieliśmy już 2 lata temu, jednak aktualnie poza tworzeniem gier, programowaniem czy organizacją turniejów będziemy kładli duży nacisk na streamingi , które pozwolą na szybką monetyzację pasji oraz budowanie wizerunku w świecie e-sportu – mówi dyrektor kreatywny 1 PLO.

Klasa vlogerska to ma być udoskonalona wersja klasy dziennikarskiej. Szkoła doszła do wniosku, że jej uczniowie mogą wziąć sprawy w swoje ręce, nauczyć się niezbędnych kompetencji i samemu dzielić się pasją.

- Uważamy też, że szkoła powinna wspierać w realizacji marzeń i pasji, a kariera w mediach jest niewątpliwie marzeniem wielu nastolatek , chcielibyśmy jednak, by nie była to droga na skróty, a starannie przygotowany i świadomy proces – zaznacza Jankowski.

Najbogatszy youtuber świata

Najlepiej zarabiającym youtuberem na świecie jest 9-letni Ryan Kaji. Jego zarobki sięgają 29,5 mln dolarów. Jak zaznacza magazyn "Forbes", większość dochodów chłopca pochodzi z umów licencyjnych obejmujących ponad 5000 produktów od dekoracji sypialni i figurek po maski i krótkofalówki. Prezentuje je na kanale dla dzieci "Ryan’s World".

"Forbes" opublikował listę najlepiej zarabiających YouTuberów 2020 roku. Zobacz wideo:

Zobacz też:

"Daj znać, jak dotrzesz do domu". O co chodzi w akcji, która obiegła światowe media? Psycholożka: "Ten problem istnieje od dawna"

Ginekologa może potrzebować już mała dziewczynka. "Zdarza się, że 12-latka musi przyjmować leki dla kobiet po menopauzie"

Anita Włodarczyk z własną Barbie. "Dziewczynki widzą, że lalka nie musi być chuda"

Autor: Luiza Bebłot

Źródło: Wirtualne Media