Styl Życia

Rozciągnij się o poranku. Dzięki tym prostym ćwiczeniom dobrze rozpoczniesz dzień

Styl Życia

Rozciągnij się o poranku. Dzięki tym prostym ćwiczeniom dobrze rozpoczniesz dzień

Jak szybko się rozbudzić i dobrze rozpocząć dzień? Z pomocą może przyjść poranna gimnastyka. Monika Stasiak zaprezentowała serię prostych ćwiczeń. Każdy z nas może je wypróbować. Zobacz, jak poszło Marcinowi Prokopowi.

Poranna gimnastyka w studiu Dzień Dobry TVN

Poranki bywają trudne, a zwłaszcza zimą, kiedy za oknem jest jeszcze ciemno i zimno. Na szczęście nie brakuje sprawdzonych sposobów na rozbudzenie się i dobre rozpoczęcie dnia. Alternatywą dla kawy może być na przykład krótka poranna gimnastyka. Te ćwiczenia nie są skomplikowane, a efekty poczujesz natychmiastowo. 

Swoją propozycję rozciągania zaprezentowała Monika Stasiak - instruktorka stretchingu. Instagramowy profil trenerki śledzi blisko 9 tysięcy osób. Tam nie brakuje jej zdjęć w skomplikowanych pozach.

- Przygotowałam dla widzów pięć pięknych ćwiczeń rozciągających. Prostych, bo to mają być ćwiczenia, które sprawią, że będziemy dobrze rozpoczynać dzień - zapowiedziała na samym wstępie.

Jak dobrze rozpocząć dzień? 5 prostych ćwiczeń

Poranną gimnastykę dobrze zacząć od delikatnych ruchów głową do przodu i do tyłu oraz na boki. Następne ćwiczenie zaangażuje więcej mięśni. Opierając się na udzie rozciągamy nie tylko nogę, ale również bok, plecy i uniesioną ku górze rękę. Skłony rozciągają już niemal całe ciało. Co ważne, wcale nie musimy dotykać dłońmi podłogi - możemy też spleć je w koszyczek i lekko bujać się na boki.

Monika Stasiak zaprezentowała również dodatkowe ćwiczenie dla bardziej zaawansowanych. Mostek z lewą nogą w górze wygląda na skomplikowaną pozę, ale jak wiadomo, trening czyni mistrza. Z czasem większość z nas również będzie w stanie ją powtórzyć. 

Wróćmy jednak do podstawowej gimnastyki. Ile powinno trwać poranne rozciąganie?

- 5-10 ćwiczeń zupełnie wystarczy. Należy wykonywać je po 10 lub 20 sekund, przechodząc płynnie dalej. (...) Daje nam to piękne pobudzenie ciała i umysłu. Jak ktoś nie jest rannym ptaszkiem, to już w ogóle świetny sposób na to, żeby się rozruszać. Przy okazji niweluje wszystkie spięcia i sztywności, które powstają w nocy - zachęcała instruktorka.

Cały trening porannej gimnastyki zobaczycie w materiale wideo.

Zobacz też:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Co sądzisz o tym artykule?
86
8
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0