Newsy

Liczba placówek z nauczaniem zdalnym i mieszanym odzwierciedla skalę zakażeń

szkoła, pandemia

izusek/Getty Images

Newsy

Liczba placówek z nauczaniem zdalnym i mieszanym odzwierciedla skalę zakażeń

szkoła, pandemia

izusek/Getty Images

Dobowa liczba zakażeń koronawirusem w Polsce nie maleje. Zaledwie w piątek, 25 września uzyskaliśmy najwyższy wynik od początku pandemii - 1587. Jak ten wzrost ma się do sytuacji w placówkach oświatowych? Poznaj najnowsze dane. 

Koronawirus a nauczanie w szkołach

Liczba szkół i placówek oświatowych, które objęte są kształceniem zdalnym lub mieszanym odzwierciedla ogólną liczbę zakażonych w kraju, to znaczy wzrasta, kiedy wskaźnik zakażeń ogólnych w Polsce rośnie - tak sytuację epidemiczną w szkołach komentuje MEN.

W piątek Ministerstwo Edukacji Narodowej podało, że w trybie mieszanym pracowało 321 placówek oświatowych (szkół, przedszkoli i innych placówek oświatowych). W trybie całkowicie zdalnym pracowało 106 placówek. Pozostałe, czyli 48 tys. placówek działało normalnie.

Liczba placówek oświatowych pracujących w piątek w sposób mieszany i zdalny była najwyższa od początku roku szkolnego.

Monitorujemy bieżącą sytuację w placówkach edukacyjnych. Codziennie przekazujemy raporty dotyczące liczby przedszkoli i szkół pracujących w sposób tradycyjny, jak i tych, które kształcą zdalnie lub w trybie mieszanym 

- napisała rzeczniczka prasowa MEN Anna Ostrowska, komentując dla PAP sytuację epidemiczną w placówkach oświatowych.

Zaznaczyła, że "w szkołach i placówkach, które przeszły w tryb mieszany - ostatnio to kilkaset placówek na kilkadziesiąt tysięcy wszystkich znajdujących się w systemie - około 85 procent uczniów uczy się stacjonarnie, w szkole". Podała, że najczęściej wyłączenie dotyczy poszczególnych klas, a nie całych szkół, a okres kwarantanny trwa średnio ok. 10 dni, po tym czasie szkoły wracają do funkcjonowania w trybie stacjonarnym.

Rzeczniczka resortu edukacji wskazała, że pierwsze tygodnie września pokazały przede wszystkim dobrą współpracę pomiędzy dyrektorami szkół, kuratorami oświaty, a lokalnym sanepidem. 

Dzięki przygotowanym wspólnie z Ministerstwem Zdrowia i GIS wytycznym, dyrektorzy mają narzędzia do tego, aby w sytuacji pojawienia się zakażenia koronawirusem, jak najszybciej, skutecznie zareagować

 - dodała.

Należy podkreślić, że liczba szkół i placówek oświatowych, które objęte są kształceniem zdalnym lub mieszanym odzwierciedla ogólną liczbę zakażonych w kraju, tzn. wzrasta w chwili, kiedy wskaźnik zakażeń ogólnych w Polsce rośnie

 - napisała Ostrowska.

Rekord zakażeń w Polsce

W piątek Ministerstwo Zdrowia podało, że badania laboratoryjne potwierdziły zakażenie koronawirusem u kolejnych 1587 osób. Był to największy dobowy wzrost zakażeń od początku epidemii.

W czwartek MZ informowało o 1136 nowych przypadkach, w środę o 974 nowych, we wtorek – o 711, w poniedziałek – o 748, w niedzielę – o 910, a w sobotę – o 1002.

W szczególnych sytuacjach dyrektorzy szkół w porozumieniu z organami prowadzącymi mogą wystąpić o przejście na inny tryb nauki niż stacjonarny: tryb mieszany (hybrydowy) z nauką prowadzoną częściowo w szkole i częściowo w domu lub tryb wyłącznie zdalny. Aby tak się stało, konieczna jest pozytywna opinia inspektora sanitarnego.

Resort edukacji od początku września codziennie publikuje statystyki dotyczące sytuacji epidemicznej w szkołach i innych placówkach oświatowych.

2 września, w pierwszym dniu nauki w szkołach w nowym roku szkolnym, w trybie zdalnym pracowało 47 placówek, a w trybie mieszanym – 12. W kolejnych dniach obie te liczby systematycznie rosły, przy czym w pierwszych dniach nauki liczba placówek z nauką całkowicie zdalną była wyższa niż pracujących w trybie mieszanym, w drugim tygodniu nauki liczba pracujących w trybie hybrydowym zaczęła przewyższać liczbę pracujących tylko zdalnie.

W ubiegłym tygodniu w piątek w systemie mieszanym lub zdalnym pracowało odpowiednio 246 i 80 placówek.

Z kolei w poniedziałek i wtorek liczba szkół, w których zmieniono naukę na hybrydową lub zdalną, spadła. W poniedziałek w trybie mieszanym pracowało 213 placówek, a 71 w trybie zdalnym. We wtorek w systemie mieszanym funkcjonowało 185 placówek, a w zdalnym – 68.

Od środy nastąpił ponowny wzrost placówek z kształceniem hybrydowym lub zdalnym. W trybie mieszanym w środę pracowało 218 placówek, a 72 w zdalnym, w czwartek – odpowiednio 274 i 92, a w piątek - odpowiednio 321 i 106. 

Wypowiedź ministra edukacji sprzed kilku dni:

Zobacz także:

Nadchodzi "twindemia", czyli jednoczesna epidemia COVID-19 oraz grypy?

Nowa lista państw z zakazem lotów. Kiedy polecimy do Hiszpanii?

Weekendowe spotkania przyczyną wzrostu zakażeń? Wirusolog: "Ludzie przestali wierzyć w wirusa"

Źródło: PAP |
Co sądzisz o tym artykule?
80
9
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0