Gwiazdy

Egzamin ósmoklasisty - Marcin Prokop zdradził, z czym miał problem, kiedy sam kończył podstawówkę 

Marcin Prokop

Kamil Piklikiewicz/East News

Gwiazdy

Egzamin ósmoklasisty - Marcin Prokop zdradził, z czym miał problem, kiedy sam kończył podstawówkę 

Marcin Prokop

Kamil Piklikiewicz/East News

Zadaniami z języka polskiego rozpoczął się egzamin ósmoklasisty, będący warunkiem ukończenia szkoły podstawowej. Uczniów postanowił wesprzeć dobrym słowem prowadzący Dzień Dobry TVN, Marcin Prokop. Zdradził również, z czym miał problem w czasie swoich egzaminów.

Uczniowie ósmych klas szkół podstawowych w całym kraju rozpoczęli trzydniowy egzamin ósmoklasisty. Najpierw musieli zmierzyć się z zadaniami z języka polskiego, w środę przystąpią do sprawdzianu z matematyki, a w czwartek z języka obcego. Wyniki poznają do 31 lipca.

Marcin Prokop trzyma kciuki

Egzamin dla wielu uczniów na pewno jest bardzo stresujący, dlatego Marcin Prokop postanowił ich wesprzeć dobrym słowem. Przy okazji zdradził, że sam miał nieco problemów podczas swoich sprawdzianów.

jak wam poszły egzaminy ósmoklasisty? bo ja chyba poległem na przydawkach, partykułach i mitochondriach. 🤷‍♂️#egzaminósmoklasisty #trzymam #kciuki

Egzamin z języka polskiego 2020 - zadania

Na egzaminie z polskiego uczniowie mieli do rozwiązania 21 zadań. Odnosiły się one m.in. do dwóch tekstów zamieszczonymi w arkuszu: tekstu literackiego i tekstu nieliterackiego. Pierwszy z nich to fragment "Quo vadis" Henryka Sienkiewicza, drugi to fragment artykułu Małgorzaty Smoczyńskiej "Życie z pasją – instrukcja obsługi", opublikowanego w piśmie "Focus Coaching Extra".

Uczniowie musieli też napisać tekst własny – wypracowanie na jeden z dwóch zaproponowanych w arkuszu tematów. Jeden z nich to temat o charakterze twórczym, drugi to temat o charakterze argumentacyjnym.

Pierwszy z tematów do wyboru brzmiał: "Napisz przemówienie skierowane do koleżanek i kolegów, w którym przekonasz słuchaczy, że książki mogą być źródłem mądrości. W wypracowaniu odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej oraz innego utworu literackiego i wykaż, że ich przeczytanie może uczynić czytelnika mądrzejszym".

Drugi z zaproponowanych tematów brzmiał: "Napisz opowiadanie o spotkaniu z bohaterem wybranej lektury obowiązkowej, który podczas spotkania nauczył Cię czegoś ważnego. Wypracowanie powinno dowodzić, że dobrze znasz wybraną lekturę obowiązkową".

Lista lektur obowiązkowych dla klas siódmej i ósmej przywołana została w arkuszu egzaminacyjnym. Na liście tej są: Charles Dickens "Opowieść wigilijna", Aleksander Fredro "Zemsta", Jan Kochanowski – wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym tren I, V, VII, VIII, Aleksander Kamiński "Kamienie na szaniec", Ignacy Krasicki "Żona modna", Adam Mickiewicz – "Reduta Ordona", "Śmierć Pułkownika", "Świtezianka", "Dziady część II", wybrany utwór z cyklu "Sonety krymskie", "Pan Tadeusz" (całość), Antoine de Saint-Exupéry "Mały Książę", Henryk Sienkiewicz – "Quo vadis", "Latarnik", Juliusz Słowacki "Balladyna", Stefan Żeromski "Syzyfowe prace", Sławomir Mrożek "Artysta", Melchior Wańkowicz – "Ziele na kraterze" (fragmenty), "Tędy i owędy" (wybrany reportaż).

Egzamin z języka polskiego trwał 120 minut. Dla uczniów, którym przysługuje dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu, np. dla uczniów z dysleksją, mógł być przedłużony do 180 minut.

>>> Zobacz także:

Prezenty na zakończenie roku szkolnego. Co podarować nauczycielowi?

Kontynuacja nauki zdalnej w nowym roku szkolnym? MEN rozważa taką możliwość

Koniec roku szkolnego: jak będzie wyglądało rozdanie świadectw? MEN przedstawiło swoje stanowisko

Źródło: PAP/Inf. własna |
Co sądzisz o tym artykule?
79
6
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0