oddech

    oddech

    Ćwiczenia oddechowe skutecznie wpływają nie tylko na ciało, ale i umysł. Warto wykonywać je, kiedy walczymy z różnymi chorobami, a także mamy problemy natury psychosomatycznej. Jak łączyć je z medytacją i robić to w prawidłowy sposób? O tym w Dzień Dobry TVN opowiedzieli psycholog, Klaudia Pingot oraz instruktor oddychania, Martin Petrus.

    Negatywne emocje i stres są nieodzownym elementem życia każdego człowieka, warto więc uświadomić sobie, jak niekorzystnie mogą one wpływać na nasze samopoczucie. Czy istnieją skuteczne sposoby radzenia sobie z ich obecnością? W Dzień Dobry TVN na to pytanie odpowiedziała Ewa Drzyzga, która z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego przyjrzała się prostym metodom, pozwalającym zatroszczyć się o dobry nastrój.

    Pułap tlenowy jest wartością, która zmienia się wraz z wiekiem. Największą organizm osiąga w okolicy 20. roku życia, potem ulega ona stopniowemu obniżeniu. Wskaźnik, jakim jest maksymalny pułap tlenowy, wpływa na wydolność organizmu, dlatego jest tak ważny dla sportowców. Mięśnie najlepiej pracują wtedy, gdy organizm jest dobrze zaopatrzony w tlen.

    Od kilku miesięcy coraz więcej osób w Polsce cierpi z powodu Covid-19, który objawia się m.in. problemami z oddychaniem. Co zatem robić w przypadku nasilających się duszności - zarówno podczas choroby, jak i po wyzdrowieniu? Dr Elżbieta Dudzińska podzieliła się z naszymi widzami wiedzą na ten temat.

    Jaki wpływ na nasze zdrowie samopoczucie i stan umysłu ma oddech? Jak oddychać prawidłowo, zwłaszcza w stresującej sytuacji, powiedział nam Bartosz Niedaszkowski fizjoterapeuta i jogin. Ćwiczycie jogę?

    W Andach życie toczy się na wysokości 5000 metrów nad poziomem morza, niska zawartość tlenu w powietrzu nie każdemu służy. Dlaczego rdzenni mieszkańcy tych terenów nie mają problemów z chorobą wysokościową?