bieganie

    bieganie

    Barbara Prymakowska w ciągu zaledwie kilku lat przebiegła 60 maratonów, w tym Koronę Maratonów Świata, niezliczoną ilość półmaratonów i maratonów na rolkach. Jest wielokrotną mistrzynią świata i Europy w biegach górskich. 78-latka dziesięć lat temu jako najstarsza Polka na świecie zdobyła Mont Blanc i pierwsze miejsce wbiegając na Kasprowy Wierch. Co motywuje ją do działania?

    Bieganie staje się coraz popularniejszą formą aktywności. Jest sposobem na utrzymanie dobrej kondycji, wzmocnienie, ale także zrzucenie zbędnych kilogramów czy choćby przyjemne spędzenie czasu. Pobudek do tego, żeby zacząć biegać, może być naprawdę wiele. Najważniejsze jest, aby mimo początkowych trudności nie zniechęcać się i nie porzucać zamiarów. Do biegania trzeba się odpowiednio przygotować, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej.

    Jak biegać interwały na bieżni? Połączenie sprintu i truchtu lub marszu wykonywane w kombinacji czasu dobranej do własnych możliwości to szybki sposób na poprawienie wytrzymałości organizmu. Interwały to idealna baza i uzupełnienie różnych dziedzin i dyscyplin sportowych, ale mogą być też samodzielnym treningiem dla tych, którzy szukają solidnych i szybkich efektów.

    Anita Werner, jak sama deklaruje, jeszcze rok temu nie przepadała za bieganiem, a teraz nie wyobraża sobie, że mogłoby go zabraknąć wśród jej codziennych aktywności. To pasja, którą dzieli z partnerem Michałem Kołodziejczykiem, który motywuje ją do podejmowania coraz trudniejszych wyzwań sportowych. Właśnie drugi raz w życiu przebiegła półmaraton.

    Bieganie po plaży to sposób na wprowadzenie urozmaicenia do swoich treningów. Wysiłek fizyczny jest znacznie przyjemniejszy w pięknych okolicznościach przyrody. Aby czerpać jak najwięcej korzyści z tej formy aktywności, należy pamiętać o kilku zasadach. Jakie są wady i zalety biegania po piasku?

    Bieganie cieszy się niesłabnącą popularnością wśród osób, które chcą pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Czy jest to najlepszy wybór dla wszystkich marzących o idealnej sylwetce? Wątpliwości rozwiał w naszym programie trener Patryk Puczyłowski. Wyjaśnił też, na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę aktywności fizycznej.

    W związku z nadejściem lepszej pogody coraz więcej osób stawia na aktywności na świeżym powietrzu. Największą popularnością obecnie cieszy się bieganie. Jak jednak uprawiać jogging, by nie zrobić sobie krzywdy po zimowej przerwie? O tym w Dzień Dobry TVN opowiedzieli dietetyczka i trenerka, Agata Dąbrowska oraz fizjoterapeuta i trener, Bartek Paluch.

    Diana Kautz wybrała się do miejscowości Kórnik, gdzie w pięknych okolicznościach przyrody postanowiła zrobić mały trening. Do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu nasza pogodynka zachęciła także wszystkich widzów, bo jak przyznała, nie ma złej pogody na sport, są tylko nieodpowiednie ubrania. Zatem wstajemy i ruszamy na trening!

    Melbourne Shuffle to rodzaj tańca ulicznego wywodzący się z kultury klubowej. Wyróżnia się tym, że jest radosny i pełen energii. Tańczy się go solo, do różnych rodzajów muzyki elektronicznej. Po opanowaniu podstawowych kroków tancerze mogą uprawiać freestyle, który pozwala na kreatywną zabawę oraz opracowywanie własnych układów tanecznych.