bieganie

    bieganie

    Rękawki do biegania to element odzieży sportowej, po który sięga coraz więcej biegaczy. Przy wyborze rękawków należy kierować się ich funkcją oraz tym, jakiego wsparcia potrzebuje ciało podczas aktywności. Rękawki do biegania mogą spełniać rolę ochrony termoaktywnej lub funkcję kompresji. Jakie najlepiej wybrać?

    Zegarek dla biegacza to podstawowe wyposażenie każdego, kto regularnie trenuje biegi zarówno krótko, jak i długodystansowe. Dzięki wielu parametrom, profesjonalne zegarki pozwalają nie tylko na bieżące monitorowanie aktywności, ale też stają się osobistym trenerem z planem ćwiczeniowym. Zegarek dla biegacza pozwoli na usystematyzowanie treningów, monitoring biegów oraz bieżący zapis postępów. Czym się kierować przy wyborze takiego zegarka i na jakie jego funkcje zwrócić uwagę?

    Maraton historycznie został zapoczątkowany przez bitwę pod Maratonem w 490 r. p.n.e., a dokładniej przez dystans, jaki pokonał posłaniec grecki Fejdippides między Maratonem a Atenami, by obwieścić zwycięstwo. Współcześnie wyróżniamy wiele rodzajów maratonów – klasyczny maraton na 42 km ("królewski"), a także ultramaraton powyżej 42 km lub minimaratony, np. na 10 km lub na podobny, krótszy względem oryginalnego maratonu, dystans.

    Barbara Prymakowska w ciągu zaledwie kilku lat przebiegła 60 maratonów, w tym Koronę Maratonów Świata, niezliczoną ilość półmaratonów i maratonów na rolkach. Jest wielokrotną mistrzynią świata i Europy w biegach górskich. 78-latka dziesięć lat temu jako najstarsza Polka na świecie zdobyła Mont Blanc i pierwsze miejsce wbiegając na Kasprowy Wierch. Co motywuje ją do działania?

    Bieganie staje się coraz popularniejszą formą aktywności. Jest sposobem na utrzymanie dobrej kondycji, wzmocnienie, ale także zrzucenie zbędnych kilogramów czy choćby przyjemne spędzenie czasu. Pobudek do tego, żeby zacząć biegać, może być naprawdę wiele. Najważniejsze jest, aby mimo początkowych trudności nie zniechęcać się i nie porzucać zamiarów. Do biegania trzeba się odpowiednio przygotować, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej.

    Jak biegać interwały na bieżni? Połączenie sprintu i truchtu lub marszu wykonywane w kombinacji czasu dobranej do własnych możliwości to szybki sposób na poprawienie wytrzymałości organizmu. Interwały to idealna baza i uzupełnienie różnych dziedzin i dyscyplin sportowych, ale mogą być też samodzielnym treningiem dla tych, którzy szukają solidnych i szybkich efektów.

    Anita Werner, jak sama deklaruje, jeszcze rok temu nie przepadała za bieganiem, a teraz nie wyobraża sobie, że mogłoby go zabraknąć wśród jej codziennych aktywności. To pasja, którą dzieli z partnerem Michałem Kołodziejczykiem, który motywuje ją do podejmowania coraz trudniejszych wyzwań sportowych. Właśnie drugi raz w życiu przebiegła półmaraton.

    Bieganie po plaży to sposób na wprowadzenie urozmaicenia do swoich treningów. Wysiłek fizyczny jest znacznie przyjemniejszy w pięknych okolicznościach przyrody. Aby czerpać jak najwięcej korzyści z tej formy aktywności, należy pamiętać o kilku zasadach. Jakie są wady i zalety biegania po piasku?