Z zawodu jest testerem hoteli. Czy jest to praca marzeń?

Źródło: Dzień Dobry TVN
Testuje hotele – czy jest to praca marzeń?
Testuje hotele – czy jest to praca marzeń?
Podróż marzeń do Namibii
Podróż marzeń do Namibii
Rodzinne podróże po Skandynawii
Rodzinne podróże po Skandynawii
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Gdzie, jak i czym podróżować w 2022 roku?
Gdzie, jak i czym podróżować w 2022 roku?
Łukasz i jego podróż przez Bajkał
Łukasz i jego podróż przez Bajkał
Nocleg w hotelu to jeden z nieodłącznych elementów podróży. Turyści chcą być obsługiwani na najwyższym poziomie, a w wynajętym pokoju zastać porządek. Kto sprawdza standardy i jakość hotelowych usług? Zajmuje się tym m.in. inspektor Karol Weber. W Dzień Dobry TVN opowiedział o swojej pracy. Co sądzi o bazie noclegowej w Polsce?

Praca inspektora hotelowego

Mogłoby się wydawać, że Karol Weber wykonuje pracę marzeń - zawodowo podróżuje od hotelu do hotelu i testuje poziom oferowanych usług. Jak wyglądają one w naszym kraju?

- Nie jest źle. Mamy naprawdę bardzo przyzwoity standard. Nasze hotele 3-gwiazdowe są na dużo wyższym poziomie niż np. w Europie Zachodniej. Z tego możemy być absolutnie dumni. Najsłabszą kategorią są nasze 5-gwiazdkowe hotele. Nie chodzi o wystrój, ponieważ to są pięknie zaprojektowane obiekty, natomiast to, na czym moja praca polega, to zwracanie uwagi na obsługę, czyli na ludzi, którzy świadczą te usługi - powiedział Karol Weber.

Inspektor hotelowy jest bardzo skrupulatny i zwraca uwagę na detale. - Z branżą hotelarską jestem związany od 20 lat. Przez pierwsze kilkanaście lat pracowałem w hotelach, byłem recepcjonistą, kelnerem, sprzątałem także pokoje. Trudno byłoby testować hotele i później pisać raport dla właściciela, nie wiedząc od podszewki, jak to funkcjonuje - podkreślił gość Dzień Dobry TVN.

- Poza czystością pościeli czy ocenieniem smaku jedzenia, oceniam całą "podróż gościa", czyli od momentu dokonania rezerwacji, potem powitanie na recepcji, pobyt, a także ostatni etap, kiedy gość jest żegnany - wyjaśnił inspektor.

Poziom obsługi hotelowej

Jakie są najczęściej popełniane błędy przez obsługę hotelową? - To np. brak wystarczającej wiedzy o miejscu, które się reprezentuje. Dużym problemem jest komunikacja z gościem, który mówi, że jego oczekiwania względem hotelu nie zostały spełnione. (...) W sytuacjach kryzysowych rolą personelu jest zneutralizować negatywne emocje gościa, a nie swoją postawą jeszcze bardziej te emocje nakręcać - tłumaczył ekspert.

Za pobyt inspektora w hotelu płaci właściciel obiektu, który zleca audyt tajemniczego gościa. - Najczęściej bywam w hotelach 2 dni, są też audyty dłuższe 3-4 dniowe - przyznał Karol Weber.

Czy tester hoteli nie obawia się, że pracownicy rozpoznają go i będą starali się wypaść w jego oczach jak najlepiej? - Jeżeli pracownik obsługi jest dobrze przygotowany, zna standardy, jest profesjonalistą, to nie ma znaczenia, czy mnie rozpozna. Natomiast jeśli pracownik jest kiepsko przygotowany, to i rozpoznanie testera mu nie pomoże - podsumował specjalista.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor: Justyna Piąsta

Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Jagielski/East News

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana
Materiał promocyjny

Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana