Finanse i Praca

Z zawodu jest testerem hoteli. Czy jest to praca marzeń?

Finanse i Praca

Autor:
Justyna
Piąsta
Testuje hotele – czy jest to praca marzeń?
Testuje hotele – czy jest to praca marzeń?Dzień Dobry TVN
wideo 2/6

Nocleg w hotelu to jeden z nieodłącznych elementów podróży. Turyści chcą być obsługiwani na najwyższym poziomie, a w wynajętym pokoju zastać porządek. Kto sprawdza standardy i jakość hotelowych usług? Zajmuje się tym m.in. inspektor Karol Weber. W Dzień Dobry TVN opowiedział o swojej pracy. Co sądzi o bazie noclegowej w Polsce?

Praca inspektora hotelowego

Mogłoby się wydawać, że Karol Weber wykonuje pracę marzeń - zawodowo podróżuje od hotelu do hotelu i testuje poziom oferowanych usług. Jak wyglądają one w naszym kraju?

- Nie jest źle. Mamy naprawdę bardzo przyzwoity standard. Nasze hotele 3-gwiazdowe są na dużo wyższym poziomie niż np. w Europie Zachodniej. Z tego możemy być absolutnie dumni. Najsłabszą kategorią są nasze 5-gwiazdkowe hotele. Nie chodzi o wystrój, ponieważ to są pięknie zaprojektowane obiekty, natomiast to, na czym moja praca polega, to zwracanie uwagi na obsługę, czyli na ludzi, którzy świadczą te usługi - powiedział Karol Weber.

Inspektor hotelowy jest bardzo skrupulatny i zwraca uwagę na detale. - Z branżą hotelarską jestem związany od 20 lat. Przez pierwsze kilkanaście lat pracowałem w hotelach, byłem recepcjonistą, kelnerem, sprzątałem także pokoje. Trudno byłoby testować hotele i później pisać raport dla właściciela, nie wiedząc od podszewki, jak to funkcjonuje - podkreślił gość Dzień Dobry TVN.

- Poza czystością pościeli czy ocenieniem smaku jedzenia, oceniam całą "podróż gościa", czyli od momentu dokonania rezerwacji, potem powitanie na recepcji, pobyt, a także ostatni etap, kiedy gość jest żegnany - wyjaśnił inspektor.

Poziom obsługi hotelowej

Jakie są najczęściej popełniane błędy przez obsługę hotelową? - To np. brak wystarczającej wiedzy o miejscu, które się reprezentuje. Dużym problemem jest komunikacja z gościem, który mówi, że jego oczekiwania względem hotelu nie zostały spełnione. (...) W sytuacjach kryzysowych rolą personelu jest zneutralizować negatywne emocje gościa, a nie swoją postawą jeszcze bardziej te emocje nakręcać - tłumaczył ekspert.

Za pobyt inspektora w hotelu płaci właściciel obiektu, który zleca audyt tajemniczego gościa. - Najczęściej bywam w hotelach 2 dni, są też audyty dłuższe 3-4 dniowe - przyznał Karol Weber.

Czy tester hoteli nie obawia się, że pracownicy rozpoznają go i będą starali się wypaść w jego oczach jak najlepiej? - Jeżeli pracownik obsługi jest dobrze przygotowany, zna standardy, jest profesjonalistą, to nie ma znaczenia, czy mnie rozpozna. Natomiast jeśli pracownik jest kiepsko przygotowany, to i rozpoznanie testera mu nie pomoże - podsumował specjalista.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor:Justyna Piąsta

Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Jagielski/East News

Tagi:
Prowadzący:
Tagi:
Prowadzący:
Pozostałe wiadomości