Na co zwrócić uwagę przy wyborze wycieczki all inclusive? "Ten zapis to często zabieg marketingowy"

Dzień Dobry Wakacje
Wycieczki all inclusive to często bardzo atrakcyjne oferty. Wygodna opcja, bo nie trzeba rezerwować wszystkiego na własną rękę. Jednak, jak podkreśla nasza ekspertka, zanim dokonamy zakupu, należy zwrócić uwagę na kilka szczegółów.

Wycieczki all inclusive

Zanim zdecydujemy się na konkretną ofertę all inclusive należy się jej dokładnie przyjrzeć. Obecnie istnieje wiele typów takiej usługi i może się okazać, że w cenie mamy znacznie mniej atrakcji niż oczekiwaliśmy.

- Z definicji all inclusive rozumiemy, że wszystko jest w cenie i rzeczywiście dwie dekady temu była to usługa wysoko ekskluzywna. Niestety nastąpiła taka demokratyzacja luksusu w przypadku tej usługi i bardzo się to zmieniło w zależności od definicji poszczególnych typów all inclusive - powiedziała Dominika Czechowska, ekspert rynku turystycznego i hotelarstwa.

Bardzo często dodanie zapisu, że oferta jest all inclusive, szczególnie jeśli obok pojawiają się dopiski "soft", czy "ultra" to zabieg marketingowy.

Jak wybrać wycieczkę all inclusive?

Należy dobrze zapoznać się z warunkami wpisanymi w umowie. W dokumencie powinno być wyszczególnione, z jakiej opcji korzystamy, jakie są godziny wydawania posiłków, jaka jest odległość od morza, jaki jest typ hotelu, z jakim widokiem, jaki jest zakres usług okołoturystycznych.

- Biura podróży próbują bardzo elastycznie podejść do tej definicji, do tej check-listy, wszystkiego, co nam chcą sprzedać i mówią, że np. system nie chce wygenerować zapisu w umowie i tu już należy być czujnym - podkreśliła Dominika Czechowska.

Trzeba pamiętać, żeby nie podejmować decyzji zakupowej na podstawie zdjęć i opinii, które możemy przeczytać bezpośrednio w biurze podróży, bo one są moderowane. Warto przejrzeć opinie, które są w Google oraz obejrzeć hotel przez satelitę.

Warto pamiętać, że wycieczkę all inclusive możemy zareklamować. Należy zrobić zdjęcia, warto też innych poprosić o opinię i udać się bezpośrednio do biura podróży lub sprawdzić w Europejskim Centrum Konsumenta.

Zobacz także:

Autor: Daria Pacańska

podziel się:

Pozostałe wiadomości