Koronawirus

Wakacje all inclusive podczas pandemii. Czy można uzyskać zwrot zaliczki za wykupione wczasy?

Koronawirus

Wakacje all inclusive podczas pandemii. Czy można uzyskać zwrot zaliczki za wykupione wczasy?

Granice wielu państw stopniowo otwierają się na turystów. Nadal jednak wiele osób obawia się ryzyka zakażenia i rezygnuje z zagranicznych wojaży, nawet jeśli wypadają one w odleglejszym terminie. Czy w takiej sytuacji mogą liczyć na zwrot zaliczki, zwłaszcza gdy wykupili opcję all inclusive?

Wakacje zagraniczne a koronawirus - pytanie

Pandemia koronawirusa zmieniła wakacyjne plany wielu osób. Choć różne kraje powoli przygotowują się na przyjazd turystów, to niektóre osoby odwołują zagraniczne wyjazdy z obawy o własne zdrowie. Stąd też pytanie od naszej widzki:

Mam wykupione wakacje w Grecji od 10 sierpnia. Wpłaciłam zaliczkę. Jednak nawet po otwarciu granic nie chcę jechać, bo boję się koronawirusa. Wykupiłam opcję all inlclusive, a z tego, co wiem, w hotelach ta usługa jest odwoływana, czyli zmieniają się warunki. Czy mogę uzyskać zwrot zaliczki?

- czytamy.

Zwrot zaliczki za wykupione wakacje

Na pytanie odpowiedziała nasza ekspertka, adwokat Eliza Kuna. Zwróciła uwagę na zapisy Ustawy o świadczeniu usług turystycznych. Upoważniają nas one do odstąpienia od konkretnej umowy i domagania się zwrotu wpłaconej zaliczki za zakupione wakacje. Musi jednak zostać spełniony jeden warunek. Jaki?

Następują nieprzewidziane i nadzwyczajne okoliczności w miejscu, w którym ta usługa turystyczna miałaby być świadczona. Na pewno stan pandemii, epidemii, jakieś ograniczenia z tym związane są takimi okolicznościami, ale póki co nie mamy orzeczeń sądów, które pomagałyby nam to zinterpretować

- wyjaśniła prawniczka.

Warto więc próbować walczyć o odzyskanie pieniędzy, jakie już zostały wpłacone za planowane wakacje.  

Zobacz także:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Co sądzisz o tym artykule?
66
8
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0