Awaria systemu BLIK
Operator systemu BLIK przekazał w poniedziałek za pośrednictwem platform społecznościowych, że obserwowany atak DDoS może powodować czasowe problemy z realizacją płatności. To kolejny atak tego typu w ostatnich dniach i problemy z funkcjonowaniem systemu.
Operator przekazał zarówno na platformie X, jak i na Facebooku, że "obecnie obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS, który może powodować czasowe problemy z realizacją płatności BLIKIEM".
- Trwają prace nad przywróceniem płynności działania - zapewniono w komunikacie.
Nieprawidłowości w działaniu systemu zgłaszali także internauci.
- Chciałbym poinformować że w żadnym banku dzisiaj nie działa generowanie kodów BLIK - zgłoszono w wiadomości wysłanej na Kontakt24.
Atak DDoS zakłócił działanie BLIKA także w sobotę, 1 listopada. Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski informował wówczas, że od wczesnych godzin porannych obserwowane są zakłócenia w działaniu systemów płatniczych. Przyczyną był zewnętrzny atak typu DDoS na polską infrastrukturę rozliczeniową - dodawał.
Dalsza treść pod materiałem wideo:
BLIK po ataku DDoS
Ataki typu DDoS polegają na przeciążeniu serwerów nadmiernym ruchem z wielu źródeł, co może prowadzić do czasowej niedostępności usług. BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Udziałowcami spółki są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard. W ubiegłym roku wykonano 2,4 mld transakcji za pomocą systemu na ponad 347,3 mld zł.
Zobacz także:
- Phishing – nie daj się złapać na cyfrową przynętę na wakacjach. "Są cyniczni, chłodni, wyrachowani"
- Dzwonią do ciebie numery zaczynające się od +31, +34, +44? To mogą być oszuści. "Powie cokolwiek, czym będzie w stanie się uwiarygodnić"
- Oszustwa "na Booking". Uważaj, bo możesz stracić wszystkie oszczędności
Więcej na ten temat przeczytasz na stronie tvn24.pl.
Autor: mick/ pad/
Źródło: TVN 24/PAP
Źródło zdjęcia głównego: d3sign/Getty Images