- Anita Stelmasiuk, pochodząca ze Skarżyska-Kamiennej, od 10 lat mieszka w Los Angeles, gdzie spełnia swój amerykański sen, współpracując z managementem gwiazd muzyki rockowej oraz prowadząc markę odzieżową inspirowaną grungem.
- Pasja do rocka lat 90. - zwłaszcza grunge'u z Seattle - oraz pandemia stały się dla Anity impulsem do powrotu do branży muzycznej poprzez tworzenie i montaż materiałów w social mediach, co przyniosło jej rozpoznawalność.
- Została zatrudniona w social media teamie managementu Chrisa Cornella, a obecnie rozwija nowe projekty, m.in. promocję filmu o Jeffie Buckleyu.
Anita Stelmasiuk o muzyce i życiu w USA
Anita Stelmasiuk od dzieciństwa fascynuje się rockowym stylem zwanym grunge, który na początku lat 90. zyskiwał serca fanów na całym świecie.
- Grunge jest określeniem na muzykę, która przyszła z Seattle. Tutaj nazywamy ją Seattle Scene i grunge sam w sobie oznacza brudny. Złota czwórka to Soundgarden, Pearl Jam, Alice in Chains, no i oczywiście Nirvana – powiedziała.
Polka od najmłodszych lat fascynowała się również Stanami Zjednoczonymi. Jej marzenie o wylocie za ocean spełniło się w 2015 roku dzięki wygranej w loterii wizowej. W Los Angeles zamieszkała z mężem oraz rocznym synem. Zawodowo związała się z rynkiem nieruchomości.
- W czasie pandemii turystyka bardzo mocno ucierpiała, w tym nasz biznes, ale wykorzystaliśmy to. Kupiliśmy sobie kampera [...] i zaczęliśmy podróżować po całych Stanach. Wtedy właśnie, mając ten ekstra czas, nauczyłam się montować filmiki i robić social media. I wróciłam dzięki temu do branży muzycznej – powiedziała.
Anita zaczęła pisać w sieci o historii muzyki.
- To taka historyczna kapsuła, co tam się działo w latach dziewięćdziesiątych. I ja sobie odkrywam powolutku to wszystko, co nie było dostępne w Europie – powiedziała.
Wkrótce została zauważona przez ludzi z branży.
Polka współpracuje z managementem gwiazd
Ludzie z managementu Chrisa Cornella zobaczyli działalność Anity. Napisali do niej z propozycją współpracy. Jak się okazało, zwolnił się etat w dziale social media team.
- Teraz do moich obowiązków należy planowanie, co będziemy postować, jakie to będą wideo, kreuję je i montuję – wyjaśniła Polka.
Praca w mediach społecznościowych to niejedyna aktywność Anity. W zeszłym roku przejęła słynną markę odzieżową, która niegdyś była symbolem muzycznego dziedzictwa lat dziewięćdziesiątych.
- Kolejne zlecenie, do którego się dostałam cierpliwością, pracą w social mediach, jest zlecenie z czymś całkowicie nowym, bo będę współpracowała z produkcją filmową i będę promowała w social mediach film o moim ulubionym wokaliście Jeffie Buckleyu – wyjawiła.
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN Wakacje na antenie? Wszystkie odcinki znajdziesz też na Player.pl.
Zobacz także:
- Anita Lipnicka ogłosiła ważną wiadomość. Wszystko już jasne [TYLKO U NAS]
- Mery Spolsky zmieniła wizerunek i zapowiada muzyczne nowości. "To będzie zupełnie coś innego"
- Kariera i życie prywatne Haliny Mlynkovej. Wokalistka ochrzci 4-letniego syna. "Poczułam dużą potrzebę"
Autor: Nastazja Bloch
Reporter: W. Łozowski, S. Brózda
Źródło zdjęcia głównego: Dzień Dobry Wakacje