Oszukana przez "kuriera"
Pewna mieszkanka Siedlec wystawiła na aukcje fotelik samochodowy. Kobieta nie musiała długo czekać, a zainteresowana kupnem osoba zadeklarowała, że zorganizuje kuriera, który przyjedzie do domu sprzedającej, zapakuje przedmiot i zabierze do wysłania.
Wydawało się, że transakcja przebiegnie bezproblemowo, sprzedająca miała tylko potwierdzić zamówienie przez przesłany przez kupującą link do strony kurierskiej. Kobieta otrzymała dokładną instrukcję, z której wynikało, że powinna zalogować się do swojej bankowości elektronicznej.
- W tym czasie zadzwonił do kobiety pracownik rzekomej firmy kurierskiej, który powiedział jej, że otrzyma za chwilę smsem kod, który należy mu podać. Postąpiła zgodnie z poleceniem i po chwili otrzymała wiadomość z banku o pobraniu z jej konta 8 tysięcy 900 złotych. Gdy zapytała rozmówcę o chodzi, dlaczego pobrano z jej konta pieniądze, usłyszała że to standardowa procedura i gdy poda drugi kod, to te pieniądze wrócą razem z kwotą za sprzedany fotelik – napisała w komunikacie kom. Ewelina Radomyska z policji w Siedlcach.
- 39-latka podała drugi kod i otrzymała smsa z banku o ponownym pobraniu pieniędzy, tym razem w kwocie 3 tysięcy 900 zł. Gdy powiedziała o tym "pracownikowi" firmy kurierskiej, ten zapewniał ją, że to na pewno jakiś błąd systemowy i musi zarejestrować nową kartę płatniczą do systemu płatności internetowych, inaczej nie odzyska pobranych pieniędzy - dodała.
Kobieta zrobiła wszystko zgodnie z instrukcją po czym otrzymała z banku informację o zablokowaniu konta i karty, a rozmówca zakończył połączenie. - Gdy sprzedająca zadzwoniła do banku okazało się, że pieniądze zostały przelane do Dublina, a jedną wypłatę zrobiono we Wrocławiu. Łącznie kobieta straciła prawie 14 tysięcy złotych - podkreśliła kom. Ewelina Radomyska.
Policja apeluje o ostrożność
Policja szuka oszustów i po raz kolejny apeluje o ostrożność.
- Apelujemy o rozwagę i ostrożność w podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Jeśli kupujący wysyła nam link z informacją, że tylko w ten sposób otrzymamy zapłatę za sprzedawany towar, to możemy mieć pewność, że mamy do czynienia z oszustem. Nigdy nie podawajmy danych do logowania do konta bankowego, numerów kart czy kodów systemu płatności mobilnych. Zawsze czytajmy wiadomości z banku i zwracajmy uwagę, jakie transakcje bankowe autoryzujemy i na jaką kwotę - zaznaczono.
Zobacz więcej na tvn24.
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Zobacz także:
- 32. finał WOŚP w Łodzi. Światowe gwiazdy na scenie i wiele innych atrakcji
- Naukowcy przeprowadzili zabieg in vitro u nosorożców. "Mówimy o medycznym przełomie"
- Klęczała na śniegu i wzywała pomocy. Zareagowali dopiero strażnicy miejscy
Autor: Anna Gondecka
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Royalty-free/GettyImages