"Nieobecni" - opowieści z życia
Temat zaginięć obecny jest w przestrzeni medialnej rzadko, właściwie tylko wówczas, kiedy pojawia się jakaś nadzwyczaj ciekawa historia. Jednak trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że zaginięcia zdarzają się codziennie. Każdego roku bez śladu i w tajemniczych okolicznościach ginie 18 tysięcy ludzi. - To tak, jakby zniknęło całe miasto. Dla jednych to tylko liczby, a dla niektórych mąż, żona, rodzic, dziecko - mówi Anna Dymna w spocie akcji.
Player i fundacja ITAKA połączyły siły, chcąc zwrócić uwagę wszystkich na ten powszechny, a jakże często niezauważany, problem społeczny.
- Najważniejsze jest to, żeby uświadamiać ludziom skalę tego zjawiska. Dlatego tak bardzo spodobała nam się koncepcja twórców serialu "Nieobecni" i spoty, które powstały. Bo przecież trudno jest sobie wyobrazić, że ginie całe miasto. Nikt się nad tym nie zastanawia dopóki taka sytuacja bezpośrednio go nie dotknie. Dlatego serial jest dla nas i rodzin zaginionych szansą na to, aby powiedzieć głośno, że zaginięcia to poważny problem, to kilkanaście tysięcy osób rocznie. Część z nich nigdy się nie odnajdzie. W tej chwili w Polsce jest ponad 4 tysiące osób długotrwale zaginionych. Zaginęli wiele lat temu, ale to nie znaczy, że nikt ich nie szuka. My ich szukamy. Czekają na nich rodziny. – mówi Alicja Tomaszewska, prezes Fundacji ITAKA.
Fundacja ITAKA każdego dnia zabiega o to, aby jak najwięcej mówić o problematyce zaginięć i ich profilaktyce, bo wiedzą, że części tych sytuacji można było uniknąć. Działalność tę wspiera TVN Grupa Discovery: twórcy i aktorzy serialu "Nieobecni".
"Nieobecni" w Playerze
"Nieobecni są wśród nas" to pierwsza odsłona kampanii, na którą składają się trzy spoty z udziałem Justyny Wasilewskiej, Anny Dymnej i Piotra Głowackiego - gwiazd najnowszej produkcji Player Original "Nieobecni". Do powstania serialowego projektu twórców zainspirowało samo życie, czyli przypadki najgłośniejszych zaginięć ludzi w Polsce.
Zaginieni są cały czas obecni w sercach swoich bliskich. W ich myślach, wspomnieniach, ale też marzeniach i planach na przyszłość. Latami w ich pokojach czekają książki otwarte na tej samej stronie, rzeczy na biurku w takim samym nieładzie, ulubione misie siedzą na półce, a w szafie wisi ukochany sweter lub marynarka...
Piotr Głowacki w spocie "Nieobecnych". Zobacz wideo:
Zobacz też:
14- i 15-latek zaginęli bez śladu. Po 21 latach nastąpił przełom w poszukiwaniach. Pomógł jasnowidz?
Uprowadzenie czy ucieczka? Trwają poszukiwania Klaudii Sadkowskiej i jej 10-miesięcznego synka
Autor: Jola Marat
Źródło: TVN, Fundacja ITAKA