Profilaktyka zdrowia

Twardy i umięśniony brzuch nie taki zdrowy? Ekspertka: "Powoduje, że nasze organy pracują na 80 proc."

Profilaktyka zdrowia

Twardy i umięśniony brzuch nie taki zdrowy? Ekspertka: "Powoduje, że nasze organy pracują na 80 proc."

Umięśniony brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Tymczasem, zdaniem specjalistki pracy z ciałem, Katariny Hellstrom, twardy i wciągnięty nie pozostawia wiele swobody na przepływ substancji odżywczych w organach, co znacznie im szkodzi. Jak jeszcze spięte mięśnie brzucha wpływają na pracę narządów wewnętrznych?

Twardy brzuch nie taki dobry

Panuje moda na twardy i mocno umięśniony brzuch, dlatego wiele osób namiętnie go ćwiczy, a kiedy trening nie przynosi oczekiwanych rezultatów, to robi wszystko by go schować - czy to za sprawą wciągania wystającego wałeczka, czy też zaciskania na nim paska. Tymczasem - według specjalistki pracy z ciałem, Katariny Hellstrom - zbyt spięty brzuch nie jest dobry dla naszego zdrowia.

Chodzi o to, by był elastyczny, ponieważ twardy (...) powoduje, że nie ma pełnego ukrwienia, substancje odżywcze nie krążą, organy są ściśnięte i nie mogą się regenerować. One pracują, ale pracują powiedzmy na 80 proc. i (...) z wiekiem są coraz słabsze

- wyjaśniła pani Katarina.

Ekspertka zaznaczyła też, że synonimem luźnego brzucha nie jest wcale duży brzuch, a ten ostatni także może być ściśnięty, na przykład za sprawą nieustającego stresu.

Jak rozluźnić mięśnie brzucha?

Przede wszystkim należy przestać wciągać brzuch. Warto również pić na czczo wodę o temperaturze 40, 50 st. C.

To pozwoli przepłukać jelita, rozrzedzić wszystkie soki, wypłukać toksyny, które się wydostały

- powiedziała Katarina Hellstrom.

Specjalistka zaleciła również codzienne wykonywanie masażu brzucha.

Łapiemy powłoki skórne (...) i dosłownie odrywamy 'powięziowo'. Jak najwięcej, (...) to, co się da. I poziomo, i pionowo. Kilka razy dziennie, to ma być na granicy bólu. Chodzi o to, żeby zrosty, które tam są, codziennie troszkę pozrywać

- wyjaśniła.

>>> Zobacz także:

Joga w parach dla początkujących

Masaż na ból głowy. "Działa na przyczynę, nie tylko na objaw"

Masaż twarzy kamiennymi rollerami i płytkami Gua sha. Jak wykonać go prawidłowo?

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Co sądzisz o tym artykule?
84
8
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0