Lokale zaangażowane w akcję #TVNpomagajmysobie przygotowały 117 000 posiłków na rzecz osób potrzebujących w całym kraju. Nie zrobiły tego jednak za darmo. Na ich konta wpłynęły kwoty ze wsparcia pochodzącego z dobrowolnych wpłat i smsów od widzów Discovery oraz z wpływów z charytatywnego bloku reklamowego.
#TVNpomagajmysobie - na czym polegała akcja?
Dzięki inicjatywie TVN Grupa Discovery w czasie od 14 do 24 grudnia oraz od 18 do 30 stycznia do osób najuboższych w całej Polsce trafiło łącznie 117 000 ciepłych posiłków. Przygotowało je na wynos 180 restauracji, które zgłosiły się do udziału w akcji i zostały pozytywnie zweryfikowane pod kątem wymaganych warunków. Każdy lokal otrzymał zamówienie na kwotę 13 tys. złotych brutto. Dostawy dań obiadowych trafiły do ponad 100 Organizacji Pożytku Publicznego (OPP) zajmujących się dożywianiem najuboższych. Konkretne OPP zostały wskazane przez 27 lokalnych Banków Żywności działających w poszczególnych regionach.
O idei akcji bliżej opowiedziała nam Kasia Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EME:
- W tym trudnym okresie pomoc innym jest niezwykle ważna. #TVNpomagajmysobie to szereg inicjatyw, które na różnych etapach pandemii wspierały min. medyków, przedsiębiorców czy uczniów. Ta ostatnia akcja była szczególnie złożona oraz wymagająca i nie odniosłaby takiego sukcesu, gdyby nie ogromne zaangażowanie bardzo wielu osób. Jej powodzenie to przede wszystkim zasługa naszych widzów, którzy wspaniale odpowiedzieli na apel o włączenie się do akcji poprzez wpłaty, smsy czy oglądanie charytatywnego bloku reklamowego; partnerów naszego Biura Reklamy, na których wsparcie zawsze możemy liczyć; darczyńców Fundacji TVN, Banków Żywności i restauracji w całej Polsce, które stworzyły łańcuch pomocy osobom najuboższym. Chciałabym także podziękować wszystkim zaangażowanym pracownikom TVN, których entuzjazm sprawił, że wspólny wysiłek przekuliśmy w bardzo wymierny efekt – ponad 100 tys. ciepłych posiłków.
Rekordowa zbiórka w ramach akcji #TVNpomagajmysobie
Łącznie na zakup obiadów dla osób najuboższych w grudniu i styczniu przeznaczyliśmy 2 340 000 złotych. Zamówienia posiłków finansowane były ze środków zebranych przez TVN Grupa Discovery z charytatywnego bloku reklamowego wyemitowanego 12 grudnia, wpływów pozyskanych od sponsorów Biura Reklamy TVN Media, funduszy zebranych przez Fundację TVN „Nie jesteś sam” i środków przekazanych przez TVN Grupa Discovery oraz przychodów ze sprzedaży pakietu START VOD na stronie pomagam.player.pl.
Partnerami merytorycznymi akcji były Federacja Polskich Banków Żywności oraz Bank Żywności SOS w Warszawie.
#TVNpomagajmysobie - kto pomagał razem z nami?
Udział w akcji wzięły następujące banki żywności:
- Bank Żywności SOS w Warszawie
- Bank Żywności Leszno
- Bank Żywności w Lublinie
- Bank Żywności we Wrocławiu
- Bank Żywności w Trójmieście
- Bank Żywności Suwałki - Białystok
- Bank Żywności w Tczewie
- Bank Żywności w Chojnicach
- Bank Żywności w Grudziądzu
- Bank Żywności w Siedlcach
- Bank Żywności w Ciechanowie
- Bank Żywności w Olsztynie
- Wielkopolski Bank Żywności
- Bank Żywności w Gorzowie Wielkopolskim
- Bank Żywności w Łodzi
- Podkarpacki Bank Żywności
- Bank Żywności w Koninie
- Bank Żywności w Krakowie
- Świętokrzyski Bank Żywności
- Bank Żywności w Tarnobrzegu
- Bank Żywności w Kielcach
- Śląski Bank Żywności
- Bank Żywności w Nowych Bielicach
- Bank Żywności w Elblągu
- Bank Żywności w Opolu
- Bank Żywności w Słupsku
- Bank Żywności w Pile.
Zobacz wideo: Kuba Wesołowski wspiera akcję ##TVNpomagajmysobie
Wszystkim zaangażowanym w akcję serdecznie dziękujemy za udział w inicjatywie #TVNpomagajmysobie!
Zobacz też:
Melatonina zwalcza koronawirusa. "Jest niczym mur przeciwko COVID-19"
Kolejna odsłona akcji #TVNpomagajmysobie. Komu tym razem udało się pomóc?
Autor: Oscar Dąbkowski
Źródło: prasa.tvn.pl