Nieudana usługa kosmetyczna – co dalej?
Kiedy nie jesteśmy zadowoleni z efektu zabiegu w pierwszej kolejności należy udać się do salonu fryzjerskiego bądź gabinetu medycyny estetycznej i spróbować w porozumieć się w ugodowy sposób. Po pierwsze lekarz bądź fryzjer powinien zwrócić pieniądze za wykonany zabieg, jak również za leczenie. W przypadku, kiedy wyrządzona szkoda może nieść zagrożenie nie tylko dla wyglądu, ale dla zdrowia, to w takim przypadku możemy domagać się odszkodowania.
Prawniczka Iwona Mazurkiewicz w studiu Dzień Dobry TVN zachęca, by jak najwięcej problemów rozwiązać bez udziału sądu.
Niezgodne przepisy
Decydując się na zabieg z zakresu medycyny estetycznej musimy podpisać wiele dokumentów i zgód. Lekarz powinien również przeprowadzić wnikliwy wywiad z pacjentem czy nie ma żadnych przeciwwskazań do wykonania zabiegu. Okazuje się, że wiele gabinetów medycyny estetycznej w swoich klauzulach ma zapisy, które są niedozwolone np. dobrowolne zrzeczenie się dochodzenia roszczeń. Prawniczka Iwona Mazurkiewicz uspokaja, że nawet jeżeli pacjent podpisze taki dokument, to Sąd tego nie uzna.
Co więcej, każda rozprawa sądowa przeciwko klinice wiąże się z nadszarpnięciem wizerunku, czego nie chce na pewno żaden gabinet. Dlatego w interesie kliniki jest, by poprawić nieudany zabieg i by klient był zadowolony.
Zobacz też:
- Medycyna estetyczna. Kiedy zacząć i od jakiego zabiegu?
- Zabiegi estetyczne tylko u lekarzy. Koniec z powiększaniem ust przez kosmetyczki
- Jakie powikłania grożą po źle wykonanym zabiegu medycyny estetycznej?
Autor: Magdalena Gudowska
Źródło zdjęcia głównego: E+