Gwiazdy

Jak zdrowo jeść w święta wielkanocne? Oto dekalog Anny Lewandowskiej

Gwiazdy

Jak zdrowo jeść w święta wielkanocne? Oto dekalog Anny Lewandowskiej

Święta to czas, kiedy wszelkie diety i zdrowe nawyki żywieniowe u większości z nas idą w odstawkę. Niestety, już chwilę później, stając na wadze rozgrywa się dramat, bo okazuje się, że błogie lenistwo i ucztowanie nie pozostały bezkarne. Anna Lewandowska podzieliła się ze swoimi czytelnikami pomysłami na to, jak choć trochę złagodzić skutki świątecznej dyspensy. 

Świąteczne przysmaki w nowej odsłonie według Anny Lewandowskiej

Trenerka na swoim blogu zdradziła, że także ona w święta pozwala sobie na kulinarne szaleństwa.

Ja również jem to, na co mam ochotę, ale… z głową 🙂

- napisała. W dalszej części wpisu opowiada o swoim hobby, którym stało się tworzenie nowych przepisów lub modyfikacja tych tradycyjnych, przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Wszystko po to, żeby złagodzić negatywne skutki świątecznego obżarstwa. Z bloga dowiadujemy się, że Anna stara się dodawać do potraw więcej przypraw, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie, nie zapomina też o warzywach i owocach. 

Jak to wygląda w praktyce? Trenerka opisała zasady w 10 punktach. 

Zdrowe święta: dekalog Anny Lewandowskiej

  1. Włącz do menu jak najwięcej surowych warzyw, które nie tylko dostarczą do organizmu witamin i składników mineralnych, ale także dzięki błonnikowi zapewnią uczucie sytości. 
  2. Zamiast sięgać po pieczywo, ziemniaki czy słodycze, delektuj się świątecznymi potrawami, których nie zjesz przez kolejny rok.  Dzięki temu nie tylko poczujesz magię świąt, ale także zaoszczędzisz wiele kalorii. 
  3. Nakładaj małe porcje - dzięki temu spróbujesz wszystkich świątecznych specjałów, ale unikniesz przejedzenia i jego nieprzyjemnych konsekwencji. 
  4. Postaw na aktywność fizyczną - pamiętaj, aby między posiłkami spędzać czas aktywnie: rodzinny spacer, zabawa z dziećmi: te elementy pomogą Ci zachować dobrą formę. 
  5. Wspomóż trawienie: jedz spokojnie, powoli, małymi kęsami, w ciągu dnia pij zieloną herbatę i przegotowaną wodę z cytryną, a po posiłku napar z kopru włoskiego, który wspomaga trawienie. Do smażenia wybieraj zdrowe tłuszcze.
  6. Zadbaj o zdrowy sen, wieczorem wypij melisę.
  7. Świąteczne menu uzupełnij o zdrowe akcenty: koktajle z zielonych warzyw i owoców albo sałatki.
  8. Zwróć uwagę na ilość cukru w ciastach:  jeśli to możliwe - zastąp go ksylitolem.
  9. Unikaj potraw, które wywołują nieprzyjemne dolegliwości żołądkowe. Na stole z pewnością nie zabraknie smakołyków, którymi możesz się delektować bez zgagi czy wzdęć. 
  10. Zadbaj o zdrową, pełnowartościową dietę i aktywność fizyczną przed świętami i po nich - dzięki temu dwa dni odstępstwa nie zniweczą Twoich starań. 

I na koniec - pamiętaj, że święta to czas, który powinien być wypełniony radością, miłością i rodzinną atmosferą, a nie wyrzutami sumienia z powodu nie do końca zdrowej diety. Nie trać cennych chwil z bliskimi na obwinianie się. 

Zobacz wideo: Kaloryczność wielkanocnych przysmaków

Zobacz także: 

Co sądzisz o tym artykule?
54
4
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0