Materiał promocyjny

"Miłość to nie przemoc": Nowa kampania YSL Beauty i SEXEDPL

„Miłość to nie przemoc”
„Miłość to nie przemoc”
Źródło: mat. prasowe
Przemoc fizyczna może zostawiać ślady na ciele osoby poszkodowanej. Z kolei przemoc psychiczna to krzywda wyrządzana w tzw. białych rękawiczkach. Zwykle jest niewidoczna na pierwszy rzut oka. Osoby z najbliższego otoczenia mogą jej nie dostrzegać. Jednak przemocowe zachowanie niejednokrotnie potrafi ranić równie boleśnie, co silny cios. Dlatego tak ważne jest, by edukować Polaków na temat rodzajów przemocy i jej symptomów.

Przemoc psychiczna w związku partnerskim

Krzywdzić można nie tylko czynami, ale i słowami. Przemoc psychiczna w relacjach partnerskich przejawia się poprzez różnego rodzaju toksyczne zachowania. By ją zidentyfikować, można wyodrębnić 9 symptomów:

  • zazdrość,
    • naruszanie prywatności,
      • kontrola,
        • poniżanie,
          • ignorowanie,
            • zastraszanie,
              • izolacja,
                • szantaż,
                  • manipulacja.

                    Marka Yves Saint Laurent Beauty postanowiła podjąć walkę, by położyć kres nadużyciom. Tak narodził się globalny program "Miłość to nie przemoc", którego celem jest pomoc w zwalczaniu przemocy pozafizycznej ze strony partnerów w relacjach intymnych. W Polsce kampania ruszyłą 2 października tego roku – w Światowym Dniu Bez Przemocy.

                    Projekt ma na celu zmianę świadomości Polaków na temat przemocy w związkach - rozumianych jako relacja partnerska wśród partnerów hetero i LGBT+, a także edukację na temat 9 symptomów.

                    Przemoc a krytyczna sytuacja kobiet w Polsce i na świecie

                    Do akcji "Miłość to nie przemoc" motywują przede wszystkim statystyki. Według raportu Światowej Organizacji Zdrowia z 2021 roku na temat przemocy intymnej wobec kobiet na świecie wynika jasno, że 1 na 3 kobiety w wieku 15-49 lat doświadczyła przemocy ze strony partnera.

                    Z kolei według badań przeprowadzonych pro bono dla kampanii "Miłość to nie przemoc" przez badaczki z socjolożki.pl, w Polsce najczęstszą formą niefizycznej przemocy jest krytykowanie i ubliżanie związane z wyglądem - 29 proc.

                    Jednocześnie osoby badane uznały za formę przemocy zachowania takie, jak zastraszanie (w tym groźby) - 80 proc. oraz poniżanie przy innych i w odosobnieniu - 75 proc. Skutkiem tych nadużyć jest przede wszystkim depresja, aż 69 proc. osób udzieliło takiej odpowiedzi. 60 proc. badanych wskazało na spadek samooceny.

                    Duże piętno odcisnęła również pandemia COVID-19, ponieważ wskaźniki występowania przemocy ze strony partnera wzrosły o 30 do 60 proc. Wiele ofiar żyło w zamknięciu z agresorem i nie było w stanie szukać wsparcia u organizacji eksperckich, przyjaciół, bliskich czy współpracowników.

                    Kampania edukacyjna "Miłość to nie przemoc"

                    Przemoc w relacjach intymnych ma kluczowe znaki ostrzegawcze. Kiedy potrafimy je rozpoznać, możemy szybciej zacząć szukać pomocy. YSL Beauty chce informować i uwrażliwiać społeczeństwo po to, by dotrzeć nie tylko do otoczenia będącego świadkiem zjawiska, ale również do osób pozostających w toksycznych związkach.

                    Jak przekazała Alona Pokydko, Senior Brand Manager YSL Beauty, marka skupi się na budowaniu świadomości poprzez mocną kampanię marketingową opierającą się na digitalu i out-of-home advertising. Do tego będą prowadzone działania z influencerami i programami telewizyjnymi. Aktywność na wielu obszarach pomoże nagłośnić akcję "Miłość to nie przemoc" na szeroką skalę.

                    Ważnym aspektem projektu jest edukacja na uniwersytetach, aby szerzyć wiedzę wśród młodych osób, które wchodzą w swoje pierwsze związki. YSL Beauty wraz z fundacją SEXED.PL sfinansują szkolenia na wyższych uczelniach w Polsce. Ponadto na stronie internetowej miłosctonieprzemoc.pl, każdy będzie mógł przejść szkolenie, które pozwoli pozyskać wiedzę o 9 symptomach przemocy psychicznej w związkach.

                    Ambasadorką YSL Beauty jest Daria Zawiałow. Wokalistka zaangażowała się w kampanię "Miłość to nie przemoc" i stała się jej twarzą. Z kolei współpracę merytoryczną podjęto z SEXED.PL. Fundacja założyła Antyprzemocową Linię Pomocy, która zapewnia wsparcie psychologiczne ofiarom przemocy.

                    Aktualnie czytasz: "Miłość to nie przemoc": Nowa kampania YSL Beauty i SEXEDPL

                    Zobacz także:

                    Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe

                    Materiał promocyjny
                    podziel się:

                    Pozostałe wiadomości

                    Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana
                    Materiał promocyjny

                    Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana