Choć ich historia sięga XIX wieku, (gdy na ów marketingowy pomysł wpadli brytyjscy, a potem amerykańscy handlowcy), to na rozkwit ich użyteczności, musieliśmy jeszcze trochę poczekać. Po 1945 roku, odradzająca się po II wojnie światowej, amerykańska gospodarka szukała pomysłów na zwiększenie dochodu narodowego, a jednocześnie uaktywnienie popytu. Nikt się wówczas nie spodziewał się, jaką furorę zrobią kupony rabatowe. Zakochało się w nich amerykańskie społeczeństwo, od razu dostrzegając w nich ogromne ułatwienie zakupów.
Kody rabatowe – komu właściwie przynoszą pożytek?
Stwierdzić, iż kody rabatowe są marketingowym narzędziem, mającym związać klientów z daną siecią handlową, marką, a tym samym wytworzyć ich lojalność wobec produktu lub miejsca, to połowa prawdy. Na ich wprowadzeniu korzysta nie tylko sprzedawca, lecz przede wszystkim klient. Ten ostatni zyskuje możność zakupu towarów po wyjątkowo preferencyjnych cenach, zazwyczaj o wiele niższych, niż ceny towaru na półkach sklepowych. Często spotykanym rodzajem gratyfikacji, (zapoczątkowanej właśnie w Stanach Zjednoczonych), widocznej także i w naszym kraju, jest możliwość zakupu kilku sztuk produktu po preferencyjnych cenach. Ma to miejsce, gdy klient dostarczy sprzedawcy kupon lub kupony rabatowe w skompletowanym zestawie z kilku poprzednich zakupów. W USA jest to sposób na spore oszczędności, w trakcie cotygodniowych zakupów. Tym bardziej, że Amerykanie lubią robić zakupy w postaci wielkich zapasów – kupując kilka zgrzewek lub wielokrotność opakowań, otrzymują kolejne, za darmo.
Kody rabatowe są odmianą tradycyjnych bonów i kuponów, co w związku z rozwojem usług cyfrowych, właściwie mogliśmy się spodziewać. Wykorzystywane są zazwyczaj w sklepach internetowych, a mają postać ciągu cyfr i liter. Kody rabatowe uaktywniają się, gdy klient wpisze je w odpowiednim miejscu, jeszcze przed sfinalizowaniem transakcji w kasie (koszyku).
Portale z tysiącami kodów rabatowych na przykładzie Rabatio.com
Zazwyczaj, by skompletować najlepsze kupony rabatowe, klient musi poświęcić sporo czasu na przeglądanie ofert wielu, różnych serwisów internetowych. Aby ułatwić użytkownikom sieci internetowej przeglądanie aktualnych kodów rabatowych powstały wyspecjalizowane portale takie jak, chociażby Rabatio.com. Serwis oferuje kody rabatowe wielu zróżnicowanych sprzedawców, w jednym miejscu! Trzeba zaznaczyć, że serwis Rabatio.com wciąż poszerza swą bazę o kolejnych partnerów. Dzięki temu znaleźć możemy w tym miejscu interesujące i przynoszące oszczędności, zniżki takich handlowych potęg jak: Eobuwie, Ali Express, Answear.com, Bon Prix, Zalando czy Wakacje.pl.
Na Rabatio.com szybko znajdziemy okazje z danej kategorii. Szukając wysokiej jakości mebli i dodatków w rozsądnej cenie w ciągu kilku minut pobierzemy kody rabatowe z kilku czy kilkunastu sklepów meblowych. Podobnie jest, gdy kupujemy produkty z kategorii elektronika, odzież, obuwie, biżuteria, artykuły budowlane, artykuły biurowe, książki, zabawki i wiele innych. Właśnie dlatego portale internetowe tego typu tak szybko się rozwijają. My jako klienci kupujący każdego dnia ulubione produkty w sieci, chętnie sięgamy po kody rabatowe, aby obniżyć wartość naszych zakupów. A skoro są one darmowe i udostępniane w jednym miejscu, to nic tylko korzystać.
Autor: Adrianna Kowalczyk