Zrównoważona moda to termin, który ostatnio bardzo często pojawia się zarówno na łamach czasopism branżowych, jak i w dyskusji publicznej. Coraz więcej osób zwraca uwagę na jakość i pochodzenie ubrań, które decydują się kupić, ale też coraz większą wagę przykładamy do tego, aby dbać o odzież, którą już mamy w domu. Wychodząc naprzeciw temu trendowi uczestnicy programu Top Model zjednoczyli siły z marką Perwoll.
Ważne tematy w Top Model
Top Model to zdecydowanie jeden z programów, który od wielu lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem naszych widzów. Wierzymy, że oprócz wyjątkowej rywalizacji dającej uczestnikom szansę na diametralną zmianę życia, uwagę naszych odbiorców przyciągają także ważne tematy, które za pośrednictwem tego show staramy się poruszać. Początkujący adepci sztuki modelingu biorą udział w sesjach, które są odpowiedzią na społeczne problemy, z którymi na co dzień się zmagamy: hejt, bodyshaming czy właśnie zagrożenia wynikające ze zmian klimatycznych i szkodliwego wpływu działalności człowieka na środowisko. W aktualnie trwającej edycji misją programu stało się uświadomienie widzów, że moda to nie tylko piękne stylizacje. Jej elementem jest także odpowiedzialne podejście do tego, po co sięgamy i jak traktujemy swoje ubrania.
Z tego właśnie powodu zdecydowaliśmy się postawić uczestników programu przed wyjątkowym wyzwaniem. Zadanie miało trzy etapy:
- znalezienie ubrań w second-handzie i stworzenie z nich stylizacji dla swojego partnera,
- wymyślenie hasła promującego ideę slow fashion,
- zaprezentowanie strojów i sloganu na bulwarach wiślanych w Warszawie.
O wygranej tym razem decydowani jednak nie jurorzy, a przechodnie. Ich zdaniem na nagrodę zasłużyły Nicole Akonchong i Dominika Wysocka z hasłem „Second hand. Second life.“
#RethinkFashion. Powiedz NIE „szybkiej modzie”
Jakiś czas temu po sieci krążył żart, że „kobiety nie dosyć, że nigdy nie mają się w co ubrać, to jeszcze ubrania im się w szafach nie mieszczą”. O ile samo powiedzonko może swoją ironią wzbudzić delikatny uśmiech, tak problem, który porusza, powinien stać się powodem do zmiany swojego podejścia do zakupu ubrań. Pewnie każdej z nas zdarzyło się zrobić nieprzemyślne zakupy. Nie znam chyba nikogo, komu gdzieś na dnie komody nie zalegałyby rzeczy, które kupiły w przypływie euforii lub fascynacji chwilowym trendem. Coraz częściej słyszę też utyskiwania na jakość dostępnych na rynku ubrań. Niestety jest w tym sporo naszej winy - sięgamy po ubrania kiepskiej jakości, które szybko się niszczą, bo ich producenci stawiają na jednosezonowe kolekcje i cykliczne zakupy swoich klientów. Z krótkowzrocznego, biznesowego punktu widzenia takich przedsiębiorców jest to ruch o tyle dobry, że zapewnia stały dopływ gotówki, warto jednak pamiętać, że cierpi na tym nie tylko środowisko naturalne, ale także domowy budżet.
Czy jest więc z tej sytuacji jakieś wyjście? Tak! To idea #RethinkFashion. Jej założeniem jest, przede wszystkim, promowanie rozsądnych zakupów i tworzenie stylizacji w oparciu o już posiadane elementy garderoby. Czasem wystarczy zmiana guzików w swetrze, doszycie ozdobnego kołnierza do bluzki czy naszywek na spodnie, żeby całkowicie odmienić ich charakter, nie obciążając niepotrzebnie planety. W ramach tego trendu warto też skupić się na tworzeniu tak zwanej szafy kapsułowej, czyli takiej, w której pojawiają się stroje dające możliwość łączenia w różnych konfiguracjach.
„Nowe? Nie, wyprane w Perwollu”
Warto jednak pamiętać, że zrównoważone podejście do mody, to nie tylko odpowiedzialne zakupy, ale także właściwa pielęgnacja już posiadanych elementów garderoby. Właśnie z tego powodu marka Perwoll idealnie wpisuje się w ideę „sustainable fashion”. Slogan reklamowy świetnie odzwierciedla myśl przewodnią towarzyszącą twórcom wyjątkowej formuły, której zadaniem jest nie tylko odpowiednio czyścić i usuwać plamy z ubrań, ale także ożywiać kolory tkanin, dodatkowo wygładzając je i wzmacniając ich włókna.
Specjaliści marki Perwoll, wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów i mając na uwadze różnorodność znajdujących się w ich szafach ubrań, stworzyli aż 7 wariantów produktów w 3 kategoriach:
1. OCHRONA KOLORU – produkty z tej kategorii posiadają wyjątkową formułę odnawiającą intensywność kolorów
- Color, który zadba o wszystkie kolorowe tkaniny,
- Black, który zadba o ciemne tkaniny i jeans,
- White, który świetnie odświeży jasne i białe tkaniny.
2. OCHRONA TKANIN – produkty z tej kategorii odpowiadają na potrzeby szczególnie delikatnych bądź specjalistycznych materiałów, które mogłyby zostać uszkodzone przez niewłaściwą pielęgnację
- Wool&Delicates, który świetnie sprawdzi się w pielęgnacji ubrań wykonanych z delikatnych, jedwabnych i wełnianych tkanin,
- Sport – przeznaczony do prania tkanin funkcjonalnych, szczególnie sportowych, posiadających specjalną membranę.
3. DO WSZYSTKICH KOLORÓW I TKANIN, POZA DELIKATNYMI
- Renew&Blossom o przepięknym, eleganckim zapachu,
- Care&Condition przeciwdziała mechaceniu się tkanin.
Moda to nie pełna szafa. To mądre podejście do tego, co nosimy, bo, jak mawiała Coco Chanel – „Moda przemija, styl pozostaje”.
Perwoll #RethinkFashion: Jak często nosisz ubrania, zanim się ich pozbędziesz? - YouTube
Autor: Adrianna Kowalczyk
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe