TVN Warner Bros. Discovery partnerem projektu  Baza Ekspertek #nieczekam107 lat Ringier Axel Springer Polska

logo akcji
TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska wspierają kobiety
Źródło: TVN
TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska nawiązują współpracę partnerską przy projekcie Bazy Ekspertek #nieczekam107lat. Celem akcji jest wspieranie kobiet oraz sprawienie, by ich głos w mediach był słyszalny równie dobrze jak mężczyzn. Dodatkowo projekt oferuje bezpłatny dostęp do bazy ekspertek w ponad 30 branżach. Jak to wygląda w praktyce?  

TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska wspierają kobiety

TVN Warner Bros. Discovery w 2019 r. zapoczątkował inicjatywę "Diversity Tracker", jej założeniem jest zwiększenie liczby kobiet wśród gości programów stacji TVN24. Projekt ten otrzymał niedawno nagrodę Karty Różnorodności Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) w kategorii "DEI w biznesie" w podkategorii "Nowatorskie Podejście".

Prawa człowieka

DD_20211118_Polki_REP
Źródło: Dzień Dobry TVN
Polka przed Trybunałem Praw Człowieka
Polka przed Trybunałem Praw Człowieka
Informacje o ciąży w centralnym rejestrze?
Informacje o ciąży w centralnym rejestrze?
Aborcja
Aborcja

Kobiecy głos w mediach wspiera również koncern Ringier Axel Springer Polska. Firma od 2 lat za pomocą algorytmu EqualVoice monitoruje obecność kobiet w treściach wszystkich swoich serwisów internetowych, m.in. Onetu, Business Insidera, Newsweeka, Forbesa. Zaawansowany algorytm automatycznie przetwarzający język naturalny wskazuje, czy dana treść oraz zdjęcie dotyczy kobiety czy mężczyzny, tym samym budując wskaźnik EqualVoice dla każdej marki.

Baza Ekspertek #nieczekam107lat - jak to działa?

Baza Ekspertek #nieczekam107lat to konkretne narzędzie wspierające równy głos kobiet i mężczyzn w polskich mediach. Akcja #nieczekam107lat, zainicjowana przez Ringier Axel Springer Polska w kwietniu 2021 r., to reakcja na wynik raportu Global Gender Gap 2020. Pokazał on, że kobiety w Europie Środkowo-Wschodniej będą miały równy z mężczyznami status ekonomiczny, prawny, społeczny i równe szanse w 2128 roku, czyli za 107 lat. Baza ma to zmienić. Jest ona miejscem, w którym każda kobieta – ekspertka – może stworzyć własny profil i przedstawić swoje portfolio z oznaczeniem dziedzin tematycznych, w których się specjalizuje - od rolnictwa, ekonomii, finansów po budownictwo czy motoryzację. Może także wskazać na jaką formę wystąpienia publicznego się godzi (wywiad ustny, online, wizyta w studiu itp.).

Baza Ekspertek została wzbogacona także o wyszukiwarkę, z której mogą korzystać media lub inne podmioty w poszukiwaniu ekspertów. Baza jest narzędziem bezpłatnym i otwartym dla wszystkich – zarówno ekspertek, jak i mediów oraz innych firm organizujących różnorodne wydarzenia publiczne.

Dlaczego różnorodność jest tak ważna?

- Różnorodność jest częścią współczesnego świata, jednak nie oznacza to, że wszyscy mają dzisiaj równe szanse. Potrzebujemy specjalnych programów, które pomogą nam konkretnie działać na rzecz różnorodności i inkluzywności. Dlatego, niezależnie od inicjatyw, które w tym obszarze podejmujemy w TVN Warner Bros. Discovery, zdecydowaliśmy się przyłączyć do zainicjowanego przez Ringier Axel Springer Polska projektu Baza Ekspertek #nieczekam107lat. Jestem przekonana, że wspólnym wysiłkiem, wykorzystując nasze platformy i połączony zasięg, uda nam się doprowadzić do zrównania praw i szans kobiet i mężczyzn w Polsce znacznie szybciej niż w ciągu symbolicznych 107 lat – mówi Kasia Kieli, President & Managing Director Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO TVN.

- W każdym działaniu z zakresu zrównoważonego rozwoju, D&I, równości, kluczowe jest dla nas partnerstwo. Wierzymy, że w tych tematach należy działać wspólnie. Mamy wtedy realną szansę na zmianę. Jako firmy mediowe, razem z TVN Warner Bros. Discovery, mamy większą skuteczność i siłę dotarcia. Im nas więcej, tym szybciej mamy szansę dokonać realnych zmian i zwiększyć udział głosu kobiet w przestrzeni publicznej oraz wyrównać szanse kobiet i mężczyzn. Zachęcamy do współpracy przy Bazie Ekspertek #nieczekam107lat inne firmy mediowe, organizacja pozarządowe i fundacje – mówi Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.

Ile kobiet zapisało się do Bazy Ekspertek?

Obecnie do Bazy Ekspertek #nieczekam107lat wpisało się ponad 1500 kobiet specjalizujących się w ponad 30 obszarach. Najwięcej ekspertek utworzyło swoje profile w kategoriach: gaming, marketing, media, HR, historia, polityka zagraniczna, polityka społeczna, moda, zrównoważony rozwój/ochrona środowiska, prawo, technologia, startupy. Spora liczba ekspertek jest również w kategoriach, które w świadomości społecznej nadal kojarzone są głównie z mężczyznami, tj.: motoryzacja, górnictwo, hutnictwo, budownictwo.

Baza Ekspertek pokazuje, że Polska jest pełna mądrych i kompetentnych kobiet. Wystarczy z niej korzystać i w ten sposób aktywnie wspierać równy głos kobiet i mężczyzn w przestrzeni publicznej. Ze strony TVN Warner Bros. Discovery nad rozwojem Bazy Ekspertek we współpracy z Ringier Axel Springer Polska będzie czuwać zespół TVN24 w pionie informacji grupy.

Partnerami Bazy Ekspertek są: UN Global Compact Network Polska (partner strategiczny), Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Kosmos dla dziewczynek, Sexed.pl, Sukces Pisany Szminką i Diversity Hub.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości