Sport i fitness

Wstań od komputera i zrób krótką gimnastykę. Twój kręgosłup ci podziękuje

Sport i fitness

Wstań od komputera i zrób krótką gimnastykę. Twój kręgosłup ci podziękuje

Długie godziny spędzone przed komputerem wcale nie muszą kończyć się bólem pleców i stawów. Specjalnie dla widzów Dzień Dobry TVN trener personalny Bartosz Paluch przygotował zestaw ćwiczeń rozluźniających barki i nie tylko. Zobacz, jak poradziły sobie z nimi Ewa Drzyzga i Agnieszka Woźniak-Starak.

Osoby pracujące zdalnie coraz częściej skarżą się na bóle kręgosłupa. Problem dotyczy również zatrudnionych w biurach. Na szczęście istnieją sprawdzone sposoby na walkę z tymi dolegliwościami. Najłatwiej jest po prostu oderwać się od biurka i zrobić kilka ćwiczeń. Które z nich są najbardziej skuteczne?

Wstań od biurka i poćwicz

Trener personalny Bartosz Paluch nie ukrywa, że on również od czasu do czasu boryka się z bólami pleców. Aby się ich pozbyć, ćwiczy.

- Zaczynamy od góry, żeby usystematyzować działanie. Bardzo często czujemy ból w okolicach odcinka szyjnego, części zstępującej mięśnia czworobocznego - tłumaczył.

Pierwsze ćwiczenie jest bardzo proste i polega na schowaniu jednej ręki za plecy i położeniu drugiej na wysokości ucha - jednocześnie lekko naciskamy i powodujemy skręt głowy. Przenosząc dłoń w stronę potylicy, przechodzimy automatycznie do kolejnego ćwiczenia. Szczegółowy instruktaż zobaczysz w materiale wideo.

Gimnastyka dla osób pracujących w pozycji siedzącej

W zależności od tego, na jak długą przerwę w pracy możemy sobie pozwolić, najlepiej rozruszać te najbardziej spięte punkty naszego ciała. Przykładowo w pozycji wykroku aktywujemy nie tylko pośladek, ale też mięśnie brzucha. Dla lepszych efektów najlepiej wykonać to ćwiczenie na obie nogi. Jeśli mamy matę, warto z niej skorzystać.

Precelek to jedno z ulubionych ćwiczeń Bartosza Palucha. Mimo że na pierwszy rzut oka pozycja ta może wydawać się skomplikowana, to tak naprawdę nie jest tak trudna do powtórzenia, a co najważniejsze - przynosi pożądane efekty. Już po kilku powtórzeniach nasze mięśnie i stawy z pewnością nam podziękują.

Wszystkie ćwiczenia zobaczysz w materiale wideo.

Zobacz też:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Co sądzisz o tym artykule?
92
6
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0