Szczepienia przeciwko COVID-19. Co zrobić, kiedy nie ma dostępnego terminu?

szczepionka przeciwko COVID-19
Bill Oxford/Getty Images
Źródło: E+
Szczepienia przeciwko COVID-19 już się zaczęły. Od 15 stycznia mogą się rejestrować seniorzy po 80. roku życia, a od 22 stycznia osoby, które skończyły 70 lat. Niestety mają one spore problemy z zapisaniem się na szczepienie. Jak prawidłowo zarejestrować się na szczepienie i co zrobić, kiedy brakuje dla nas terminów?

Szczepienia przeciwko COVID-19. Co trzeba wiedzieć?

Osoby, które ukończyły 70 lat od 22 stycznia mogą się zapisywać na szczepienia. Do tej pory mieli do dyspozycji trzy ścieżki:

  • wykonanie telefonu na specjalną infolinię (numer to 989),
  • uzupełnienie formularza na stronie internetowej lub
  • osobiste stawienie się w placówce, która będzie wykonywała szczepienia.

Niestety już pierwszego dnia okazało się, że przygotowany przez rzad system nie działa.

Seniorzy nie mogli się dodzwonić na infolinię, a ci, którzy zdecydowali się udać do punktu szczepień i zapisać się osobiście musieli się liczyć z dużymi kolejkami. Ale nawet długie oczekiwanie nie gwarantowało sukcesu i otrzymania terminu szczepienia. Wiele osób odchodziło z kwitkiem. Co zrobić w takiej sytuacji? Senior, dla którego zabrakło wolnego miejsca może:

  • wypełnić specjalny formularz i czekać na informację zwrotną;
  • skontaktować się telefonicznie z całodobową i bezpłatną infolinią - 989, pozostawić swoje dane i czekać na telefon od konsultanta;
  • wysłać SMS o treści "SZCZEPIMY SIE" na numer 664 908 556.

Szczepienia przeciwko COVID-19. Jak wypełnić formularz?

Osoby, które próbowały się zarejestrować, ale nie otrzymały terminu muszą ponownie wypełnić zgłoszenie. Jeśli jakiś wolny termin się pojawi, senior zostanie o tym poinformowany. Po wejściu na stronę internetową www.gov.pl/web/szczepimysie/rejestracja i po kliknięciu w zielony baner "Rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19", pojawi się formularz, który trzeba będzie uzupełnić o:

  • imię i nazwisko;
  • numer PESEL;
  • adres mailowy;
  • kod pocztowy lub opcjonalnie numer telefonu.

Po ponownej rejestracji senior ma gwarancję, że jak pojawi się kolejna dostawa szczepionki, a w konsekwencji wolne terminy w okolicy jego miejsca zamieszkania konsultant skontaktuje się z nim i zaproponuje termin szczepienia.

Innym sposobem na ponową rejestrację jest kontakt z całodobową i bezpłatną infolinię - 989 (dla dzwoniących z zagranicy uruchomiono numer - 22 62 62 989). W ten sposób seniora mogą zapisać także jego bliscy, wystarczy, że będą znali numer PESEL.

Pod dodzwonieniu się na infolinię i połączeniu z konsultantem należy podać swoje imię i nazwisko, PESEL i numer kontaktowy. Następnie wybieramy termin oraz punkt szczepień. Po rozmowie na podany numer telefonu otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.

Osoby, które zdecydują się zarejestrować w punkcie szczepień - na stronie internetowej znajdą mapkę z punkami w całej Polsce. Po wpisaniu adresu system wskaże placówkę, która znajduje się najbliżej naszego miejsca zamieszkania oraz telefon kontaktowy.

Seniorzy, którzy nie otrzymali terminu szczepienia mogą także wysłać SMS o treści "SZCZEPIMY SIE" pod numer: 664 908 556. W odpowiedzi na wiadomość senior otrzyma prośbę o przesłanie numeru PESEL i kodu pocztowego. Trafią one do systemu, w którym będą przechowywane do momentu pojawienia się nowej dostawy szczepionek i nowych terminów zabiegów. Wtedy konsultant skontaktuje się z seniorem i zaproponuje termin szczepienia.

Jak pracuje lekarz rodzinny w dobie koronawirusa?

Dzień Dobry TVN

Zobacz także:

Dwaj bracia potrzebują nowych serc. "Nam żadne pieniądze świata nie pomogą"

Wyszła w góry w bieliźnie, w ciężkim stanie trafiła do szpitala. "Nieszczęśliwe wypadki się zdarzają"

Smog - z jego powodu tracimy zdrowie i pieniądze. "Każdy z nas płaci za niego rocznie 1600 zł"

Autor: Katarzyna Oleksik

Źródło: TVN24

1,5% dla Fundacji TVN
Fundacja TVN 1,5%
podziel się:

Pozostałe wiadomości