Szczepienia przeciwko COVID-19. Co trzeba wiedzieć?
Osoby, które ukończyły 70 lat od 22 stycznia mogą się zapisywać na szczepienia. Do tej pory mieli do dyspozycji trzy ścieżki:
- wykonanie telefonu na specjalną infolinię (numer to 989),
- uzupełnienie formularza na stronie internetowej lub
- osobiste stawienie się w placówce, która będzie wykonywała szczepienia.
Niestety już pierwszego dnia okazało się, że przygotowany przez rzad system nie działa.
Seniorzy nie mogli się dodzwonić na infolinię, a ci, którzy zdecydowali się udać do punktu szczepień i zapisać się osobiście musieli się liczyć z dużymi kolejkami. Ale nawet długie oczekiwanie nie gwarantowało sukcesu i otrzymania terminu szczepienia. Wiele osób odchodziło z kwitkiem. Co zrobić w takiej sytuacji? Senior, dla którego zabrakło wolnego miejsca może:
- wypełnić specjalny formularz i czekać na informację zwrotną;
- skontaktować się telefonicznie z całodobową i bezpłatną infolinią - 989, pozostawić swoje dane i czekać na telefon od konsultanta;
- wysłać SMS o treści "SZCZEPIMY SIE" na numer 664 908 556.
Szczepienia przeciwko COVID-19. Jak wypełnić formularz?
Osoby, które próbowały się zarejestrować, ale nie otrzymały terminu muszą ponownie wypełnić zgłoszenie. Jeśli jakiś wolny termin się pojawi, senior zostanie o tym poinformowany. Po wejściu na stronę internetową www.gov.pl/web/szczepimysie/rejestracja i po kliknięciu w zielony baner "Rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19", pojawi się formularz, który trzeba będzie uzupełnić o:
- imię i nazwisko;
- numer PESEL;
- adres mailowy;
- kod pocztowy lub opcjonalnie numer telefonu.
Po ponownej rejestracji senior ma gwarancję, że jak pojawi się kolejna dostawa szczepionki, a w konsekwencji wolne terminy w okolicy jego miejsca zamieszkania konsultant skontaktuje się z nim i zaproponuje termin szczepienia.
Innym sposobem na ponową rejestrację jest kontakt z całodobową i bezpłatną infolinię - 989 (dla dzwoniących z zagranicy uruchomiono numer - 22 62 62 989). W ten sposób seniora mogą zapisać także jego bliscy, wystarczy, że będą znali numer PESEL.
Pod dodzwonieniu się na infolinię i połączeniu z konsultantem należy podać swoje imię i nazwisko, PESEL i numer kontaktowy. Następnie wybieramy termin oraz punkt szczepień. Po rozmowie na podany numer telefonu otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.
Osoby, które zdecydują się zarejestrować w punkcie szczepień - na stronie internetowej znajdą mapkę z punkami w całej Polsce. Po wpisaniu adresu system wskaże placówkę, która znajduje się najbliżej naszego miejsca zamieszkania oraz telefon kontaktowy.
Seniorzy, którzy nie otrzymali terminu szczepienia mogą także wysłać SMS o treści "SZCZEPIMY SIE" pod numer: 664 908 556. W odpowiedzi na wiadomość senior otrzyma prośbę o przesłanie numeru PESEL i kodu pocztowego. Trafią one do systemu, w którym będą przechowywane do momentu pojawienia się nowej dostawy szczepionek i nowych terminów zabiegów. Wtedy konsultant skontaktuje się z seniorem i zaproponuje termin szczepienia.
Jak pracuje lekarz rodzinny w dobie koronawirusa?
Zobacz także:
Dwaj bracia potrzebują nowych serc. "Nam żadne pieniądze świata nie pomogą"
Smog - z jego powodu tracimy zdrowie i pieniądze. "Każdy z nas płaci za niego rocznie 1600 zł"
Autor: Katarzyna Oleksik
Źródło: TVN24