90 proc. Polaków ufa farmaceutom, ale ich pracę kojarzy przede wszystkim ze sprzedażą leków. 64 proc. pacjentów deklaruje, że informacji na temat leków szuka w internecie, co może prowadzić do niebezpiecznych dla zdrowia konsekwencji.

 98,5 procent  pacjentów przyznaje, że apteka to miejsce, w którym bezpiecznie można kupić lek. Zakup leku to najczęstszy cel wizyt Polaków w aptekach. Aby uzyskać poradę w zakresie drobnych dolegliwości zdrowotnych do apteki udaje się jedynie 13,4 proc. Polaków. Po poradę dotyczącą leków – jeszcze mniej, bo 10,2 proc. 64 procent badanych pacjentów deklaruje natomiast, że informacji na temat leków szuka w internecie.

To wnioski z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej.

Czytaj też: Rekord PIT-ów przez internet: złożono już ponad 12 milionów deklaracji

"Po pierwsze farmaceuta"

Problem braku świadomości Polaków co do kompetencji farmaceutów dostrzegła Fundacja Aflofarm i Naczelna Izba Aptekarska. Obie instytucje rozpoczęły 11 kwietnia pierwszą w historii ogólnopolską kampanię wizerunkową: „Po pierwsze farmaceuta”. Celem jest pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie sprzedawca, lecz ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia.

Czytaj też: "Przepychanki, brak miejsc, przyjeżdża 6 karetek" Pielęgniarka zdradza, jak wygląda jej praca w szpitalu

Kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta” będzie realizowana do września przy użyciu różnorodnych środków i kanałów komunikacji. Raport „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019” jest jednym z nich.

Informacje dotyczące kampanii oraz pełną wersję raportu znaleźć można na stronie internetowej kampanii: www.popierwszefarmaceuta.pl.

Źródło: Naczelna Izba Aptekarska/PAP

Co sądzisz o tym artykule?
70
7
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0