Egzamin gimnazjalny z wiedzy matematyczno-przyrodniczej , zgodnie z informacjami przekazanymi przez dyrektorów szkół i kuratorów oświaty, zostanie przeprowadzony według przyjętego harmonogramu we wszystkich szkołach w Polsce - poinformowało w środę MEN.
W środę, mimo trwającego strajku nauczycieli, rozpoczął się trzydniowy egzamin gimnazjalny . W pierwszym dniu uczniowie III klas gimnazjalnych zdają egzamin z wiedzy humanistycznej: najpierw z historii i wiedzy o społeczeństwo, a następnie z języka polskiego.
Ministerstwo Edukacji Narodowej w wydanym w środę komunikacie poinformowało, że do egzaminu przystąpiło ponad 351 tys. uczniów III klasy gimnazjum z ponad 7,3 tys. szkół w całym kraju.
Dziękujemy wszystkim dyrektorom, samorządowcom, pracownikom kuratoriów, okręgowych komisji egzaminacyjnych oraz nauczycielom, którzy biorą udział w przeprowadzaniu egzaminów, za ich ogromne zaangażowanie i wysiłek włożony w sprawne przeprowadzenie egzaminów
– poinformowała minister edukacji narodowej Anna Zalewska.
W całej Polsce tylko w trzech szkołach "doszło do nieprzewidzianych sytuacji". Sytuacja dotyczyła egzaminu z historii i wiedzy o społeczeństwie, który rozpoczął się o godz. 9:00. Sprawą zajęły się kuratoria oświaty, które dopiero dziś otrzymały zgłoszenie od dyrektorów szkół o tej sytuacji i natychmiast uzupełniły składy zespołów nadzorujących do kolejnej części egzaminu.
Z kolei do egzaminu z języka polskiego uczniowie przystąpili o godz. 11:00. Egzamin nie został przeprowadzony jedynie w jednej szkole w całym kraju. Sprawa jest wyjaśniana przez kuratorium oświaty.
- dodano w komunikacie wydanym przez MEN.
MEN zapewnia w komunikacie, że zgodnie z informacjami przekazanymi przez dyrektorów szkół i kuratorów oświaty zaplanowany na jutro egzamin z przedmiotów przyrodniczych i matematyki zostanie przeprowadzony zgodnie z przyjętym harmonogramem we wszystkich szkołach w Polsce.
W czwartek gimnazjaliści będą mieli egzamin z wiedzy matematyczno-przyrodniczej, a w piątek - z języka obcego. (PAP)
SONDA: Czy popierasz strajk nauczycieli?
Autor: Filip Yak