Popierasz strajk nauczycieli? Oddaj głos w naszej sondzie. 

Zobacz też: 
MEN: Egzaminy gimnazjalne odbędą się! Wznowienie rozmów z nauczycielami o 15.00  >>>
Strajk nauczycieli rozpoczęty - 48,5% szkół bierze udział w proteście! >>> 

Czy popierasz strajk nauczycieli?

Zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki
Co sądzisz o tym artykule?
1842
416
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
83
10.07.2019
Lelek
Czemu w wakacje Szanowni nauczyciele sobie nie strajkuja?
Nauczyciele i tak zarabiają sporo, w porownaniu do innych grup społecznych. Jestem przeciwny podwyzka dla tej grupy spolecznej. Gdyby ten sektor był prywatny, to temat strajku by nie istniał, taka jest różnica. W swojej szkole wiedze, jak wyglada praca nauczyciela, wiecej wolnego niz pracy - dosyc tego. Nie dla podwyżek dla nauczycieli
17.04.2019
milena
na nieopodatkowanych korepetycjach zarabiaja duuuuuzo kasy !!!! 18 godzin w etacie !! 3 miesiace wolnego - i czego oni jeszcze skacza
17.04.2019
matka
Nauczyciele, po co wybieraliście ten zawód, skoro z tego co piszecie to najcięższy zawód świata. Znam wiele innych zawodów, w których ludzie mają o wiele ciężej, a jakoś nie strajkują. Dlatego, że z dziećmi nie jest lekko, to pracujecie 18 godzin, macie wolne wakacje, ferie, a znacie jakiś inny zawód, w którym są takie przywileje? Bo ja nie kojarzę. I co, za te 1000 zł, o które prosicie, przepraszam, których żądacie, nagle dzieci staną się grzeczniejsze? nagle będzie wam lżej? Ciekawe co powiecie po wakacjach dzieciom, które nie poradzą sobie z materiałem w kolejnej klasie, bo przez was ominą połowę materiału klasy poprzedniej. Wtedy będzie stawianie jedynek i wysyłanie dzieci przez rodziców na gwałt na korepetycje, ale co to was obchodzi, zarobicie na korepetycjach.
17.04.2019
Ania
Drodzy nauczyciele, tak narzekacie , cytuję jedną z wypowiedzi "Wszystkich,którzy piszą na nie wysłałabym do szkoły na te 18 godzin tygodniowo,żeby zobaczyli jak to wygląda w praktyce". Właśnie z racji tego, że nie jest to łatwy zawód, pacujecie 18 godzin a nie 40 jak każdy człowiek w każdym innym zawodzie na pełny etat. Mam nauczycieli w rodzinie, wśród znajomych, nie widać, żeby którekolwiek z nich narzekało na brak pieniędzy, miałam okazję rozliczać również ich pity (bez komentarza) zarobki w przedziale 50-75 tys. rocznie chyba nie należą w naszym kraju do najniższych? Dlaczego też żadne z was nie wspomni o zarobkach z udzielanych przez was korepetycji, z których zresztą nie rozliczacie się w urzędzie skarbowym? Moje dziecko jest uczniem klasy 6, aktualnie materiał z większości przedmiotów nie jest przerobiony nawet do połowy, kto i kiedy ma to z dziećmi nadrobić? a wy rodzice popierający nauczycieli, do kogo będziecie mieć pretensje, jak wasze dzieci będą miały dzięki temu braki w kolejnych klasach?
17.04.2019
Staruszek
Jak popierac strajk skoro u mojego dziecka w szlole w 6 klasie pani od muzyki od 4 klasy nauczyla tylko grac na flecie oraz jednej piosenki na przyrodzie nic nie tlumaczy mówi by dzieci czytały z podręcznika a na matmie 85% dzieci ma ciągle 1 i pani mowi że uczniowie się nie uczą
16.04.2019
Lenka
W naszej szkole nauczyciel zarabia najmniej 2400 + dodatki (800zl najmniej), czy to naprawde tak malo za 18 godzin dydaktycznych pracy ?(tj 13,5h zegarowej). Za kazda nadgodzine jest 100zl. Kazdy nauczyciel ma min 20 nadgodzin miesiecznie, czyli dodatkowe 2 tysiace. Wspolczuje Wam wszystkim piszacym, ze popieracie strajk kosztem dzieci! Strajk ludzi ktorzy na reke za 20 godzin maja 5 tysiecy :-) Naiwni ludzie! Dodam jeszcze, ze na cala nasza kadre 4 nauczycieli ma wysokie kwalifikacje, ukonczone studia magisterskie na prawdziwym uniwersytecie i prezentuja poziom wiedzy. Reszta to zaoczniaki z przypadku, ktorzy ciesza sie ze nie musza sie narobic, w wakacje lataja do Melsyku, Tajlandii i w jeszcze dalsze zakatki swiata... Powodzenia cala reszto spoleczenstwa! Nauczyciele otwarcie z Was drwia :-)
16.04.2019
mama
Nauczyciele dadzą gwarancje na pismie kazdemu rodzicowi ze po powyzce beda dzieci uczyc tak ze nie będą potrzebne korepetycje. Czemu tak bardzo narzekajacy nauczyciele na swoje pensje nie pokaza zdiecia ile faktycznie zarabia ( pasek wyplaty) .
15.04.2019
Olo
Zwolnić wszystkich i przyjąć na mowych warunkach dać im 15 zł na godz od startu i zobaczymy jak na tym wyjda bo tak zarabia większość pracownikow tylko że pracują po 200 godz miesięcznie i dać im tylko 26 dni urlopu wypoczynkowego ciekawe jak go rozdysponuja a reszta wolnego na bezpłatny będą sobie mogli dorobić gdzieś na budowie
14.04.2019
Monia K
Mówi się, że dziecie teraz nie chodzą do szkoły a mogłyby. Chciałabym zauważyć że nie chodziłyby oomimo strajku, ponieważ mają wolne ze względu na egzaminy gimnazjalne (11-13.04) i egzaminy ósmoklasistów (15-17.04)
14.04.2019
roki
Jestem nauczycielem i strajku nie popieram, nie w tej formie, jaką przyjął. Nauczyciele narzekają na ówczesną władzę, na niskie wynagrodzenia jednak kiedy zaczęło się coś dziać w kwestii wynagrodzeń - strajkują. Żenujące są wszystkie wypowiedzi i nagrania nauczycieli, w których porównują się do krów i świń... Jeśli chodzi o korepetycje uważam, ze dzieci nie powinny na nie uczęszczać, napewno nie regularnie... Daję z siebie wszystko na zajęciach, aby uczniowie zrozumieli wykładany materiał i niejednokrotnie spotkałam się z tym, ze uczniowie nie słuchają, przeszkadzają... bo i tak idą na korepetycje i tam się nauczą:)
13.04.2019
Mar Zyg
Jestem nauczycielką, pragnę pracować w szkole 40 godzin i czekam na zmiany systemu przez który wszyscy cierpią! Jeśli do tego nie dojdzie, zmieniam pracę. Dopiero co zaczęłam - prawie wszędzie lepiej zarobię. Przypominam, że średnia wieku nauczycieli w Polsce to 50+, wkrótce hejterzy będą mogli się popisać swą szeroko pojętą wiedzą przed swymi dziećmi - młodzi w to nie pójdą (nauczyciele). Nikt nie będzie chciał być mieszany z błotem i poniżany nawet przez rząd, już nie rozwodząc się nad szowinistycznymi wypowiedziami czołowych "polityków"(?) ! A dzieci owszem, bardzo mi szkoda, że muszą trwać przemęczone w szkole w taki systemie i nikt z tym nic nie robi... Czekam na zmiany.
13.04.2019
Ttt5
Nie nie jestem za strajkiem połowa nauczycieli nie nadaje się do tego zawodu.....
13.04.2019
Tgbkn
Nienawidzę nauczycieli dlaczego a no dlatego że zawsze podcinali mi skrzydła pokazywali że jestem gorszy bo rodzice nie pracują w gminie albo w jakiejś korporacji dalej uczą i teraz ja sobie na pewno nie dam żeby moje dzieci były tak samo traktowane..... A co jak będą mieć więcej kasy to będą lepiej dzieci traktować??????
11.04.2019
zz
Calym sercem wspieram strajk nauczycieli.Nauczyciel powinien byc godnie wynagradzny .
11.04.2019
Absolwentkaxiiilokrakow
Popieram w stu procentach. Niech nauczyciele walczą o swoje. Zawód nauczyciela przestał być szanowany a moim zdaniem jest jednym z najważniejszych. Dziękuje moim nauczycielom dzięki którym jestem tu gdzie jestem i mocno trzymam za nich kciuki, żeby w końcu zaczęli godnie i adekwatnie co do swojej pracy zarabiać.
A ludzie którzy piszą, ze nauczyciele to nieroby chyba rzadko byli obecni na lekcjach w szkole. Przypomnijcie sobie kto przygotowywał dla Was lekcje, kto sprawdzał Wasze wypociny, kto tygodniami organizował wyjazdy, wycieczki, wyjścia.
Ja miałam wielu nauczycieli którzy troszczyli sie o mnie i kiedy przechodziłam okres buntu poświęcili mi wiele swojego wolnego czasu.
10.04.2019
PR
Też bym chciał tyle wolnego co mają niech się wezmą do roboty, a jak nie to niech zmienia pracę ale gdzie tam przecież pracuje się 18 godz tygodniowo a nie 40, do tego multum wolnych dni, no i jeszcze prawie żadna odpowiedzialność.
10.04.2019
AT
Nie popieram strajku, nie kosztem dzieci. Nauczyciele obecnie nie nauczają tylko wymagają i sprawdzają wiedzę.
To rodzice zamiast spędzać czas z dziećmi na zabawie są obecnie od nauczania - a szkoły potem brylują w rankingach. Dzieci nie maja czasu na hobby itp. Niektórzy z nauczycieli nie powinni w ogóle pracować z dziećmi, krzykiem wymuszają posłuszeństwo i własny spokój. Co do pieniędzy - może być premia motywacyjna dla nauczycieli za wyniki w nauczaniu. Dlaczego nauczyciel świetny z powołaniem i nijaki mają mieć takie same pensje.
10.04.2019
Andrzej W-wa
Popieram strajk nauczycieli,wiem jak w praktyce
wygląda praca nauczyciela,niektórzy widzą
tą pracę przez pryzmat ferii i wakacji,błąd.
09.04.2019
ewa
Nie popieram ponieważ są nie odpowiedzialni .Przez kupę lat nie dostawali żadnych podwyżek i akurat teraz tuż przed egzaminami i wyborami robią taką szopkę!!! Druga sprawa skoro Koalicja Europejska obiecała im ,że jak wygrają to im podniosą to po co teraz takie zamieszanie chyba ,że już wiedzą o klęsce swoich wybrańców !!!
09.04.2019
Cichy
Jestem na nie. Każda praca jest, na swój sposób meczaca. Do każdej pracy trzeba się przygotować. Biorąc pod uwagę stawkę godzinową (wliczając wszystkie dodatki i wolne wynikające wakacji, ferii) podejrzewam, że nauczyciele zarabiają blisko średniej krajowej. Strajk w czasie egzaminów- słabe. Dezorganizacja czasu pracy rodzicow- słabe.
09.04.2019
Michalina
Nie popieram ! Tyle wolnego co maja i jeszcze narzekają!
Rozumiem, ze muszą zmagać się z trudną młodzieżą ale 300 zł więcej zdecydowanie by wystarczyło. 1000 złotych to są jakieś żarty... ?
A korepetycje ? Powinni kasy fiskalne im podstawić. Ludzie powinni rządac paragonów, aby odprowadzać sobie podatki.
09.04.2019
Beti
Nie opieram strajku w takiej formie bo kartą przetargową w negocjacjach jest pozostawienie dzieci i zaniechanie nauczania dla pieniędzy. Pracuję w pomocy społecznej i też mam wyższe wykształcenie i kursów moc. Proponuję zostawmy naszych podopiecznych bez opieki bo mało zarabiamy. Niech zwłaszcza nauczyciele zabiorą swoich rodziców z dps, niepełnosprawne dzieci z wtz. Nie zrobimy tego bo nie pozwala nam na to poczucie odpowiedzialności za życie i zdrowie drugiego człowieka.
09.04.2019
Kinga
Nie popieram, robią z dzieciaków zakładników w walce o własną kasę. Chcą ,,szacunku" wyrażonego w podwyżce-jak by można go było kupić. Wstyd
09.04.2019
Miraandaa
Tak popieram, bo za takie pieniądze bezstresowo chowaną młodzież uczyć to jest bardzo ciężkie zajęcie.
09.04.2019
Graża
Popieram , absolutnie. Nauczyciele muszą godziwie zarabiać, żeby w szkole pracowali tylko tacy z zaangażowaniem, pasją, kochający swój zawód i przekazujący uczniom rzetelną wiedzę ! "Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie " . Nauczyciele, nie odfpuszczajcie, myślący obywatele są po Waszej stronie!
09.04.2019
Obywatel
Jestem rodzicem i mężem nauczycielki. Jestem na tak. Tyle lat nauki (15lat, 7 kierunków i dyplomowanie) za te marne grosze to śmiech ?
A pani na kasie?
09.04.2019
Miranda
Oczywiście, że popieram, bo obecnie uczyć młodzież to gorzej niż pracować w sklepie na kasie. Młodzież i starsze dzieci są bardzo rozwydrzone przez chowanie tzw. bezstresowe.
09.04.2019
On
Rozkapryszone duże dzieci, gorzej niż uczniowie, jak mało zarabiają niech idą na budowlane, tam zarobią i zobaczą co to praca i 26 dni urlopu, co nie którzy 20 dni urlopu na rok, nikt ich siła nie trzyma mogą się zwolnic
09.04.2019
eweline
Jak tak im źle to pracę można zmienić .
Narzekają a tak tyle osób pcha się do oświaty żeby pracować.
Mam nadzieje że jak dostaną podwyżki to będą płacić za wycieczki czy studniówkę a nie że uczniowie płacą.
09.04.2019
Ktoś69
Nie w takiej formie, kosztem dzieci. Blokujcie sejm a wiejskiej. Zmieniałem pracę 6x by mi odpowiadała finansowo. Nauczyciele też mogą.
09.04.2019
Barbórka
Wszystkich,którzy piszą na nie wysłałabym do szkoły na te 18 godzin tygodniowo,zeby zobaczyli jak to wygląda w praktyce,uczą się całe życie bo muszą a nie tolerancja rodziców broniących swoje nie dobre pociechy przechodzi ludzkie granice bo to dziecko zawsze jest niewinne nie nauczyciel ,źle zwrócona uwaga dzieciakowi i do kuratorium na dywanikA ci co pracują w supermarketach i narzekają niech też podniosą głowy bo im się to należy bo praca z ludźmi jest bardzo niewdzięczna.
09.04.2019
pp
Jak czytam wasze "jak nie odpowiada to do biedronki" to mysle sobie, jakie to społeczeństwo ęteligentne. Tacy jesteście mądrzy to może spróbujecie sami pouczyć dzieci? Chcecie żeby szkoła czegoś nauczyła? W 45 min w klasie 32 osobowej? Powodzenia. Nauczyciele walczą nie tylko o pieniądze ale też o lepsze warunki dla waszych dzieci. Ale wasze komentarze pokazują, że rząd ma racje obniżając standardy. Głupim narodem łatwiej się steruje bo łyka wszystko, każdego 500+ byle na piwko było. Nauczyciele, trzymajcie się!
09.04.2019
Danuta
Popieram, dali emerytury niepracujacm matkom to niech zarobią Ci co pracują
09.04.2019
Lewap
Nie
09.04.2019
Tola
Głosy i komentarze tych niby wspierających rodziców, to są głosy i komentarze strajkujących nauczycieli, którzy wykorzystują siedzenie w szkole na pisanie komentarzy. Nie znam rodzica w realu, który wspiera ten strajk.
09.04.2019
Megi
Jestem ciekawa faktycznego poparcia strajku, bo w kręgu moich znajomych (rodzice dzieci klas 1-3) wszyscy są przeciwni!
09.04.2019
Megi
Stanowczo nie popieram tego strajku, bo jest źle zorganizowany! Strajk odbywa się w miejscu pracy, dzieci powinny byc w szkole pod opieka nauczycieli, którzy w formie protestu mogliby nie prowadzić lekcji. Za tego typu strajk-nieobecność w miejscu pracy powinni mieć obcięte wynagrodzenie.
Rządowi jest na rękę, że nasze dzieci nie są uczone, bo niewyedukowanym społeczeństwem łatwiej rządzić po swojemu (oszukiwać). Popieram zwiększenie godzin nauczycieli do minimum 24 godzin tygodniowo a nawet do 30, a korepetycje powinny być w formie lekcji wyrównawczych. Gdy chodziłam do szkoły, to na korepetycje chodziło 15% uczniów a teraz ponad połowa, to źle świadczy o nauczycielach! Tylko kasa się dla nich liczy. W innych krajach nie tylko nauczyciele lepiej zarabiają, ale zwykły pracownik również. To jest Polska! Jeśli nauczyciel będzie miał wyższe wynagrodzenie to reszcie społeczeństwa też się należy podwyżka! PODKREŚLAM NIE NALEŻY IM SIĘ PODWYŻKA! Rząd proponował im spory kasy, a oni to odrzucili, z chciwości?!
Jedynie młodym nauczycielom dałabym okolo 700zl brutto podwyżki, żeby trochę wyrównać różnicę, a tym mianowanym i dyplomowanym nic! I tak już maja dużo!
09.04.2019
stażysta
Od dwóch lat jestem nauczycielem (mam dyplom magistra). Zarabiam na rękę jakieś 1800 zl - PO PODWYŻKACH ! Obowiązuje mnie 40godzinny tydzień pracy, często nawet do 20:00 (szkolenia, rady, konsutacje, wywiadówki). Czyli zarabiam 11,44 za godzinę. Za 11 złotych na godziną, biorę odpowiedzialność za bezpieczeństwo i edukację waszych dzieci. Tym którzy wypominają nam wakacje i ferie, proponuję popracować w szkole przez jeden miesiąc ! Czym innym jest zajmowanie się jednym dzieckiem w domu, a co innego prawie TRZYDZIESTKĄ na raz ! Dzieci w szkole też zachowują się inaczej niż w domu ! Media podają wam falszywe informacje...podyplomowany zarabia według nich 8 tys. BZDURA !!!
09.04.2019
Kamil
Popieram
Tak
09.04.2019
RODZIC
Tak popieram
09.04.2019
ab
Jeżeli nauczyciele uważają , że zarabiają mniej od kasjerek w markecie, to zapraszamy do marketów na kasę. Największa sieć w Polsce cały czas ma braki kadrowe. Praca na trzy zmiany, cały etat to 40 godzin tygodniowo, praca w wakacje, ferie a okres przedświąteczny to istny szał. Zapraszamy wszystkich nauczycieli !!!!!!!
09.04.2019
Art
Nauczyciele powinni zarabiać więcej i jest na to sposób. Stawkę godzinową mają dużo wyższą niż w wielu innych zawodoach dlatego proponuje żeby pracowali tyle samo tygodniowo co inni a nie tylko 18 godzin. Będzie wtedy czas np. na zajęcia pozalekcyjne ze słabszymi uczniami i rodzice nie będą musieli wysyłać dzieci na korepetycje albo po swojej pracy zamiast spędzić miło czas siedzieć do późna i tłumaczyć zadania których nauczyciel nie miał czasu wytłumaczyć tylko zadał prace domową bo tak jest najłatwiej.
09.04.2019
wściekła
Od jutra rozpoczynają się testy gimnazjalne, jeżeli się nie odbędą nauczyciele zostaną za to znienawidzeni. Każdy ma prawo do strajku ale nie kosztem dzieci. Podwyżki tak ale łącznie ze wzrostem godzin pracy, wg K.P. pełny etat to 40 godzin jeżeli nauczyciel pracuje 20 godzin tygodniowo to powinien otrzymywać połowę pensji.
09.04.2019
groszek..
tak.
09.04.2019
Krystyna z Darłowa
Popieram strajk nauczycieli, bo wiem jaka to trudna i odpowiedzialna praca. Pracowałam w szkole 22 lata, wcześniej w innym wyuczonym zawodzie. Praca w szkole była zawsze w dużej mierze pracą społecznika: tyle godzin tygodniowo po zajęciach lekcyjnych, trudnych czasowo do wyliczenia na : przygotowywanie się do zajęć lekcyjnych, sprawdzanie wszelkich prac kontrolnych uczniów, prowadzenie kół zainteresowań, konkursów, projektów, wymian międzynarodowych uczniów ,pracochłonne rozliczenia z każdej dodatkowej działalności pozalekcyjnej i to wszystko za 2-5% dodatku motywacyjnego. Dużo można by na ten temat pisać. Ale jest to też piękna praca, ponieważ przebywanie wśród młodych ludzi uczy"otwartości umysłu" na całe życie.
09.04.2019
Tadkot
Tak popieram
09.04.2019
oli
,,nie popieram
09.04.2019
Kamil
Nie popieram strajku niech zaczną porządnie uczyć a nie na korepetycje wszyscy muszą chodzić
09.04.2019
Olaf
Popukać się w głowę niech wyjdą na ulicę strajkować ci co mają po 1600 a też bardzo ciężko pracują a te pieniądze
09.04.2019
Basia
Wielu ludzi pracuje za najniższą krajową w małych miastach tj 1500 i po wiele lat nie mają szans na podwyżkę, na jakieś dodatki jak nauczyciele. Nauczyciel dyplomowany ma już bardzo dużo ok 4tys, biorą nadgodziny, potem korepetycje bo tłumaczenie na lekcji czasem żadne. Przerw najwięcej ze wszystkich ferie, wakacje, przed świętami, po świętach, dni do dyspozycji dyrektora ludzie kto tak ma. Roczne urlopy zdrowotne, zdjąć te uprawnienia i niech pracują jak wszyscy 40 godzin bez przerw wszystkich to wtedy i na emeryturę będą odchodzić i tak pchać nie będą do zawodu, bo tylko układy i znajomości żeby dostać na nauczyciela.
09.04.2019
Ala
Poprzewracało się całkiem w głowach więcej wolnego niż pracy a dyplomowany ma ok 4 tys ludzie kto tak ma
09.04.2019
mama
Niech nauczyciele powiedzą ile zarabiają na korepetycjach. tak uczą, że u mojego syna cała klasa chodzi na korepetycje. to chyba nie jest normalne.
09.04.2019
Kasia
Wiele ludzi zarabia zbyt mało, ludzie pracują za najniższe krajowe tj. 1500 zł jest tych ludzi dużo, bo prywatne firmy wykorzystują pracowników dla własnej ogromnej korzyści finansowej w małych miasta bardzo dużo ludzi zarabia najniższą pensję. Nauczyciele dyplomowani zarabiają bardzo dużo, często ciągną nadgodziny, prywatne korepetycje a pracują tylko 18 godzin tygodniowo to ich jeden normalny etat, a do tego wakacje, ferie, przerwy świąteczne, przed świętami po świętach stale wolne, dni wolne do dyspozycji dyrektora dodatkowo. Ludzie ile mają zarabiać a bardzo często dzieci na korepetycje bo nauczyciel nie naucza jak trzeba tylko uczniowie sami mają robić zadania bez prawidłowego tłumaczenia. Młodym stażysta czy kontraktowy można podnieść 100 200zł ale nie dyplomowani którzy już często nie muszą robić wiele.
09.04.2019
Łukasz
Z nauczycielami jest jak z księżami, polowa z powołania , a druga połowa nie wie co tam robi.
09.04.2019
Oli
W każdym zawodzie potrzebne są podwyżki ,bo każdy chce godnie żyć. ja pracuje 8 godzin dziennie i tez czasami muszę zabrać prace do domu, więc nauczyciele też niech pracują po 8 godzin dziennie to wtedy będą mieć większe zarobki.
09.04.2019
Strajk ??
Może ok.10% polskich nauczycieli zasłużyli na podwyżkę
09.04.2019
2567
Nie popieram strajku dzieci i tak chodzą na korepetycje , które w czasie strajku się odbywają bo są płatne . Zawód nauczyciela musi być z powołania tego u nauczycieli nie widać. Ja takiej podwyzki nie dostanę nigdy pracuje na produkcji i muszę zarobic na swoją rodzinę i wynagrodzenie dla nauczycieli, też jestem po studiach i cały czas się muszę uczyć
09.04.2019
Pyzka
Z mojego punktu widzenia, jako uczennicy 3 klasy szkoły średniej, strajk jest totalną kpiną. Nie mówię że wszyscy, ale 3/4 nauczycieli w mojej szkole przychodzi z musu, przynajmniej odnoszę takie wrażenie. Nauczyciel już teraz nie uczy, tylko wydaje rozkazy i nakazuje sam opracowywać zadania, których nawet nie potrafi wytłumaczyć. Jakby za karę tam był. A Pani z wf-u siedzi w kantorku i nie raczy się nawet pokazać. Nie ma mowy o jakimkolwiek wychowaniu, kpina.
09.04.2019
Wi
Nie rozumiem po co nauczyliele strajkują skoro wiedzieli ile będą zarabiać to po co się kształcili na ten zawód.
09.04.2019
jolawiola
A ile zarabia przeciętny Polak który nie ma co zrobić z dzieckiem podczas strajku, a jeśli pójdzie na wolne to kto spłaci kredyt. Uczą jak iść na korepetycje.
09.04.2019
jarek
popierają tylko uczniowie bo nie musza chodzic do szkoły...dlatego jest 85 na tak...nie powinni strajkować...a co gdyby orlen zastrajkowal...nie byłoby paliwa?????????????????
09.04.2019
stas
Oni chcą podwyżki a gdzie byli jak rządziło PO wtedy byli cicho a co mają zrobić ludzie jak mają renty z 1 grupą i dostają 800 zł lub tysiąc na życie niech odstaną też taką podwyżkę jak renciści 8 lub 30 zł to może by zrozumieli innych
09.04.2019
rodzic
A kto zagwarantuje że po podwyżce wynagrodzenia nauczyciele będą mieli więcej czasu dla dzieci,będą mieli,bardziej dziećmi zainteresowani, będą lepiej i więcej tłumaczyć.Kto zagwarantuje że po otrzymaniu większego wynagrodzenia nauczyciel będzie tak uczył uczniom żeby rodzice nie musieli spędzać przy biurku z dzieckiem tyle czasu co nauczyciel w szkole.
09.04.2019
Art
Ja też jestem za tym żeby nauczyciele zarabiali więcej i jest na to sposób. Stawkę godzinową mają dużo większą niż w innych zawodach więc niech pracują w tygodniu tyle co inni a nie tylko 18 godzin.
09.04.2019
Ryszard
Rząd powinien zrobić ustawę o obowiązku kasy fiskalnej dla nauczycieli wtedy by się okazało ile to naprawdę zarabiają wszystkie pieniądze za korepetycje pod stołem a w przypadku udowodnienia udzielania korepetycji bez kasy fiskalnej 50000 kary
09.04.2019
Waldek
Tak
09.04.2019
Janusz
Zawsze można zmienić zawód . Najlepiej to narzekać. Za nie stawienie się do pracy dyscyplinarka. Kogo trzeba okraść by dostali nauczyciele- nas biednych ludzi. NIE POPIERAT TEGO STRAJKU
09.04.2019
Rebello
płace w szkolnictwie zawsze były podłe , przepracowałem 25 lat w LO. Nie utrzymałbym domu i rodziny gdyby nie praca dodatkowa!
08.04.2019
Wiola4a7b
WIDAĆ IŻ PANI ANNNA nie jest nauczycielką jak również nie ma nikogo w rodzinie jak również w otoczeniu ludzi związanych z tym zawodem. Każdy kij ma dwa końce... Zawsze jest coś kosztem czegoś. Tak jak wychowuje się dzieci od samych narodzin pragnie się aby dziecko było najlepsze w każdej dziedzinie życiowej, aby potrafił o sobie poradzić w życiu kiedy nas zabraknie. Również szkoła to podstawa nauki nie pójdzie dziecko źle nauczone do Harvardu.. Widać iż nie ma pani dzieci lub ma wieku szkolnym. Większość Polaków tak myśli żyjąc tu i teraz nie patrząc co będzie w PRZYSZŁOŚCI. Dobrze wykształcony naród to podstawa wszystkiego. Tym zakończę ten wywód bo nie ma sensu kopać się z koniem.
08.04.2019
KobiBe
Widzę, że uaktywnili się tu głównie Ci, którzy szkołę pamiętają jako największy koszmar, a nauczycieli jako katów.. Nie mają pojęcia jak naprawdę wygląda praca nauczyciela. Jak was tak bolą wakacje, fetie, święta itd. to kto wam broni zostać nauczycielem, śmiało! Nie radzą sobie z własnymi dziećmi i mają teraz problem co z nimi zrobić...
Mam w rodzinie kilku nauczycieli dyplomowanych i wiem ile czasu dziennie (poza godzinami w szkole) poświęcają na pracę, i jest to grubo w sumie ponad 8h. Popieram strajk nauczycieli!
08.04.2019
zosia
jeżeli macie gorzej niż nauczyciele to dlaczego nie strajkujecie?
08.04.2019
Ja
Nie
08.04.2019
Klaudia
Zdecydowanie Nieee ,nie odpowiadaja zarobki to do biedronki .
08.04.2019
Franek
Nieeeeeeeeee
08.04.2019
Bart
To niech Pani dzieci uczą słabi nauczyciele zarabiający 2000 ja tam wolę żeby był to zawód dobrze płatny i tym samym elitarny. Spowoduje to że nasze dzieci będą dobrze wyksztalcone. Co najdziwniejsze przeciw strajkowi są ludzie którzy najchętniej wypchnęli by dziecko na 12 godzin do szkoly
08.04.2019
aha
TAK
08.04.2019
Marzena
Tak
08.04.2019
ANNNA
Strajk -poprzewracało się od czasu wolnego -wakacje ,ferie zimowe ,przerwy świąteczne Boże Narodzenie ,Wielkanoc ,majówka ,Boże Ciało .Wreszcie roczny urlop zdrowotny -oczywiście płatny . Niestety ja muszę swojemu dziecku brać dodatkowe korepetycje ,bo Pani z matematyki tłumaczenia tematu puszcza klasie na YTB . Jestem za tym żeby nauczyciele mieli 26 dni urlopu tak jak wszyscy normalni ludzie .W wakacje powinny być szkoły letnie dla słabych uczniów tak jak w USA . Jak to się nie podoba do trzeba zmienić pracę w sklepach brakuje ludzi do pracy ( tam też pracują ludzie po trzech fakultetach).Moje dziecko jest zestresowane tą całą sytuacją jest w 8 klasie i ma egzaminy .BARDZO BYM CHCIAŁA OSZCZĘDZIĆ TEGO STRESU - WIELE CZEKA NASZYCH DZIECI W DOROSŁYM ŚWIECIE .
08.04.2019
rodzic
Nie
08.04.2019
Rodzic
NIE POPIERAM!
SĄ INNI, KTÓRZY POTRZEBUJA PODWYŻKI PŁAC, NP. BUDŻETÓWKA!!
NAUCZYCIELE I TAK DOBRZE ZARABIAJA, A WIĘKSZOŚĆ NIE POTRSFI EDUKOWAĆ.
JAK POPRAWI SIE EDUKACJA W POLSCE TO NIECH WTEDY POMYŚLĄ O STRAJKU I PODWYŻKACH.
08.04.2019
Praktykantka
Osoby bez studiow zarabiaja wiecej, a praca z dzieciakami w tych czasach nie jest latwa bo rodzice wychowyja ich tak ze do wszystkiego maja prawo i nauczyciel nie ma zadnego wplywu na nich i ich wychowanie.
08.04.2019
Kuba Lis
Potrzebna jest reforma, a nie łatka w postaci 1000zl. Jeżeli nie będzie reformy to za 2 lata będzie kolejny strajk.
08.04.2019
Aniaaa
Taki to strasznie "ciężki” zawód, to niech ktoś spróbuje iść do szkoły i zdobyć pracę. Nie ma szans, obstawiony kazdy przedmiot. Nieroby.
Rozwiń wszystkie komentarzy