Styl Życia

Masz pytanie dotyczące pandemii? Korona-bot odpowie o każdej porze

Można do niego dzwonić o każdej porze, bez czekania w kolejce i niezależnie od liczby aktualnych połączeń. Koronawirusowy bot może też wysłać sms z linkiem do stacji sanitarno-epidemiologicznych oraz strony z aktualnymi danymi dotyczącymi zachorowań. Co jeszcze potrafi? Wyjaśniał w naszym studiu twórca Voicebotów Paweł Lipiński. 

Czym jest bot głosowy?

Paweł Lipiński oraz członkowie jego zespołu wpadli na pomysł, by stworzyć Voicebota, czyli system, który będzie odpowiadać na pytania związane z koronawirusem. 

Bot głosowy jest programem, który dzięki sztucznej inteligencji rozpoznaje naturalny język mówiony. To sprawia, że jest w stanie zrozumieć kontekst wypowiedzi i na tej podstawie udzielić informacji lub wykonać jakąś czynność.

Voicebot to jest wirtualny konsultant, to jest mechanizm bazujący na sztucznej inteligencji, który rozumie mowę naturalną, przekłada ja na tekst, analizuje ten tekst i wybiera właściwą odpowiedź lub buduje ją na podstawie bazy wiedzy 

– wyjaśnia Paweł Lipiński. 

Jak działa korona-bot?

Stworzony korona-bot obsługuje około 50 zapytań dotyczących wirusa. Można do niego dzwonić o każdej porze, bez czekania w kolejce, niezależnie od liczby aktualnych połączeń. 

Obecnie obsługuje setki połączeń dziennie. Jak przyznaje gość Dzień Dobry TVN, im więcej rozmów przeprowadzi, tym bardziej będzie się udoskonalał. Z każdą rozmową będzie w stanie odpowiedzieć na więcej pytań. Skąd bierze informacje do odpowiedzi?

Trenowanie takiego bota wygląda mniej więcej tak, jak uczą się ludzie. On zna pewne odpowiedzi, my budowaliśmy tę bazę na podstawie dostępnych w Internecie zweryfikowanych informacji ze strony WHO oraz polskiego NFZ. Odpowiedzi na pytania mamy około 50

 – tłumaczy Paweł Lipiński.

Zespół twórców korona-bota cały czas czuwa nad wszelkimi aktualizacjami, jakie ogłasza Ministerstwo Zdrowia oraz sanepid. Na tej podstawie dodawane są nowe informacje, a baza wiedzy jest odświeżana. 

Jeśli nurtują was jakieś pytania, możecie kierować je, dzwoniąc pod numer: 22 122 82 67  - stawka jak za połączenie lokalne, zgodnie z cennikiem operatora.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Zobacz także:

Co sądzisz o tym artykule?
60
4
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
1
26.03.2020
ja
W przygotowaniu jest lepszy ;)