Ukryte lajki na Instagramie i Facebooku – co się zmieni?
Wraz z wejściem aktualizacji dostępnej dla wszystkich użytkowników Instagrama i Facebooka na całym świecie, każdy będzie mógł ukryć liczbę polubień pod swoimi postami. To dobre rozwiązanie dla osób i marek, które z różnych przyczyn nie chcą pokazywać reakcji innych na swoje posty.
Ukrywanie lajków jest lub będzie możliwe w dwie strony. Proces objęcia aktualizacją wszystkich kont na świecie trochę potrwa, dlatego nie każdy ma już możliwość jej wprowadzenia. Jednak prędzej czy później każdy posiadacz kont na obu platformach będzie mógł wejść w ustawienia i zdecydować:
- czy ukryć licznik pod własnymi postami - widzi je tylko właściciel konta
- czy ukryć licznik pod postami innych na własnej tablicy.
Ukryte lajki a influencer marketing
Sami twórcy aplikacji i jej aktualizacji uzasadniali, że ważniejsza jest merytoryczna zawartość treści, które się udostępnia, a nie to, ile gromadzę one lajków. Liczba polubień często nie ma nic wspólnego z faktyczną jakością publikowanych zdjęć, filmów i opisów. Liczne reakcje odbiorców wpływają jednak na zasięg postów i w ten sposób trafiają one również do osób, które niekoniecznie chcą je oglądać.
Zupełnie inne podejście do tematu znaczenia lajków mogą mieć influencerzy i związana z ich działaniem branża marketingowa. Wiele popularnych na Instagramie osób zamieniło publikowanie postów w dochodowy zawód.
Liczba obserwujących oraz stopień ich zaangażowania w publikowane treści wyrażany poprzez m.in. polubienia postów to często najważniejszy dla agencji marketingowych i innych firm wyznacznik współpracy z influencerem. W wielu przypadkach jakość publikowanych przez "instagramerów" treści ma dużo mniejsze znaczenie.
Zobacz też:
Nowa aktualizacja od Apple. Ma chronić prywatność posiadaczy iPhone'ów
Top 10 na polskim Instagramie. Część z tych osób będą znały głównie wasze dzieci
Instagram kontra rzeczywistość – jaki wpływ na nas i na nasze dzieci ma kult idealnych zdjęć?
Zobacz video: Kendall Jenner zdradziła, że jest uzależniona od social mediów
Autor: Diana Ryściuk
Źródło zdjęcia głównego: iStockphoto