Styl Życia

Kosmetyka i fryzjerstwo w czasie pandemii. Jak ratują swoje biznesy właściciele salonów usługowych?

W czasie pandemii wszystkie salony fryzjerskie i kosmetyczne musiały zostać zamknięte. Właściciele małych przedsiębiorstw stanęli więc przed dylematem – co dalej? Niektóre usługi można z łatwością przenieść do internetu, jednak w przypadku salonów piękności sprawa wydaję się przegrana. Nic bardziej mylnego! Goście dzisiejszego wydania znaleźli sposób na ratowanie swoich biznesów. 

Salony fryzjerskie i kosmetyczne w dobie pandemii

Wprowadzenie zakazu pracy w Polsce wymusiło zamknięcie salonów z usługami pielęgnacyjnymi. Również klienci obawiali się korzystania z usług w miejscach, przez które przewijało się dziennie kilkadziesiąt osób. Zamknięcie salonu generuje duże straty. Problemem jest również brak informacji o dokładnej dacie możliwości powrotu do regularnej pracy. Jak więc radzą sobie fryzjerzy i właściciele salonów kosmetycznych?

Moja działalność raczej nie kojarzy się z usługami, które można przenieść do internetu

- mówi Anna Donica, właścicielka salonu beauty w Warszawie.

To było bardzo trudne zadanie. Przeniosłam się jednak do internetu z ofertą konsultacji online. Prowadzę lekcje makijażu i opiekuję się stałymi klientkami. Wiele osób powiedziało, że potrzebuje takich usług

- kwituje Donica.

Ciekawy pomysł na ratowanie biznesu ma również Piotr Kunderak, który prowadzi salon fryzjerski w Gdańsku.

Fryzjerzy potrzebują kontaktu z ludźmi i spełnienia artystycznego, dlatego wpadłem na pomysł „Hair-box’ów”. To usługa skierowana do naszych stałych klientek, dla których jesteśmy w stanie przygotować odpowiednie mieszanki, bo je po prostu znamy. W box’ach znajdą instrukcję obsługi, pelerynę, rękawiczki i pędzel. Dzięki temu mogą odświeżyć odrost lub końcówki. Wiele klientek pracuje online i mają konferencje, dlatego chciałem, żeby dobrze się poczuły

- opowiada o swoim pomyśle Kunderak.

Oba pomysły spotkały się z bardzo pozytywnym odzewem. Zarówno lekcje makijażu Ani Donicy, która krok po kroku instruuje swoje klientki jak wykonać dany make-up, jak i produkt stworzony przez Piotra, cieszą się zainteresowaniem.

Czy przeniesienie usług do internetu pozwala na uratowanie biznesu?

Dzięki temu na pewno nie wariuję, bo mam zajęcie i kontakt z klientami. Tym, którym mogę zaoferować swój produkt, go oferuję. Zdobyłem też „trochę grosza” na pokrycie części swoich zobowiązań. Dało mi to motywację

Kunderak przyznaje, że tuż po tym, jak wystartował ze swoją inicjatywą, wielu fryzjerów z Polski pytało go, czy było warto.

Zawsze warto próbować. Siedzieć i nic nie robić to najgorsze, co może być

- wyjaśnia Piotr Kunderak. 

„TVN Pomagajmy sobie” - akcja specjalna wspierająca małe przedsiębiorstwa

Z myślą o polskich przedsiębiorcach TVN Discovery Polska rozpoczyna kolejną akcję specjalną. Właściciele biznesów za symboliczną złotówkę będą mogli zrealizować kampanię reklamową w kanałach telewizyjnych oraz platformach online stacji. W ramach projektu „TVN Pomagajmy sobie” zostaną przekazane małym firmom świadczenia reklamowe o łącznej wartości nawet do 6 milionów złotych.

Zgłoszenia przyjmowane będą do 10 maja 2020. Regulamin i szczegóły akcji dostępne są na stronie tvn.pl, w zakładce „TVN Pomagajmy sobie”. 

Zobacz także:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Co sądzisz o tym artykule?
96
7
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
1
26.04.2020
Feliks
Akurat farbowanie włosów to najmniejszy problem, ale strzyżenie to już niemożliwe we własnym zakresie, a włosy rosną, wiosna w pełni, czapki z głów, a pod czapką kłaki odrośnięte!