W poniedziałek rano problemy z logowaniem do systemów bankowości internetowej i do aplikacji mobilnej zaczęli zgłaszać klienci PKO Banku Polskiego i Banku Pekao S.A . W weekend obie instytucje prowadziły prace techniczne.

Awarie systemów w bankach

Nowy tydzień przyniósł ze sobą nowy problem wszystkim klientom Banku PKO BP i Pekao S.A. Od rana informowali, że mają problemy zarówno z aplikacją mobilną, jak i ze stroną internetową banku. Nie można było również wygenerować kodu BLIK do szybkich płatności.

Proszę o informację dlaczego od dłuższego czasu nie można zalogować się do konta bankowego. Nie mam dostępu do własnych środków. Telefon na infolinii ciągle jest zajęty nie ma możliwości dodzwonienia się
Nie można zalogować się do app
Robicie prace modernizacyjne w poniedziałek o 14:00???? To są jakieś żarty ????????? Wstyd !!!

- czytamy w komentarzach zamieszczonych na Facebook’u Banku PKO BP.

Instytucja na swojej stronie internetowej umieściła komunikat.

Występują utrudnienia w logowaniu do aplikacji mobilnej IKO. Karty działają bez zakłóceń. Pracujemy nad tym, aby wszystko wróciło do normy. Przepraszamy za utrudnienia

- czytamy.

Podobne problemy spotkały klientów banku Pekao S.A.

Zatankowałem na stacji, płacę kartą i zonk. Jestem uwięziony, Infolinia zajęta. Brawo

- pisał jeden z klientów.

Bank Pekao S.A. na swojej stronie internetowej opublikował oświadczenie, w którym informował o możliwych trudnościach.

Informujemy, że aktualnie mogą występować trudności z autoryzacją transakcji w bankomatach i terminalach płatniczych Banku Pekao S.A. Dokładamy wszelkich starań, aby niezwłocznie przywrócić pełną funkcjonalność. Przepraszamy za niedogodności.

- napisano.

Awarie systemów w Bankach - jaka jest ich przyczyna?

W miniony weekend, Banki PKO BP i Pekao S.A. prowadziły prace serwisowe. Bank  PKO BP zapowiadając przerwę techniczną informował, że w nocy z soboty na niedzielę nie będą działać między innymi: serwis internetowy i telefoniczny iPKO oraz iPKO biznes, płatności w sklepach internetowych za pomocą "Płacę z iPKO". Możliwa była jedynie płatność zbliżeniowa, za pomocą aplikacji. Z kolei Bank Pekao S.A informował o utrudnionym dostępie do serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay, usług maklerskich, a także trudnościach w czasie używania kart debetowych. Nie wiadomo co konkretnie było przyczyną awarii, którą udało się rozwiązać w poniedziałek po południu. 

Zobacz też:

Co sądzisz o tym artykule?
51
4
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0