3. etap odmrażania gospodarki - zakłady fryzjerskie znowu otwarte
Na tę chwilę czekało wiele osób - fryzjerzy wrócili do pracy. Jednak klienci muszą się przygotować na wiele zmian. Wizyta w salonie nie będzie wyglądać tak, jak przed pandemią.
Nie będzie można skorzystać z recepcji, kawa - ekspres wywieziony do domu, możemy tylko poczęstować wodą w jednorazowych kubkach. Na początek odbędzie się mierzenie temperatury i dezynfekcja rąk klienta, który musi mieć maseczkę
- opowiada fryzjerka Magda Jakubowska.
Fryzjerzy również muszą nosić maseczki, a także rękawiczki, gogle i przyłbice.
Musimy wyglądać jak lekarz niemalże, a nie fryzjer, taki mamy reżim sanitarny. Dzisiaj pierwsza próba
- podkreśla nasza rozmówczyni. Jak dodaje, zainteresowanie usługami jest ogromne.
Jest dzikie szaleństwo. W tej chwili mam grafik do miesiąca wypełniony
- mówi Magda.
Czy wizyta w salonie będzie droższa?
U mnie nie. Ceny zostawiam takie, jak miałam na tą chwilę
- zapewnia Magda Jakubowska.
Zakłady fryzjerskie - wytyczne Ministerstwa Rozwoju
W związku otwarciem od poniedziałku salonów fryzjerskich resort rozwoju przygotował wytyczne dla fryzjerów.
W salonach obowiązuje zasada: jeden fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla jednego klienta.
Wymagane jest zachowanie 1,5 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.
Dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług, a także stosowania odzieży ochronnej.
Codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy
- podało Ministerstwo Rozwoju w wytycznych.
Wytyczne obligują też do przyjmowania jedynie osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.
Napoje można serwować wyłącznie w opakowaniach jednorazowych. Należy również oczyszczać każdą dotykaną powierzchnię kilka razy w ciągu dnia, a meble i wszystkie urządzenia dezynfekować po każdym kliencie.
Resort zobowiązał klientów do umawiania wizyt przez internet lub telefon.
Klient powinien zachować bezpieczną odległość 1,5 m, mijając się z innymi osobami w salonie, nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy
- czytamy w wytycznych ministerstwa.
MR zwraca uwagę, że w przypadku niemożności zapewnienia minimum 1,5 m odległości pomiędzy stanowiskami, rekomenduje zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) między stanowiskami. Przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników.
W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni.
Od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji.
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.
Zobacz też:
- Domowa kuracja przeciw wypadaniu włosów. Jak możemy je naturalnie wzmocnić?
- Loki sposobami babci. Jak zrobić hollywoodzkie fale w domu?
- Jak doprowadzić fryzurę dziecka do porządku? Zobacz, jak robi to Maciej Maniewski
Autor: Luiza Bebłot
Źródło: PAP