Diety i odchudzanie

Jak zgubić zbędne kilogramy po kwarantannie? Dietetyk: „Trzeba do tego podejść z cierpliwością”

Diety i odchudzanie

Jak zgubić zbędne kilogramy po kwarantannie? Dietetyk: „Trzeba do tego podejść z cierpliwością”

Stałe przebywanie w domu podczas pandemii mogło się przyczynić do zwiększenia naszej wagi. Filip Chajzer i Łukasz Zagórski przeanalizowali, że średnio przybyło 2-5 kilogramów na osobę. Teraz, gdy pogoda jest coraz cieplejsza i zbliża się sezon bikini, wiele osób w popłochu zastanawia się, jak to szybko zgubić. Czy jest to w ogóle możliwe? Zapytaliśmy o to eksperta.

Kilogramy po kwarantannie

Filip Chajzer i Łukasz Zagórski sprawdzili, jak to jest z tymi nadprogramowymi kilogramami zdobytymi podczas kwarantanny. Mit czy może jednak prawda? Przeprowadzona sonda pokazała, że rzeczywiście wiele osób pozwoliło sobie na większą swobodę jedzeniową.

Szło wszystko – jogurty, kabanosy

- powiedział jeden z zapytanych mężczyzn.

Do tego doszedł jeszcze siedzący tryb życia, co razem dało średnio od 2 do 5 kilogramów więcej na osobę, chociaż jedna z rozmówczyń Filipa Chajzera pochwaliła się nawet 15 dodatkowymi kilogramami. Kwarantanna odbiła się czkawką także dla kucharza Tomasza Jakubiaka.

8-10 kilo przybyło przez tę pandemię

- przyznał szczerze.

Zobacz cały materiał naszych reporterów:

"Po dwa kilogramy na obywatela"

Czy da się szybko schudnąć po kwarantannie?

Wiele osób zastanawia się teraz, jak najszybciej zgubić zbędne pokwarantannowe kilogramy – w końcu zbliżają się wakacje i dobrze byłoby zaprezentować światu szczuplejszą sylwetkę. Ekspert jednak nie pozostawia złudzeń – trzeba to rozłożyć w czasie.

Chudnięcie będzie w podobnym tempie, a nawet trochę trudniej, dlatego że trzeba ograniczyć ilość spożywanego jedzenia. Może nawet nie ilościowo, ale zrezygnować z tych naszych ulubionych potraw i przekąsek i ruszyć się z krzesła, a trochę się rozleniwiliśmy

- oznajmił dietetyk prof. Dariusz Włodarek.

Być może dla wielu osób pomocne okażą się piękna pogoda sprzyjająca aktywnościom na zewnątrz oraz ponowne otwarcie siłowni.

Jak uniknąć efektu jo-jo?

Niektórych mogą skusić diety niskokaloryczne, którzy rzeczywiście mocno obcinają wartość energetyczną spożywanych dziennie pokarmów. O ile spadek wagi może być faktycznie szybki, o tyle jeszcze prędzej może nastąpić efekt jojo.

Jesteśmy w stanie się tak zmusić na 2-3 tygodnie, że praktycznie jemy bardzo mało, ale nie dajemy rady dłużej. Nie da się długo jeść bardzo małej ilości, co powoduje, że potem wracamy naszych starych nawyków i wtedy organizm jeszcze bardziej jest chętny przytyć

- wyjaśnił ekspert.

Trzeba do tego podejść z cierpliwością i ograniczyć trochę jedzenie, i znacznie zwiększyć aktywność

- dodał.

Tylko dzięki racjonalnemu podejściu uda się uzyskać długofalowe efekty chudnięcia. Choć jest to powszechnie wiadome, perspektywa szybkiego wejścia w mniejszy rozmiar ubrań jest dla wielu osób o wiele bardziej kusząca.

Jak chudnąć?

Czy da się schudnąć tylko za pomocą jednej metody, to jest tylko przez ograniczenie jedzenia? Dariusz Włodarek zwrócił uwagę, że rzeczywiście jeśli wyrobimy deficyt energetyczny, to zgubimy kilogramy nawet na samej diecie, jednak nie będzie to dla nas całkowicie korzystne.

Jeżeli ograniczamy tylko kaloryczność diety, a nie podejmujemy aktywności fizycznej, to jesteśmy narażeni na stracenie masy mięśniowej. (…) To w rezultacie prowadzi do zmniejszenia tempa metabolizmu ogólnego, tego całkowitego

- uświadomił ekspert.

Kluczem do sukcesu jest więc połączenie aktywności fizycznej z ograniczeniem spożywanych pokarmów.

Zobacz także:

Koniec z siedzeniem i podjadaniem - siłownie wracają do życia. Czy będzie można trenować bez maseczki?

Zadbaj o formę w domu. Katarzyna Bigos proponuje ćwiczenia z wykorzystaniem... klamki

Robert Korzeniowski radzi, jak chodzić i biegać, aby być zdrowym

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Reporter: Filip Chajzer, Łukasz Zagórski
Co sądzisz o tym artykule?
72
8
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0