"BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa"
Już po raz piąty ambasadorzy kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" spotkali się na sesji zdjęciowej w celu stworzenia wyjątkowego kalendarza. Jego celem będzie zwrócenie uwagi na profilaktykę, a także wsparcie pacjentek dotkniętych nowotworem piersi. Akcja ma uświadomić rolę mężczyzny w chorobie i jej zapobieganiu.
Dochód ze sprzedaży kalendarza "Power of community 2021" przeznaczony będzie, jak co roku, na działania wspierające kobiety z rakiem i ich bliskich.
Do zdjęć pozował m.in. Daniel Qczaj, popularny trener personalny i motywator. Jak przyznaje, przez własne doświadczenia zyskał umiejętność poruszania trudnych tematów. Pamięta zmagające się z rakiem klientki, kiedy był fryzjerem. Jego zdaniem najlepszą reakcją jest szczerość i tak też rozmawia z kobietami.
Nie rozebraliśmy się po to, żeby się pochwalić swoją muskulaturą, tylko żeby zwrócić uwagę na to, jak ważna jest rola mężczyzny w życiu kobiety
- podkreśla Qczaj, jeden z ambasadorów kampanii „BeastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”.
Kobiecy problem - męska sprawa
Robert Szulc jest podróżnikiem i blogerem oraz partnerem dziennikarki Joanny Górskiej, która chorowała na raka piersi. Obecnie nasz gość wspiera fundacje pomagające kobietom z problemami onkologicznymi.
To jest akcja, która mówi, że mężczyźni powinni badać piersi swoich partnerek , żeby wcześniej wykrywać ewentualne guzki
- wyjaśnia Robert Szulc.
30 września ukaże się ich książka o wspólnej walce z chorobą Joasi. Swoje fragmenty tworzyli oddzielnie, nie konsultując ich ze sobą, bo chcieli opisać swój punkt widzenia.
Artur Łyczko to manager w firmie motoryzacyjnej i od 19 lat mąż Joanny wyleczonej z raka piersi. Mają dwie córeczki i to właśnie dla nich starali się wyjść z choroby obronną ręką. Był to prawdziwy sprawdzian ich miłości.
To było takie tłumaczenie, że leczymy się, żeby się wyleczyć, że jest w dobrych rękach. To jest kwestia rozmowy i wsparcia codziennego , to, że jesteśmy razem jest ważne
- podkreśla nasz rozmówca.
Rak piersi
To najczęstszy nowotwór u kobiet na świecie. W Polsce zostaje zdiagnozowany u ponad 18 tys. pań rocznie. W ostatnich latach wzrost zachorowań zwiększył się niemal dwukrotnie.
Pomimo tego, wciąż zdecydowana większość kobiet nie bada się regularnie i nie ma wystarczającej świadomości, jak ważna w walce z tym nowotworem jest profilaktyka. 41% przyznaje, że sprawdza piersi, ale rzadko.
Kampania "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" jest wspierana przez firmę Novarhs Oncology. Do tegorocznej edycji dołączyła Fundacja Philips, a dzięki tej współpracy w całej Polsce ruszyły badania USG dla 1000 kobiet z utrudnionym dostępem do tej wczesnej diagnostyki. Szczegóły znajdują się na stronie internetowej kampanii breasuit.onkocafe.pl
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl
Zobacz też:
Przestańmy „walczyć” z rakiem. Zacznijmy z nim „żyć”
Leczenie raka. Jakie są sposoby leczenia nowotworu?
Mammografia - badanie, które ratuje życie
Autor: Luiza Bebłot