Porady

Koniec wymówek! Zobacz 6 łatwych ćwiczeń na szczupłą sylwetkę, które wykonasz w domu

Porady

Koniec wymówek! Zobacz 6 łatwych ćwiczeń na szczupłą sylwetkę, które wykonasz w domu

Tęsknimy za siłowniami i basenami, ale w domu również można dbać o formę. Trener Paweł Raczyński proponuje szybki i prosty trening. O czym warto pamiętać, co będzie potrzebne do ćwiczeń?

Ćwiczenia obwodowe w domu

Od tygodni siłownie i inne obiekty sportowe są zamknięte. Trenować mogą jedynie sportowcy przygotowujący się do zawodów. Na szczęście amatorzy nie są skazani na hodowanie oponki. W studiu Dzień Dobry TVN gościł Paweł Raczyński. Trener sprawności fizycznej zaproponował widzom ćwiczenia obwodowe na całe ciało. Dzięki nim można pracować nad sylwetką bez wychodzenia z domu.

Ćwiczenia nie są skomplikowane, ale należy pamiętać o tym, żeby przed każdym treningiem rozgrzać i rozciągnąć ciało. To pozwoli pobudzić krążenie przed wysiłkiem, delikatnie podnieść temperaturę ciała i uaktywnić mięśnie. Dopiero wtedy jesteśmy gotowi na serwowane obciążenia oraz zwiększenie zakresu ruchu, celem bardziej wygodnego i bezpiecznego wykonania ćwiczeń.

Trening dla każdego

Paweł Raczyński zaprezentował trening w towarzystwie Filipa Chajzera i Małgorzaty Ohme. Całość składa się sześciu ćwiczeń: 

  • martwego ciągu na prostych nogach, 
  • przysiadu przedniego, 
  • "mountain climbers", 
  • wiosłowania, 
  • wyciskania nad głową,
  • planka. 

Część z nich wymaga użycia hantli, jednak ich brak nie jest żadną wymówką.

- To może być też dociążony wodą plecak - polecił trener.

Wiele osób marzy o idealnej sylwetce na plażę. Do lata jest jeszcze co prawda sporo czasu, ale nie ma co zwlekać z gubieniem nadprogramowym kilogramów. W trakcie kilkuminutowego treningu wykonywanego w domowym zaciszu jesteśmy w stanie popracować nie tylko nad płaskim brzuchem, ale również bicepsami.

-Taki zestaw moglibyśmy sobie zapętać kilka razy. Wiadomo, czas nie jest z gumy, nie jest ograniczony. Kilka takich obwodów, później wyciąganie i tak naprawdę poruszyliśmy całe ciało. Góra ciągnąca, góra pchająca, dół ciągnący, dół pchający korpus. Wszystko zaangażowane w prostych ruchach - podsumował Paweł Raczyński.

Jesteście ciekawi, jak wygląda obwodowy trening? Zobaczcie materiał wideo.

Zobacz też:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Co sądzisz o tym artykule?
49
3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0