Sport i fitness

Joga na wyciszenie i uspokojenie myśli. Maria Prokop: "Mamy 4 bardzo proste pozycje"

Sport i fitness

Autor:
Dominika
Czerniszewska
Joga na wyciszenie i uspokojenie myśli
Joga na wyciszenie i uspokojenie myśliDzień Dobry TVN
wideo 2/15

Pozycja dziecka, martwego ciała czy Supta Baddha Konasana - choć brzmią tajemniczo, służą, by nas uspokoić i zrelaksować. W Dzień Dobry TVN instruktorka jogi Maria Prokop pokazała, jak prawidłowo je wykonać oraz przypomniała o tym, jak ważny jest oddech.

Joga na wyciszenie

Joga to naturalny lek na stres. Relaksacyjne ćwiczenia znakomicie wpływają na nasze ciało, duszę i umysł, o czym przekonywała Maria Prokop. - Dzisiaj zajmujemy się jogą na regenerację, wyciszenie pod koniec dnia. Może być to też w ciągu dnia, jeśli mamy taką potrzebę, by się uspokoić. Mamy przygotowane 4 pozycje bardzo proste do wykonania - podkreślała instruktorka jogi w Dzień Dobry TVN.

Do praktykowania jogi warto zaopatrzyć się w:

  • matę do jogi,
  • wałek do jogi lub poduszkę, lub zwinięty koc.

Rozluźniające ćwiczenia

Pozycja klęcząca

- Zaczynamy klęcząc na wałku i krótkiego oddechu. Połóżcie dłonie na brzuchu. Zamknijcie oczy. Bardzo ważne jest to, by rozluźnić szczękę. Bierzemy wdech do brzucha nosem i wydech przez nos. Kolejny wdech jeszcze wolniejszy i wydech wolniejszy. Jeszcze jeden wdech, jeszcze wolniej i wydech - tłumaczyła Maria Prokop.

Balasana - pozycja dziecka

- Wałek idzie do przodu delikatnie. Kolana na szerokość maty. Kładziemy brzuch na wałku i go przytulamy. Głowa może iść brodą do dołu, ale proponuję najpierw jeden policzek, a potem drugi. [...] Jeżeli mamy przyjaciela do jogi w domu, to prosimy o lekki docisk na kość krzyżową i ściągamy napięcie z karku do dołu. Oddychamy nosem, rozluźniamy szczękę - wyjaśniała eksperta w Dzień Dobry TVN.

Supta Baddha Konasana 

- Wałek przyciągamy do kości krzyżowej, czyli tej twardej, płaskiej kości i bardzo powolutku, ostrożnie kładziemy się na wałku. Rozkładamy szeroko ramiona. Stopy mogą być skrzyżowane, ale też można spróbować je złączyć, jak do przysłowiowego motylka. Jeśli złączycie stopy, to naciskajcie stopę na stopę. Ten nacisk spowoduje, że kolana troszeczkę opadną do dołu. Rozluźnijcie nacisk, weźcie wdech do brzucha i teraz znów nacisk. Niech kolana opadną - mówiła instruktorka jogi.

Pozycja martwego ciała

- Wałek idzie pod kolana i bardzo wolno do tyłu się kładziemy. [...] Ten wałek pod kolanami mamy w tej pozycji, ponieważ jeśli położymy się całkiem płasko na podłodze, wiele osób odczuwa ból w krzyżu. [...] Rozluźniamy szczękę i kilka oddechów do brzucha. Nasz przyjaciel od jogi może docisnąć nam barki - podpowiada nasza rozmówczyni.

A jak wygląda pozycja viparita karani? Sprawdź w wideo, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia. Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki znajdziesz na platformie Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor:Dominika Czerniszewska

Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Grochocki/East News

Tagi:
Prowadzący:
Tagi:
Prowadzący:
Pozostałe wiadomości