Polscy naukowcy stworzyli rewolucyjny preparat do opalania. "Jedna aplikacja przed wyjazdem powinna wystarczyć"

Niezwykłe odkrycie naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego
Niezwykłe odkrycie naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego
Nowy język w trzy miesiące – jak to zrobić?
Nowy język w trzy miesiące – jak to zrobić?
Targi technologiczne w Dubaju - na co stawia świat?
Targi technologiczne w Dubaju - na co stawia świat?
Polka w gronie 5 najlepszych młodych naukowców w Azji
Polka w gronie 5 najlepszych młodych naukowców w Azji
Naukowcy chcą „wskrzesić” mamuty
Ile można zapamiętać w 5 minut?
Ile można zapamiętać w 5 minut?
Polscy naukowcy na czele z prof. dr hab. Marcinem Majką uzyskali preparat skuteczny w blokowaniu promieniowania UV, który jest w 100 proc. naturalny i bezpieczny dla zdrowia. Zamiast substancji syntetycznych zawiera melaninę. - Spokojnie możemy założyć, że jedna aplikacja przed wyjazdem na urlop powinna wystarczyć - mówią.

Eksperci jak mantrę powtarzają, że stosowanie preparatów z wysokim faktorem SPF (Sun Protection Factor) jest konieczne podczas zażywania słonecznych kąpieli. Sęk w tym, że po kilku godzinach lub wejściu do wody produkt przestaje nas chronić. Jednak wszystko wskazuje na to, że niedługo nie będziemy musieli pamiętać o nakładaniu kolejnej warstwy kosmetyku. Jak to możliwe?

Polscy naukowcy stworzyli preparat skuteczny w blokowaniu promieniowania UV

Prof. dr hab. Marcin Majka, jeden z najbardziej uznanych ekspertów z zakresu biologii komórek macierzystych, wraz z dr. Ryszardem Grzybkiem uzyskali preparat skuteczny w blokowaniu promieniowania UV, o czym poinformował dr Maciej Kawecki w najnowszym poście na Facebooku.

Ten człowiek wraz ze swoim zespołem na Uniwersytecie Jagiellońskim stworzył po latach pracy najskuteczniejszy na świecie i jako jedyny w 100% naturalny, i bezpieczny dla zdrowia preparat blokujący promieniowanie UV!
- czytamy w komunikacie.

- Jest to całkowicie naturalna substancja, którą normalnie natura wymyśliła po to, żeby chronić nasze komórki przed mutacjami związanymi z promieniowaniem UV - powiedział profesor Marcin Majka w Dzień Dobry TVN.

Tradycyjne kremy z filtrem są przygotowywane w ten sposób, żeby nie wnikać w głębsze warstwy skóry. Dlatego też po kąpieli zmywają się i trzeba zaaplikować je ponownie.

- Nasz preparat, który jest na bazie melaniny i melanosomów będzie wnikał w głębsze warstwy skóry i dzięki temu będzie chronił przed procesami zmywania - dodał profesor w rozmowie z Tomaszem Stockingerem.

Preparat skuteczny w blokowaniu promieniowania UV - jak działa?

Preparat, który powstał w ramach projektu badawczego na Uniwersytecie Jagiellońskim, zamiast substancji syntetycznych zawiera naturalną melaninę. Dzięki temu jest on trwalszy i bezpieczniejszy dla skóry.

Jak podkreślił prof. dr hab. Marcin Majka, działanie preparatu należy liczyć w dniach. - Wciąż testujemy warunki stosowania kosmetyków zawierających melaninę, ale spokojnie możemy założyć, że jedna aplikacja przed wyjazdem na urlop powinna wystarczyć - podkreślił.

Zobacz wideo: Pielęgnacja skóry twarzy na dzień i na noc