Wyjeżdżasz na wakacje z biurem podróży? Na to musisz uważać, aby później nie mieć pretensji

Jak weryfikować oferty wakacyjne?
Źródło: Dzień Dobry TV
Jak weryfikować oferty wakacyjne?
Jak weryfikować oferty wakacyjne?
Podróż marzeń do Namibii
Podróż marzeń do Namibii
Rodzinne podróże po Skandynawii
Rodzinne podróże po Skandynawii
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Gdzie, jak i czym podróżować w 2022 roku?
Gdzie, jak i czym podróżować w 2022 roku?
Łukasz i jego podróż przez Bajkał
Łukasz i jego podróż przez Bajkał
Sezon urlopowy zbliża się wielkim krokami, dlatego w Dzień Dobry TVN porozmawialiśmy z ekspertem rynku turystycznego Arturem Reznerem o tym, jak weryfikować oferty wakacyjne, by podczas wyjazdu uniknąć rozczarowań. - Czytajmy to, co jest w opisie, żeby potem nie mieć pretensji - podkreślił nasz gość.

Wakacje z biurem podróży

Wakacje z biurem podróży cieszą się wśród turystów sporą popularnością, a osoba decydująca się na taki wyjazd powinna określić swoje oczekiwania.

- Ofertę musimy dopasować do naszych potrzeb. Bardzo istotne jest to, że jeżeli np. chcemy pojechać na spokojny urlop we dwoje, nie wybierajmy hoteli rodzinnych. Dobrze jest również sprawdzić, do której miejscowości pojedziemy, ponieważ np. na Majorce mamy zupełnie różne miejscowości dla różnych grup klientów. Jeśli chcemy odpocząć na ładnych zatoczkowych plażach, nie wybierajmy południa wyspy np. Magaluf czy Al Arenal, które są typowo miejscowościami rozrywkowymi dla młodych ludzi - tłumaczył Artur Rezner w Dzień Dobry TVN.

Jak weryfikować oferty wakacyjne?

Według eksperta podstawą jest dokładne przeczytanie oferty przed wyjazdem.

- Jeżeli kupujemy imprezę turystyczną u organizatora, czyli touroperatora, to ten opis jest częścią składową naszej umowy i będziemy mogli ewentualnie wymagać od organizatora, jeżeli coś nie będzie się zgadzało, jakichś rekompensat. Przykładowo - oferta all inclusive jest to pojęcie bardzo szerokie. W niektórych hotelach mamy np. tylko all inclusive light, co oznacza, że najczęściej napoje mamy tylko do posiłków. Z kolei w innych hotelach ta oferta jest bardzo szeroka - obejmująca, chociażby lody, przekąski etc. Także czytajmy to, co jest w opisie, żeby potem nie mieć pretensji - zaznaczył ekspert rynku turystycznego.

Jak dodał, wykupując ofertę ekonomiczną, nie oczekujmy, że w ramach niej dostaniemy np. apartament z pięknym widokiem na morze. Natomiast jeśli okaże się, że zgodnie z podpisaną umową powinniśmy go mieć, możemy złożyć reklamację.

- Musimy od razu zgłosić nasze zażalenia. Nie możemy czekać do powrotu, dlatego że u większości organizatorów jest zapis o obowiązku współdziałania, czyli jeśli nam się coś nie podoba, coś się nie zgadza według nas, idziemy do przedstawiciela (najlepiej rezydenta) bądź na recepcję, bądź zadzwonimy bezpośrednio do organizatora, by przedstawić ten problem - wyjaśnił nasz gość.

Więcej na temat bezpiecznego urlopowania w materiale wideo.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.

Skocz do sklepu TVN!
Skocz do sklepu TVN!

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości