Za zakupy płacimy więcej niż przed rokiem. Ile wynosi średnia wartość paragonu?

Ile płacimy za zakupy?
Źródło: Dzień Dobry TVN
Planujesz zakupy? Od teraz masz nowe prawa!
Planujesz zakupy? Od teraz masz nowe prawa!
Gdzie ulokować pieniądze podczas rekordowej inflacji?
Gdzie ulokować pieniądze podczas rekordowej inflacji?
Najwyższa inflacja od 20 lat
Przed nami podwyżki cen prądu
Przed nami podwyżki cen prądu
Stopy w górę. Jak zmieni się twoja rata?
Stopy w górę. Jak zmieni się twoja rata?
Nowe dane dotyczące wartości sprzedaży w sklepach o powierzchni do 300 metrów kw. podała Polska Izba Handlu. Okazuje się, że we wrześniu w stosunku do zeszłego roku zanotowano wzrost o 10,5 procent. Co kupowaliśmy najczęściej?

Sprzedaż w sklepach do 300 metrów kwadratowych

Opublikowano nowe dane dotyczące sprzedaży w małych sklepach. - We wrześniu 2023 r. klienci sklepów małoformatowych robili nieco mniejsze zakupy niż we wrześniu 2022 r. (średnia liczba produktów na paragonie spadła o 1 proc.), mimo to średnia wartość paragonu wzrosła o niemal 8 proc., do 21,29 zł - podała Polska Izba Handlu.

Z opublikowanych informacji wynika też, że we wrześniu liczba transakcji była nieco niższa niż w sierpniu. Jednak w związku z niższą wartością koszyka zakupowego obroty tych sklepów spadły o ok. 3 proc. mdm. Większa liczba transakcji spowodowana była pogodą i wysokimi temperaturami we wrześniu. Wiele osób spędzało czas poza domem. 8 i 9 września to dni, kiedy zanotowano największe wzrosty.

- To właśnie wtedy najczęściej na paragonach pojawiały się piwa, lody i inne wrażliwe na temperaturę kategorie - w sobotę 9 września lody kupiło 6 proc. klientów odwiedzających sklepy małoformatowe, a po piwo sięgnęło aż 27 proc. kupujących. W całym wrześniu w tym formacie placówek sprzedało się o 90 proc. więcej opakowań lodów impulsowych i o 75 proc. więcej opakowań lodów familijnych niż we wrześniu ubiegłego roku - napisano w przekazie.

W jakich kategoriach zanotowano największy wzrost sprzedaży?

W kategoriach: woda czysta (ponad 30 proc.), napoje gazowane (12 proc.) oraz napoje typu ice tea odnotowano najwięcej transakcji. Znacznie częściej sprzedawano też piwo, sprzedano o 4 proc. więcej litrów tego trunku w stosunku do zeszłego roku. Mniej sprzedano natomiast wódek czystych - o 10 proc. rdr, a smakowych o 6 proc.

- W porównaniu z wrześniem ubiegłego roku znacznie lepiej niż przed rokiem sprzedawały się natomiast m.in. gotowe drinki, batony i napoje funkcjonalne, musy owocowe, kawa mrożona, a także roślinne zamienniki mleka - przekazała Polska Izba Handlu.

Niższa cena masła o 30 proc. rok do roku spowodowała, że wzrósł poziom jego sprzedaży. Wzrost w przeliczeniu na kilogramy był na poziomie 10 procent w porównaniu do zeszłego roku.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości