Finanse i Praca

Jak pracować efektywnie podczas pracy zdalnej? "Wiele badań pokazuje, że ludzie są po prostu wypaleni"

Finanse i Praca

Jak pracować efektywnie podczas pracy zdalnej? "Wiele badań pokazuje, że ludzie są po prostu wypaleni"

Z dnia na dzień zwiększa się liczba osób zakażonych koronawirusem. W związku z tym wprowadzane są kolejne obostrzenia. Podczas piątkowej konferencji premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że wszyscy pracownicy administracji, którzy mogą wykonywać obowiązki poza biurem, mają pracować zdalnie. Jak się zatem zorganizować, by pracować skutecznie?

Praca zdalna w dobie pandemii

Podczas pierwszego lockdownu mieliśmy poczucie, że niedługo ciężka sytuacja się skończy i wrócimy do normalności. Teraz jednak już nie mamy podobnej nadziei. Liczba zachorowań cały czas rośnie, a wielu ekspertów twierdzi, że koronawirus zostanie z nami na długo, o ile nie na zawsze. W związku z tym wiele firm rezygnuje z wynajmu budynków. Przedsiębiorcy przestawiają się na pracę zdalną.

Wydaje mi się, że ten pierwszy lockdown trochę nas nauczył. Nauczył nas na pewno nowej technologii i wykorzystywania narzędzi, które są niezbędne do pracy zdalnej. (...) Natomiast to, co jest trudne, to nadal - wydaje mi się - utrzymanie tej efektywności, motywacji do pracy. To są takie podstawy, które są jeszcze dla nas do nauki

- mówiła w Dzień Dobry TVN mentorka kobiet, Magdalena Linke-Koszek.

Jak pracować efektywnie?

Wiadomo, że w domu jest niezwykle ciężko zmobilizować się do pracy. Mimo że oszczędzamy czas na dojazdy do biura, rozleniwiamy się, często pracujemy prosto z łóżka i w nieregularnych godzinach. Co na to poradzić?

Warto się ubrać jak do pracy, zjeść śniadanie i rzeczywiście przygotować sobie to miejsce. Natomiast, co jest istotne, to żeby trzymać się czasu - są do tego np. aplikacje - ale też w ogóle samodzielnie mobilizować się, czyli (...) pracuję rzeczywiście te 8 h, by utrzymać work life balance. To jest niesamowicie istotne, bo wiele badań pokazuje, że ludzie są po prostu wypaleni, bo pracują dużo więcej, niż pracowali z dojazdami do biura

- tłumaczyła w programie mentorka.

Podpowiedziała także, że pomocne w zorganizowaniu się może być wykonywanie zadań w określonej kolejności.

Bardzo istotne jest to, żeby zacząć od najtrudniejszej rzeczy rano, żeby ją po prostu wypchnąć, zakończyć, a potem po prostu pójść do tych łatwiejszych. Mieć jakąś perspektywę tego, że zaraz odpocznę, że zaraz to się skończy, że zaraz wrócę do obowiązków domowych

- dodała Magdalena Linke-Koszek.

Przychodzi ninja do biura, czyli nietypowe oferty pracy w czasie pandemii. Zobacz wideo:

"Przychodzi ninja do biura"

Zobacz też:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl

Reporter: Bartek Dajnowski
Co sądzisz o tym artykule?
77
6
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0