Uczulić kierowców, żeby bardziej uważali na osoby starsze
Łukasz Puchalski:
To jest też to drugie dno w tej kampanii. Chcieliśmy uczulić na to, że dla seniora to zielone światło trochę szybciej upływa, do tego przejścia jest dalej. Chcemy też zwrócić uwagę kierowcom, żeby w miejscach potencjalnie niebezpiecznych zwiększyli ostrożność. Nie można jeździć na pamięć tam gdzie piesi mogą się pojawić. Też kiedyś będziemy seniorami.
W spotach reklamowych kampanii ZDM zagrali m.in Krystyna Tkacz i Piotr Fronczewski.
Seniorzy stanowią ponad 75% ofiar śmiertelnych na drogach
Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie to właśnie osoby, które ukończyły sześćdziesiąty rok życia, są najbardziej narażone na wypadki na drodze.
Najczęstsza przyczyną wypadków - nieudzielenie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych
Ze statystyk opublikowanych przez ZDM wynik, że najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem pieszych na drogach jest nieudzielenie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Tego typu wypadki stanowią aż 60,3 procent zdarzeń drogowych.
Seniorzy przekraczają drogę w niedozwolonym miejscu
Według statystyk w przypadku wypadków spowodowanych przez seniorów, najczęściej przyczyniają się oni do nich przekraczając jezdnię w miejscu niedozwolonym
Kampania w mediach, na uniwersytetach trzeciego wieku i w kościołach
W kampanii wykorzystane zostaną narzędzia komunikacyjne, mające na celu dotarcie do kierowców i seniorów: nasza kampania to nie tylko działania medialne i spoty, to także długofalowe działania poprzez które będziemy chcieli dotrzeć do seniorów. To spotkania na uniwersytetach trzeciego wieku, w klubach seniora. Chcemy dotrzeć do osób starszych za pośrednictwem miejsc, w których bywają najczęściej. Dużą rolę stanowi także Kościół; za pośrednictwem warszawskich parafii będziemy informowali seniorów o zagrożeniach na drodze.
Autor: Bernadetta Jeleń
podziel się: