Zdrowie

Jak walczyć z syndromem martwych pośladków? Trener pokazał skuteczne ćwiczenia

Zdrowie

Autor:
Martyna
Trębacz
Dzień Dobry TVNCzym jest syndrom martwego pośladka?

Syndrom martwych pośladków nazywany inaczej amnezją pośladkową to nieprawidłowa praca mięśnia pośladkowego średniego. Skutecznym sposobem radzenia sobie z tym są ćwiczenia fizyczne, które nie tylko mają na celu wymodelować pośladki, ale także zapobiec problemom zdrowotnym. Gościem Dzień Dobry TVN był Bartek Paluch, trener personalny, fizjoterapeuta, który zaprezentował kilka skutecznych ćwiczeń. 

Czym jest syndrom martwych pośladków?

Syndrom martwych pośladków to inaczej amnezja pośladkowa. Jak sama nazwa wskazuje, oznacza to, że mięśnie pośladkowe odzwyczajają się od pracy, przez co zapominają o swoich podstawowych rolach, czyli wyproście, stabilizacji bioder oraz utrzymaniu prawidłowej sylwetki. Może się to wiązać z bólem pleców i przeciążeniem mięśni kulszowo-goleniowych czy mięśni tylnych uda.

- Mięsień pośladkowy jest bardzo istotny zarówno w trakcie chodzenia jak i biegania, ponieważ jeśli nie będzie działać prawidłowo, to będzie nam opadać miednica. Za jej ustabilizowanie szczególnie odpowiada mięsień pośladkowy średni i pośladkowy mały – mówił w studio Dzień Dobry TVN Bartek Paluch, trener personalny i fizjoterapeuta.

Proste ćwiczenia na pośladki?

Aby uniknąć przeciążenia innych partii ciała i szeregu dolegliwości z tym związanych, konieczne jest wykonywanie ćwiczeń, które pozwolą obudzić mięśnie pośladkowe. Kilka z nich trener zaprezentował w programie.

- Pierwsze ćwiczenie: warto położyć się w pozycji leżącej na brzuchu, wtedy całe nasze ciało jest odciążone. Wykonujemy wyprost w stawie biodrowym, spinamy pośladki, długo utrzymujemy to napięcie. Dodatkowo dodaję rotację zewnętrzną w stawie biodrowym. To buduje większe napięcie w pośladkach, a w związku z tym budzę je coraz bardziej. Ich funkcje często będą chciały wykonać mięśnie grupy mięśniowo-goleniowej, więc nasza głowa myśli o tym, że chcemy pracować pośladkami. Wykonujemy 15-20 powtórzeń – opowiadał Bartek Paluch.

Aby skutecznie aktywować mięśnie pośladkowe, niezbędny jest czas. Dlatego nie należy spodziewać się efektów już po pierwszych ćwiczeniach. Ważne jest, aby wykazać się cierpliwością, ponieważ na efekty trzeba nieco poczekać. Istotne jest również to, z jaką dokładnością będziemy wykonywać wszystkie poszczególne elementy ćwiczeń. - Jest to zależne od tego, w jaki sposób zaczniemy ćwiczyć czy dopniemy wszystkie detale techniczne w naszym ćwiczeniu – dodał trener personalny, fizjoterapeuta.

Zobacz także:

Autor:Martyna Trębacz

Źródło zdjęcia głównego: Paweł Wodzyński/East News

Tagi:
Prowadzący:
Tagi:
Prowadzący:
Pozostałe wiadomości