Ślub i wesele

Postępujesz wedle tej tradycji ślubnej? Ekspertka ostrzega przed negatywnymi skutkami

Ślub i wesele

Autor:
Berenika
Olesińska
Źródło:
kobieta.wp.pl
Państwo młodzi (ręce z obrączkami na palcach, suknia ślubna, bukiet kwiatów)

W dzisiejszych czasach narzeczeni coraz częściej decydują się na pomieszkiwanie pod jednym dachem, jeszcze zanim sformalizują związek. Na co dzień postępują wbrew przedmałżeńskim tradycjom, ale tuż przed ślubem bywa, że chcą dostosować się do zwyczajów - panna młoda ukrywa przed partnerem białą suknię, a noc przed ceremonią spędza w domu rodzinnym. Czy taka rozłąka dobrze wpływa na samopoczucie? Ekspertka od zaburzeń snu przestrzega.

Osobna noc przedślubna? To może być zły pomysł

Jeżeli narzeczeni już wcześniej ustalili, że na tym etapie związku nie chcą mieszkać razem i konsekwentnie czekają z przeprowadzką aż do zawarcia małżeństwa, decyzja o oddzielnie spędzonej nocy przedślubnej jest jak najbardziej zasadna.

Ale jeśli nocowanie w osobnych domach ma być spowodowane wyłącznie przymusem przestrzegania tradycji, może bardzo negatywnie wpłynąć na samopoczucie przyzwyczajonych do wspólnego spania partnerów.

Ślub i wesele

Im droższe wesele, tym pewniejszy rozwód?
Im droższe wesele, tym pewniejszy rozwód?Dzień Dobry TVN
wideo 2/8

Sammy Margo to ekspertka od zaburzeń snu, która na łamach portalu "The Sun" wymieniła minusy rozłąki narzeczonych przed ceremonią zaślubin. - Wiele pomysłów na oddzielne spanie podczas nocy przed ślubem jest związanych z tradycją i przesądami. Jedne mówią o spędzeniu nocy z przyjaciółmi, inne o spaniu w domu rodzinnym - tłumaczyła.

Specjalistka oceniła, że takie nagłe, odbiegające od rutyny odseparowanie zaburza rytm dnia, do którego organizm partnerów był dotychczas przyzwyczajony. Dodatkowo niszczy poczucie bezpieczeństwa i podwyższa poziom stresu. Może więc prowadzić do kłótni i być przyczyną niewyspania.

Noc przed ślubem. Jak się wyspać?

Sammy Margo radzi, jak spędzić noc przedślubną, by odczuwać przyjemne odprężenie. Sen powinien trwać od 6 do 8 godzin. Przed położeniem się do łóżka warto przewietrzyć sypialnię, zmienić pościel i obniżyć temperaturę panującą w pomieszczeniu.

Większą regenerację zapewnią również wykonane wieczorem ćwiczenia fizyczne, które ułatwią zasypianie. Tej nocy zrezygnuj z alkoholu oraz środków nasennych i ciesz się obecnością partnera.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor:Berenika Olesińska

Źródło: kobieta.wp.pl

Źródło zdjęcia głównego: JovanaT/Getty Images

Pozostałe wiadomości