Wyjątkowy długi Fiat 125p. "4 oryginalne egzemplarze tylko się ostały"

Fiat 125p
Fiat – jamnik
Źródło: Dzień Dobry TVN
Fiat 125p bez wątpienia jest jednym z najpopularniejszych aut okresu PRL-u. Uznany za legendę polskiej motoryzacji samochód, do dziś można spotkać na polskich ulicach. Jego niespotykaną wersję posiada pan Roman Rogatka, który o swoim nabytku opowiedział w Dzień Dory TVN.

Fenomen Fiata 125p

Polski Fiat 125p to samochód osobowy klasy średniej, który był produkowany w warszawskiej fabryce FSO od 1967 do 1991 roku na podstawie licencji włoskiej firmy FIAT. Był kompilacją dwóch samochodów włoskich: nowego Fiata 125, którego produkcję rozpoczęto zaledwie parę miesięcy wcześniej i starego 1300/1500, schodzącego wówczas z produkcji. Fiat 125p okazał się hitem sprzedaży i popularności. Ze względu na przestronne wnętrze i duży bagażnik, był najczęściej wybierany przez rodziny.

- To jest polska limuzyna nazywana "Jamnikiem". "Kanciak". Taki samochód, który był dosyć popularny na polskich drogach - mówiła Agata Zjawińska w Dzień Dobry TVN.

Długi Fiat 125p

W Dzień Dobry TVN Roman Rogatka zaprezentował widzom oryginalną wersję przedłużonego Fiata 125p, który mieści 7 osób. Budowano je w dwóch odmianach - z dachem oraz otwarte. Bezpośrednim impulsem do stworzenia tych aut było zapotrzebowanie na pojazdy do zwiedzania miasta, złożone w Fabryce Samochodów Osobowych przez biura turystyczne Syrena z Warszawy i Wisła z Krakowa. Powstało ich około 200 sztuk.

- Kupiłem go dlatego, że miałem w pewnym momencie tyle dzieci, że nie mieściłem się w normalnym Polonezie. (...) I trafiło się - zakupiłem długiego Fiata. Dopiero później się zorientowałem, że zakupiłem elegancki zabytek. (...) To jest już unikat. Z 4 oryginalne egzemplarze tylko się ostały - powiedział Roman Rogatka w naszym programie.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości