Scarlet Johansson domaga się odszkodowania od Disney'a
"Czarna wdowa" miała premierę w kinach 9 lipca. Tego samego dnia udostępniono film w platformie streamingowej Disney+ za opłatą w wysokości 30 dolarów. Zdaniem Scarlett Johansson firma próbowała zachęcać publiczność do korzystania z serwisu, zamiast odwiedzania kin. W ten sposób, zdaniem gwiazdy, Disney "mógł zatrzymać dochody dla siebie, jednocześnie zwiększając bazę subskrybentów Disney+, co jest sprawdzonym sposobem na podnoszenie cen akcji".
W pozwie podkreślono również, że swoimi działaniami Disney chciał "znacząco zdewaluować umowę Johansson". Aktorka domaga się odszkodowania. Nie wskazano konkretnej kwoty.
Prawnicy gwiazdy twierdzą, że przed złożeniem pozwu zwrócili się do Disneya w sprawie rozwiązania problemu, ale zostali "w dużej mierze zignorowani".
"Czarna wdowa" a dochody
W oświadczeniu Disneya zwrócono uwagę, że pozew jest "zasmucający i niepokojący z powodu lekceważącego podejścia do porażających i długotrwałych negatywnych skutków dla branży w czasie pandemii COVID-19".
Film "Czarna wdowa", jak podał niedawno Reuters, zarobił 80 milionów dolarów w amerykańskich i kanadyjskich kinach w czasie premierowego weekendu. Produkcja zarobiła również 60 milionów dolarów dzięki sprzedaży dostępu do filmu w platformie Disney+.
Disney odpowiada Johansson
Disney w oświadczeniu ocenił, że "pozew jest bezzasadny, a działania firmy były zgodne z umową". Podkreślono także, że wydanie filmu na platformie streamingowej Disneya "znacznie poprawiło zdolność Johansson do uzyskania dodatkowego wynagrodzenia oprócz 20 milionów dolarów, które otrzymała za ten film do tej pory".
Przypomnijmy, że Scarlett Johansson znalazła się na szczycie listy Forbesa najlepiej zarabiających aktorek na świecie w 2018 i 2019 roku. W ciągu roku zarobiła 56 milionów dolarów.
Zobacz wideo: Scarlett Johansson pozwała Disneya za premierę "Czarnej Wdowy" w sieci
Zobacz też:
- Filip Chajzer apeluje o pomoc Powstańcom Warszawskim. "Akcja dla tych, którzy mają trochę czasu i bardzo dużo serca"
- Andrzej Pągowski wspiera walkę o wolne media. Logo TVN inspiracją dla nowej grafiki artysty
- Agnieszka Kaczorowska ponownie została mamą. "To był inny poród, niż 2 lata temu"
Autor: Oskar Netkowski