Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczyna rozpatrywanie wniosków w ramach tarczy antykryzysowej. Jednocześnie apeluje, że te, które zostaną wysyłane e-mailem, nie będą brane pod uwagę. 

Wnioski wysłane e-mailem będą nieważne

Wraz z wprowadzeniem 1 kwietnia 2020 r. pakietu antykryzysowego, który ma zapobiegać kryzysowi gospodarczemu spowodowanemu pandemią, wnioski do ZUS-u zaczęły spływać lawinowo. Do tej pory zarejestrowano ich już blisko 500 tys. Znaczna większość wniosków dotyczy zwolnienia z obowiązku opłacania składek na trzy miesiące. Urząd apeluje, żeby wniosków nie wysyłać e-mailem.

Skany, zdjęcia czy wypełnione pliki word lub pdf przesłane e-mailem nie będą traktowane jak wnioski i nie będą przez nas rozpatrywane. Tych, którzy przesłali swoje wnioski na adres cot@zus.pl lub inny adres mailowy, prosimy o przekazanie ich ponownie we właściwy sposób

- czytamy w komunikacie.

A tych sposobów ZUS proponuje aż trzy. Wnioski możemy składać:

  • drogą elektroniczną, logując się do platformy PUE ZUS,
  • w formie papierowej za pomocą poczty, albo
  • osobiście, zanosząc dokumenty do specjalnej skrzynki z oznaczeniem „tarcza antykryzysowa” w placówkach zakładu.

Tarcza antykryzysowa

Rząd stworzył pakiet pomocowy dla przedsiębiorców. Tarcza antykryzysowa to pakiet rozwiązań, które mają ochronić polską gospodarkę przed głębokim kryzysem. Przewiduje między innymi zwolnienie firm (do 49 osób) ze składek do ZUS na 3 miesiące, zasiłki dla rolników objętych kwarantanną, świadczenia postojowe dla zleceniobiorców i samozatrudnionych oraz wsparcie służby zdrowia. Rząd zapowiedział, że przeznaczy na te działania w sumie ponad 219 miliardów złotych: 212 mld - na ochronę miejsc pracy i gospodarki, a 7,5 mld - na służbę zdrowia i walkę z koronawirusem.

Zobacz też:

Co sądzisz o tym artykule?
52
6
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0