Sport i fitness

Jak uprawiać jogging? "Tworzy się w związku z bieganiem bardzo wiele mitów"

Sport i fitness

Jak uprawiać jogging? "Tworzy się w związku z bieganiem bardzo wiele mitów"

W związku z nadejściem lepszej pogody coraz więcej osób stawia na aktywności na świeżym powietrzu. Największą popularnością obecnie cieszy się bieganie. Jak jednak uprawiać jogging, by nie zrobić sobie krzywdy po zimowej przerwie? O tym w Dzień Dobry TVN opowiedzieli dietetyczka i trenerka, Agata Dąbrowska oraz fizjoterapeuta i trener, Bartek Paluch.

Jak biegać?

Wiele osób wraca obecnie do treningów, pragnąc zrzucić dodatkowe kilogramy. Zbliżająca się wizja lata motywuje do tego, by ćwiczenia były intensywne. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie.

- Warto jest tutaj zastosować metodę małych kroków. (...) Dobrym rozwiązaniem na start będą mniejsze dystanse. Nawet możemy zacząć od marszu, szybszego spaceru bądź po prostu mniejszego dystansu, nawet 1 km - tłumaczyła w Dzień Dobry TVN Agata Dąbrowska.

Nie jest powiedziane, że bieganie tylko ran, bądź tylko wieczorem ma sens. Należy to dostosować do swojego trybu życia. Faktem jest jednak, że dzięki porannemu wysiłkowi mamy potem energię na cały dzień i jesteśmy bardziej efektywni.

- Tworzy się w związku z bieganiem bardzo wiele mitów - stwierdził Bartek Paluch.

Uprawianie joggingu

Nieprawdą jest, że im więcej biegamy i trenujemy, tym lepiej dla naszego chudnięcia. W treningu bowiem równie ważna jest regeneracja. Dlatego eksperci polecają max. do 4 dni w tygodniu.

Regeneracja jest bardzo istotnym elementem w procesie treningowym. (...) Możemy biegać, jeździć na rowerze, chodzić na siłownię. Możemy wykonywać trening w domu z obciążeniem własnego ciała, które da nam idealne tak naprawdę przygotowanie, jeżeli chodzi o bieganie, rowerowanie. (...) Dobra jest różnorodność i ważne, by odpowiednio ułożyć nasz plan treningowy - radził fizjoterapeuta i trener.

Są różne metody uprawiania joggingu. Można nawet biegać na czczo, ale wtedy, kiedy trening nie jest intensywny i nie będzie długo trwał. Wiadomo, że poranne ćwiczenia na lekkim bądź średnim poziomie najedzenia zwiększają efektywność spalania tkanki tłuszczowej.

- Najważniejsze, żeby biegać regularnie i trzymać odpowiedni bilans energetyczny - dodała dietetyczka.

Zobacz też:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl

Co sądzisz o tym artykule?
51
6
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0