Gwiazdy

Dwie odsłony Anji Rubik - rudowłosa na okładce Vogue Italia i androgyniczna w Vogue L'Uomo 

Dzień Dobry TVN 

Gwiazdy

Dwie odsłony Anji Rubik - rudowłosa na okładce Vogue Italia i androgyniczna w Vogue L'Uomo 

Dzień Dobry TVN 

Kolejny wielki sukces polskiej modelki i aktywistki. Anja Rubik właśnie zagościła na dwóch okładkach magazynów - włoskiego wydania Vogue, a także Vogue L'Uomo. Majowe edycje niosą za sobą ważne przesłanie.

Anja Rubik w Vogue Italia i Vogue L'Uomo

Anja Rubik jest jedną z czterech ikon, które zostały zaproszone do wyjątkowego projektu łączącego dwa wydawnicze giganty - Vogue Italia i Vogue L'Uomo. Ten drugi pierwotnie kierowany był do męskiego odbiorcy. Używamy sformułowania "pierwotnie", ponieważ to właśnie na zburzeniu podziałów pomiędzy płciami polega kolaboracja, do której doszło w obrębie dwóch włoskich magazynów. 

Oprócz Rubik w sesjach okładkowych udział wzięły: Kaia Gerber, Freja Beha-Erichsen i Grimes. Każda z nich pojawiła się na dwóch okładkach, które są ze sobą wyraźnie powiązane zarówno tematycznie, jak i estetycznie.

Na czym jeszcze, oprócz obecności modelek światowego formatu i jednej wokalistki, polega wyjątkowość tego projektu? 

W naszych majowych wydaniach Vogue Italia i L’Uomo wspólnie przekraczają granice płci dzięki migracji treści pomiędzy czasopismami. Odbywa się to poprzez odbicie lustrzane w edytorialach, wymianę opinii i wspólne idee. Cztery okładki i cztery historie o modzie podzielone na dwa magazyny

- czytamy na oficjalnym profilu Vogue Italia na Instagramie. 

Vogue Italia - jedno z najbardziej wyjątkowych wydań magazynu Vogue na świecie

Vogue Italia od zawsze deptał po piętach najbardziej kultowemu z wydań, amerykańskiemu Vogue. Wszystko za sprawą ikonicznej redaktor naczelnej, Franki Sozzani, która pełniła tę funkcję od 1988 roku do swojej śmierci, w 2016 roku. Franca sukcesywnie udowodniała, że magazyn o modzie powinien poruszać tematy społeczne, bieżące i te najbardziej nurtujące czytelników, czym zdobyła międzynarodowe uznanie. Na łamach Vogue Italia "za czasów" Sozzani pisano o przemocy domowej, medycynie estetycznej, uzależnieniach, a także podziałach rasowych. Tematy przenikały także do edytoriali - po jednym z groźnych wycieków ropy do oceanu, Franca umieściła na okładce modelkę leżącą w kałuży ropy, która z trudem oddycha.  

Nawet po śmierci Sozzani Vogue Italia nie przestaje się wyróżniać, czego dowodem jest majowa edycja. Kwietniowa okładka również zaskoczyła odbiorców. W hołdzie wszystkim tym, którzy pomagają w walce z koronawirusem, pozostawiono ją zupełnie białą, czystą. 

Wyświetl ten post na Instagramie.

The Vogue Italia April Issue will be out next Friday 10th. 🤍🤍🤍 “In its long history stretching back over a hundred years, Vogue has come through wars, crises, acts of terrorism. Its noblest tradition is never to look the other way. Just under two weeks ago, we were about to print an issue that we had been planning for some time, and which also involved L’Uomo Vogue in a twin project. But to speak of anything else – while people are dying, doctors and nurses are risking their lives and the world is changing forever – is not the DNA of Vogue Italia. Accordingly, we shelved our project and started from scratch. The decision to print a completely white cover for the first time in our history is not because there was any lack of images – quite the opposite. We chose it because white signifies many things at the same time. 🤍🤍🤍 White is first of all respect. White is rebirth, the light after darkness, the sum of all colours. White is the colour of the uniforms worn by those who put their own lives on the line to save ours. It represents space and time to think, as well as to stay silent. White is for those who are filling this empty time and space with ideas, thoughts, stories, lines of verse, music and care for others. White recalls when, after the crisis of 1929, this immaculate colour was adopted for clothes as an expression of purity in the present, and of hope in the future. Above all: white is not surrender, but a blank sheet waiting to be written, the title page of a new story that is about to begin.” #EmanueleFarneti @EFarneti #imagine #FarAwaySoClose #WhiteCanvas --- Read the full Editor’s letter via link in bio. Full credits: Editor in chief @Efarneti Creative director @FerdinandoVerderi

Post udostępniony przez Vogue Italia (@vogueitalia)

Serdecznie gratulujemy Anji, że znalazła się na okładce jednego z najbardziej wyjątkowych pism na świecie. 

Zobacz także:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Co sądzisz o tym artykule?
65
7
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0