Efektywnie spala tłuszcz, usprawnia krążenie, zmniejsza obrzęki, ujędrnia i wzmacnia mięśnie – to tylko część zalet, jakie daje regularny trening w basenie. Pływanie jest także jedną z najmniej obciążających ciało dyscyplin sportowych. Co daje pływanie, poza wymienionymi już zaletami? Zapoznaj się z naszymi argumentami i już dziś rusz na basen!

Wcale nie trzeba być świetnym pływakiem, aby móc korzystać z basenu. Obecnie kluby sportowe oferują szereg zajęć, dzięki którym można korzystać z zalet treningu z wodą i poprawić kondycję swojego ciała. Wystarczy wspomnieć o aqua aerobiku, aqua spinningu, zajęciach hydrofit, rehabilitacji dla dorosłych, czy ćwiczeniach skierowanych do dzieci lub seniorów.

Więcej:

Co daje pływanie – najważniejsze zalety

Wiele osób przed podjęciem aktywności na basenie zastanawia się, co daje pływanie . A zalet wynikających z ćwiczeń w wodzie jest naprawdę bardzo wiele.

Pływanie, podobnie jak jazda na rowerze, należy do ćwiczeń aerobowych, czyli umożliwiających spalanie dużych pokładów energii, a zatem przyczyniających się do efektywnego odchudzania. Ponadto pływanie angażuje niemal wszystkie mięśnie, a głównie: kręgosłupa, obręczy barkowej, klatki piersiowej, brzucha, rąk i nóg. Pływanie - co daje jeszcze? Poza niezaprzeczalnym wpływem na wymodelowanie naszej sylwetki, pływanie zmniejsza obrzęki, usprawnia krążenie krwi, wzmacnia kręgosłup, poprawia koordynację ciała, uspokaja skołatane nerwy, wpływa na zmniejszenie bólu stawów i mięśni kręgosłupa, reguluje poziom cholesterolu i cukru we krwi oraz poprawia oddech, a także wpływa na polepszenie jakości snu. Nie można również zapomnieć o pozytywnym wpływie pływania na naszą psychikę – trening w wodzie, podobnie jak inne aktywności fizyczne, dostarcza ciału sporej porcji endorfin.

Jak zostało już wspomniane, na basenie możemy również korzystać z zajęć rehabilitacyjnych. Zajęcia w wodzie tego typu bardzo dobrze wpływają na kręgosłup i stawy, zapobiegają przeciążeniom, korygują wady postawy, usuwają napięcia w mięśniach.

Co daje pływanie żabką?

Żabka to inna, potoczna nazwa stylu klasycznego. Jest to jedna z najprostszych technik pływackich. Jak wskazuje samo określenie, podczas pływania tym stylem naśladujemy w ruchach żabę. Pływanie żabką - co daje nam dokładnie? Przede wszystkim styl ten wysmukla, uelastycznia i modeluje sylwetkę, spala tłuszcz, usprawnia metabolizm i krążenie krwi, poprawia pracę mięśni i stawów, koryguje wady postawy, wpływa korzystnie na kręgosłup, dotlenia nasze ciało, wspomaga wydolność organizmu.

Zobacz także: Z dzieckiem na rowerze – za co odpowiada dorosły?

Dla wielu ważne będzie na pewno to, że żabka w rewelacyjny sposób wpływa na spalanie kalorii. W ciągu godzinnego treningu z wykorzystaniem stylu klasycznego jesteśmy w stanie spalić od pięciuset do ośmiuset kalorii. W dodatku żabka usprawnia metabolizm nie tylko w trakcie wysiłku, ale także po, dlatego spalanie kalorii jest takie szybkie.


Zobacz film: Otylia Jędrzejczak uczy dzieci pływania. Źródło: Dzień Dobry TVN

Co daje pływanie kraulem?

Kraul, podobnie jak żabka, należy do najpopularniejszych technik pływackich. Mimo że to dość prosty styl, wymaga skupienia, precyzji i zaangażowania całego ciała. Najważniejsze jest tu oddychanie – należy nauczyć się koordynować oddech z ruchami ciała. Co daje pływanie kraulem ? Przede wszystkim kraul rewelacyjnie usprawnia metabolizm, dotlenia ciało, wysmukla, uelastycznia i rzeźbi sylwetkę, koryguje wady postawy, poprawia krążenie oraz zdrowie stawów i kości.

Podczas godzinnego treningu z wykorzystaniem techniki kraula spalimy naprawdę sporo kalorii – od pięciuset do ośmiuset.

Pływanie w płetwach – co daje?

Wykorzystanie płetw podczas pływania przede wszystkim pomaga zachować właściwą technikę pracy nóg. Ponadto płetwy ulepszają stabilizację ciała – ułatwiają utrzymanie ciała na wodzie w równoległej pozycji, dzięki czemu szybciej i dużo sprawniej poruszamy się podczas pływania. Najczęściej płetwy stosuje się przy kilku technikach: stylu motylkowym, kraulu na piersiach oraz stylu grzbietowym. Dzięki nim rozwijamy mięśnie kończyn dolnych oraz poprawiamy ich ruchomość w stawach. Polepszeniu ulega także praca stóp – używanie płetw zapobiega zginaniu stopy w stawie skokowym. Pływanie w płetwach - co daje jeszcze? Warto także wspomnieć o poprawie skupienia na ćwiczeniach technicznych. Pozwala to osobie trenującej osiągać lepszą szybkość.

Powinniśmy jednak dobierać płetwy w zależności od ich przeznaczenia. Na rynku znaleźć możemy m.in. płetwy z długim gumowym piórem (będą idealne w treningu, w którym ważna jest technika i precyzja), płetwy służące do nurkowania, a także płetwy miękkie ze średnim piórem (przydatne dla triathlonistów).

Jak widać, pływanie przynosi wiele korzyści dla naszego organizmu – zarówno dla jego funkcjonowania, jak i wyglądu. Ćwiczenia na basenie są mało obciążające dla stawów, nie wymagają rewelacyjnej kondycji fizycznej. A w przypadku aerobiku czy spinningu, nie musimy nawet umieć pływać. Na pytanie: co daje pływanie – odpowiedź jest zatem tylko jedna: bardzo wiele zdrowia.

Co sądzisz o tym artykule?
64
5
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0