Wiadomość

Szóstka Weidera to prawdziwe wyzwanie. Ciężki i bardzo męczący trening, do końca którego wytrwają nieliczni. Celem jest zbudowanie sześciopaku w jak najkrótszym czasie. Czy 6 Weidera naprawdę działa? Jakie przynosi efekty? Czym grozi A6W?

Aerobiczna 6 weidera to najszybszy sposób na rzeźbę brzucha i upragniony sześciopak. Trening A6W jest przez wiele osób określany najbardziej efektywnym treningiem mięśni brzucha. Jego przewagą nad klasyczną i znacznie dłuższą drogą do sześciopaku jest skoncentrowanie ćwiczeń tylko na brzuchu i codzienne powtarzanie treningów. Przeciwnicy tej metody zarzucają jej przede wszystkim przetrenowanie mięśni brzucha i zbicie mięśni, co tylko pozornie daje efekt rzeźby, a dodatkowo dochodzi do przeciążenia kręgosłupa w odcinku lędźwiowym.

Sześciopak na brzuchu to marzenie i cel wielu osób, uprawiających aktywność fizyczną. Idealna rzeźba brzucha to jednak długi i bardzo złożony proces. Mięśnie brzucha ćwiczone regularnie, przy minimalnej tkance tłuszczowej, zaczną zarysowywać się średnio po upływie 6. miesięcy. Naprzeciw temu wychodzi szóstka Weidera, która zakłada szybkie i bardzo skuteczne wyrzeźbienie mięśni brzucha. Tworzy ona zestaw powtarzalnych ćwiczeń, których celem jest maksymalne spalanie tkanki tłuszczowej na brzuchu i odsłonięcie mięśni.

Zobacz film: Ćwiczenia na płaski brzuch. Źródło: Dzień Dobry TVN

Zalety szóstki Weidera

Podjęcie treningu może być nie lada wyzwaniem dla osób ćwiczących. Treningi, w miarę przechodzenia na kolejne poziomy, stają się coraz bardziej bolesne. Wiąże się to z dosłownym paleniem mięśni. Jednak efekty są dosyć szybko zauważalne, co jest przewagą nad innymi ćwiczeniami brzucha. Trening oparty jest na powtarzalności wykonywanych ćwiczeń, dlatego poradzi sobie z nim osoba początkująca. Co prawda, prawidłowe wykonanie przysłowiowego “brzuszka” wymaga odpowiedniej techniki, jednak po jej przyswojeniu ćwiczenia są proste do wykonania. Zasady programu są łatwo dostępne. Nie musimy zapisywać się na specjalne zajęcia, czy zgłębiać tajniki wiedzy sportowej, wystarczy opanowanie techniki wykonywanych ćwiczeń. Internet, a głownie vlogerzy na swoich autorskich kanałach, prezentują kolejne stopnie 6 Weidera. Co więcej, do pobrania są również aplikacje, pełniące funkcję trenera liczącego mijające powtórzenia.

Prawidłowa 6 Weidera

Trening oparty jest na powtarzaniu “brzuszków”. Nieprawidłowe ich wykonanie może skutkować kontuzjami pleców w odcinku lędźwiowym. Dlatego warto pamiętać o podstawowych zasadach treningu:

· każdy trening rozpoczynaj od rozgrzewki. “Brzuszki” angażują plecy, a głównie ich dolną część, barki, kark, ramiona. Twoje ciało musi być odpowiednio rozgrzane. Nigdy nie przystępuj do jakichkolwiek ćwiczeń bez zrobienia rozgrzewki. W przeciwnym razie grozi Ci kontuzja i stany zapalne mięśni;

· każde z ćwiczeń wykonuj przez 3 sekundy - po zrobieniu “brzuszka”, będąc w pozycji pół siedzącej, wytrzymaj i policz do trzech;

· wykonując “brzuszki”, nigdy nie ciągnij rękoma głowy i karku do przodu, to działa na niekorzyść mięśni kręgosłupa i w żaden sposób nie pogłębia skłonu.

Aerobiczna szóstka Weidera opiera się na zwiększaniu w kolejnych dniach ilości powtarzanych serii. Dlatego po każdej serii zaleca się minutę przerwy.

6 Weidera powinna iść w parze z dietą. To prawidłowo skomponowany jadłospis w połączeniu z ćwiczeniami przyniesie upragnione efekty i co najważniejsze, utrzyma je na dłużej. Nie chodzi o to, by przejść na głodówkę lub odmawiać sobie wielu ulubionych dań. Równowaga polega na jedzeniu zdrowych i zróżnicowanych potraw. Warzywa, owoce, chude mięso, ryby i do tego 3 litry wody dziennie to szybki sposób do wymarzonej sylwetki.

Jakie są przeciwwskazania do 6 Weidera?

Szóstka Weidera to ćwiczenia silnie angażujące plecy, zwłaszcza odcinek lędźwiowy. Dlatego treningu nie powinny podejmować się osoby mające jakiekolwiek problemy z kręgosłupem. Absolutny zakaz podjęcia się A6W dotyczy kobiet w ciąży. Ćwiczenia nie są wskazane dla osób otyłych i mających bardzo dużo tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Nie tylko będzie to dla nich zbyt ciężkie i może grozić przeciążeniem kręgosłupa, ale nie przyniesie oczekiwanych efektów. Szóstka Weidera przynosi bardzo szybkie efekty u osób z minimalną tkanką tłuszczową.

Co sądzisz o tym artykule?
53
6
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0